Czy mogę wymieszac olej syntetyczny z półsytntetycznym??
: śr sie 09, 2006 23:20
Chcialbym zacząć dolewać oleju półsyntetycznego lub mineralnego, ale mam w silniku olej syntetyczny. Czy można mieszać ze sobą oleje?
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
To bardzo mało km robisz rocznie. A temat dotyczy silnika 1.4 16V, w 1.6 zwykłym i SR pobór oleju to prawdziwa rzadkosc, dodatkowo przy takim przebiegu jak masz to nic nadzwyczajnego. U mnie wychodzi rocznie około 3 czasem 4 wymiany oleju rocznie a na 10 tyś km dolewam jakies 1,2 L oleju aby trzymało stan.adisb pisze:Witam, w moim MK4 1.6 SR przy stanie licznika 84000 km sierpien 2005 teraz mam juz 95000 km sierpien 2006 i z tego co widze na bagnecie stan oleju jestcaly czas ten sam.
Zalalem go LOTOSEM FULLSYNTETYK teraz zastanawiam sie czy nie przejsc juz na POLSYNTETYK.
Nie mam rzadnych objawów. Silnik pracuje płynnie nie dymi. Byłem na kompie w ASO VW mistrz powiedział że wszystko jest jak w nówce. No ale olej bierze od samego początku kiedy opuścił salonCorso pisze:Martines a czy masz jakieś objawy tego brania oleju np.czy ci kopci na niebiesko w jakimś momencie ?przecież spalając taką ilość oleju powinno to być chyba widoczne po spalinach,czy silnik zapala normalnie na tzw.styk ?czy branie oleju może być spowodowane zapchaniem odpowietrznika układu korbowego ?
jakoś mój nie konsumuje (przebieg 103tys.)Boogie pisze:1,4 16V sa niestety olejożerne.
Ewenement...greg pisze:jakoś mój nie konsumuje (przebieg 103tys.)Boogie pisze:1,4 16V sa niestety olejożerne.
Napisz o tym do Wolfsburga, wezmą go do swojego muzeum, a Ty dostaniesz MK V w secyfikacji w jakiej sobie wybierzesz.greg pisze:jakoś mój nie konsumuje (przebieg 103tys.)Boogie pisze:1,4 16V sa niestety olejożerne.
czyli co - to źle że nie bierze? Myślę że duży wpływ na to czy bierze czy też nie ma sposób jazdy na pierwszych tysiącach km.. - dlaczego? Sąsiad kupił polo kombi z takim samym silnikiem. "docierał" go jego syn - kręcąc non stop na wysokich - efektem po 30 tys. km zaczął nadmiernie zżerać olej. Na nieszczęście pękły oba napinacze pasków rozrządu, więc była robona głowica - przy okazji wymieniono uszczelniacze - teraz nie żre.Boogie pisze:Napisz o tym do Wolfsburga, wezmą go do swojego muzeum, a Ty dostaniesz MK V w secyfikacji w jakiej sobie wybierzesz