Strona 2 z 2

: czw sie 03, 2006 07:53
autor: 1czarek1
rydzu pisze:I dla was zmniejszenie grubości klocków hamulcowych o 4mm nie jest partyzantką?
Są orginalne klocki cieńsze o 4 milimetry nawet w kataalogach w tych samych modelach vw jest tarcza pełna lub wentylowana i odpowiedniej grubości klocka

: czw sie 03, 2006 10:16
autor: Dj Darecki
rydzu pisze:Grubość nakładek ciernych
- nominalna (z płytką podstawy) 14 mm

Jakie 14 mm ?? nowy klocek ma 19,7mm ( z płytką podstawy )
I to nie jest żadna modyfikacja kupujesz tarcze 239x20 wentylowane i do tego klocki cieńsze o 4 mm i tyle :)

: śr sie 09, 2006 07:47
autor: rutek
troche sie podepne do pytania:
z czym sie wiaze wymiana tarcz z 239 niewentylowane na 259 wentylowane? z dyskusji wywnioskowalem ze trzeba koninowac nowe zaciski od wersji GT?

: śr sie 09, 2006 07:51
autor: 1czarek1
Jeśli zamienisz tarcze i zaciski to napewno nie możesz juz mieć felg 13 bo nie wejdą, nie wiem jak jest z 14 bo 15 ta na pewno, trzeba sprawdziś w katalogach z jakimi najmniejszymi felgami były auta z tymi tarczami.

: śr sie 09, 2006 08:19
autor: rutek
to akurat nie problem. jezdze na 15"

: śr sie 09, 2006 08:24
autor: cowboy
nie wiem jak jest z 14 bo 15 ta na pewno,
minimum 14 calowe koła do tarcz 256/20mm

: śr sie 09, 2006 08:31
autor: Corvax
rutek pisze:troche sie podepne do pytania:
z czym sie wiaze wymiana tarcz z 239 niewentylowane na 259 wentylowane? z dyskusji wywnioskowalem ze trzeba koninowac nowe zaciski od wersji GT?
tu niestety nie przeskoczysz - 239 to pewnie jeszcze VWII - czyli niesymetryczne klocki, a jarzma stanowią całośc ze zwrotnicami - w 256 jest juz Lucas/Gerling - jarzma są przykrecane - czyli w Twoim przypadku musisz wymienic sporo gratów.

: śr sie 09, 2006 09:56
autor: rutek
no to klops. pozostaja tylko 239.
czy zatem jest oplacalne zakladanie tarcz wentylowanych czy moze pozostac przy 12 ale nacinanych?
sportowych ambicji nie mam. mam za to ochote zatrzymywac sie na krotszej drodze hamowania niz delikwent przede mna :).

: śr sie 09, 2006 14:08
autor: Corvax
jesli dostaniesz nacinane niewentylowane to w połaczeniu z dobrymi klockami (np Ferodo DS Performance) droga hamowania znacznie sie skróci.

W tym wypadku nie ma dobrej odpowiedzi
- wentylowane tarcze = cieńsze klocki - czestsza wymiana
- nacinane tarcze - te z kolei zwykłe klocki zjedza Ci szybciej, choc DS Performance też zbyt długo nie wystarcza, ale to zalezy od stylu jazdy - ja czesto uzywam hamulca, nie dalej jak dzisiaj sie o tym zresztą przekonałem - w moim aucie odleciala turbina i musiałem sie przesiąśc na Vento AAM żony - po przejechaniu kilku kilometrów z klocków juz szedł dym :P

: czw sie 10, 2006 15:50
autor: Dj Darecki
Corvax pisze:- wentylowane tarcze = cieńsze klocki - czestsza wymiana
Prawdopodobnie W 1.9 TDI też są cienkie klocki w połączeniu z wentylowanymi tarczami czyli wsumie wychodzi to samo jak by włożyć do AAZ 239 wentylowane + klocki

Pozdro

: wt sty 05, 2010 17:04
autor: mscirocco
Panowie podepnę się pod temat z racji iż ATE wentylowane są drogie,gdzie lepiej założyć komplet tych tarcz?Na tył czy na przód?

: wt sty 05, 2010 21:13
autor: Dj Darecki
mscirocco pisze:Panowie podepnę się pod temat z racji iż ATE wentylowane są drogie,gdzie lepiej założyć komplet tych tarcz?Na tył czy na przód?
A które hamują mocniej?