Strona 2 z 2

: ndz sie 06, 2006 14:15
autor: mardre
nie jest to dokladnie ta moja ale wyglada to mniej wiecej tak


Obrazek


i juz chyba wiem o co chodzi "IGNITION BOOSTER" to jest chyba polaczenie cewki zaplonowej z kontrolerem zaplonu (modulem zaplonu)

: ndz sie 06, 2006 21:09
autor: InspBober
mardre pisze: juz chyba wiem o co chodzi "IGNITION BOOSTER" to jest chyba polaczenie cewki zaplonowej z kontrolerem zaplonu (modulem zaplonu)
zgadza sie ale zastanawiam sie teraz co z tym obrotkiem, bedzie trzeba teraz dobrze przesledzic ten schemat jak wroce do domu to postaram sie to rozkminic

: ndz sie 06, 2006 21:15
autor: Paweł Marek
InspBober pisze:IGNITION BOOSTER
to normalny wzmacniacz zapłonu. z kazdą chyba cewką zapłonową od trójki połączony w całość. Obawiam się że nie stąd idzie obrotek, chyba już sprawdziłeś zielony kabelek co idzie do tego z komputera i nic nie wyszło.

: ndz sie 06, 2006 23:23
autor: InspBober
Skoro masz toleldo z buda od golfa to lepiej bedzie dowiedziec sie jak to podlaczaj w toledo ale ja probujac odczytac schemat poprawiajac go dzieki twoim wskazowkom podlaczyl bym obrotomierz do aparatu zaplonowego do 3 (RED-BLK) czyli pinu 38. Niech jeszcze ktos potwierdzi moje przypuszczenia!

: pn sie 07, 2006 16:17
autor: mardre
Paweł Marek
no podlaczalem i nic z tego

InspBober
zaraz sprawdze ten pin nr 38
na marginesie, kumpel sprawdzil w jakims programie komputerowym ze wszystkimi mozliwymi instalacjami i w Toledo z silnikiem 2E obrotomierz ma byc wpiety do pinu
nr 10 lub 11, jednak mam pinout komputera i pin 10 jest opisany auto gearbox (czyli jakis sygnal do automatycznej skrzyni biegow) a pin 11 opisany jako HES signal: t2 - engine running 5.0 to 7.0 volts

sprawdze wiec dzis obie mozliwosci i dam znac

[ Dodano: 07 Sie 2006 19:56 ]
dalej echo nie dziala ani na pinie 10 ani 11 ani z 3 (RED-BLK) zaplonu, wiec teraz to juz jestem na 99,9% pewny ze obrotomierz jest uszkodzony...

: pn sie 07, 2006 23:17
autor: InspBober
mardre pisze:wiec teraz to juz jestem na 99,9% pewny ze obrotomierz jest uszkodzony...
skoro pojawila sie taka mozliwosc ze obrotek jest walniety to ja bym na twoim miejscu, juz raczej dla zabawy, pokolei do kazdego pinu "podpioł" (a raczej dotkno doń zobaczył czy dziala i tak dalej). Chyba wiecej jak 30 min ci to nie zajmie a przynajmniej bedziesz pewien!

: sob sie 12, 2006 15:39
autor: mardre
Do wszystkich ktorzy beda mieli w przyszlosci opisany powyzej problem:

na zdjeciu ponizej jest modul zespolony z cewka zaplonowa i nad widocznym 3-pinowym gniazdem jest plastikowa klapka, pod nia kryja sie jeszcze 2 dodatkowe piny, sygnal dla obrotomierza jest na prawym pinie wg foto.

: ndz sie 13, 2006 22:16
autor: yaroz
Kupilem licznik z obrotomierzem do swojego diesla i niestety nie dziala.Nie wiem czy mam alternator ze zlaczem W (ogladalem go i nie widzialem tam takiego zlacza).Czy istnieje mozliwosc podlaczenia go zeby obrotek dzialal jezeli nie mam tego zlacza W??Czy musze kupic alternator z tym zlaczem??I pod ktora kostke i ktory pin podpiac kabelek???Moze ktos ma fotke alternatora do diesla i moglby zaznaczyc w ktorym miejscu jest to zlacze???

: pn sie 14, 2006 12:05
autor: yaroz
tomcio666 z tego co widze na zdjeciu tego altka to mam taki kabelek podlaczony u siebie (cerwony z czarnym paskiem i tez z plastikowa oslanka) ale jak popatrzalem gdzie ten kabelek leci to sie zdziwilem :goof: . od alternatora idzie on do czujnika w chlodnicy na dole.Nie wiem moze sie pomylilem ale chyba tak on szedl.Sproboje jeszcze przeczyscic wtyczke albo zmienic koncowke i zobacze czy obrotek bedzie chodzil.Zrobie tez fotke swojego altka.

: pn sie 14, 2006 12:07
autor: bodzio_j
yaroz, złącze W jest opisane, takie dość spore.

: pn sie 14, 2006 14:32
autor: yaroz
Juz wszystko gra :bigok: to jednak byl ten kabelek (czerwono-czarny) tylko drugi koniec tego kabla mialem podpiety do innej wtyczki i dlatego obrotek nie smigal :)) a na alternatorze nie bylo oznaczenia W dlatego mialem watpliwosci.