[mk4] Bierze olej, na ciepłym silniku słychać odgłos zaworów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

Czy mogę wymieszac olej syntetyczny z półsytntetycznym??

Post autor: scorpion » śr sie 09, 2006 23:20

Chcialbym zacząć dolewać oleju półsyntetycznego lub mineralnego, ale mam w silniku olej syntetyczny. Czy można mieszać ze sobą oleje?



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » czw sie 10, 2006 09:57

Nie miesza się ze sobą olei syntetycznych z mineralnymi i z półsyntetykami



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » czw sie 10, 2006 17:36

adisb pisze:Witam, w moim MK4 1.6 SR przy stanie licznika 84000 km sierpien 2005 teraz mam juz 95000 km sierpien 2006 i z tego co widze na bagnecie stan oleju jestcaly czas ten sam.

Zalalem go LOTOSEM FULLSYNTETYK teraz zastanawiam sie czy nie przejsc juz na POLSYNTETYK.
To bardzo mało km robisz rocznie. A temat dotyczy silnika 1.4 16V, w 1.6 zwykłym i SR pobór oleju to prawdziwa rzadkosc, dodatkowo przy takim przebiegu jak masz to nic nadzwyczajnego. U mnie wychodzi rocznie około 3 czasem 4 wymiany oleju rocznie a na 10 tyś km dolewam jakies 1,2 L oleju aby trzymało stan.



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » czw sie 10, 2006 22:23

Martines a czy masz jakieś objawy tego brania oleju np.czy ci kopci na niebiesko w jakimś momencie ?przecież spalając taką ilość oleju powinno to być chyba widoczne po spalinach,czy silnik zapala normalnie na tzw.styk ?czy branie oleju może być spowodowane zapchaniem odpowietrznika układu korbowego ?



Boogie

Post autor: Boogie » pt sie 11, 2006 10:40

1,4 16V sa niestety olejożerne. :(



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » pt sie 11, 2006 14:06

Corso pisze:Martines a czy masz jakieś objawy tego brania oleju np.czy ci kopci na niebiesko w jakimś momencie ?przecież spalając taką ilość oleju powinno to być chyba widoczne po spalinach,czy silnik zapala normalnie na tzw.styk ?czy branie oleju może być spowodowane zapchaniem odpowietrznika układu korbowego ?
Nie mam rzadnych objawów. Silnik pracuje płynnie nie dymi. Byłem na kompie w ASO VW mistrz powiedział że wszystko jest jak w nówce. No ale olej bierze od samego początku kiedy opuścił salon ;-)



Boogie

Post autor: Boogie » pt sie 11, 2006 14:56

Bo te "france" tak maja, łykają i tyle



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » pt sie 11, 2006 15:37

No to lać do nich jakiś tańszy olej(nawet mineralny) aby taniej wychodziło zużycie oleju,a może po prostu te silniki nie są przystosowane do pełnego syntetyku ?



greg

Post autor: greg » pt sie 11, 2006 15:52

Boogie pisze:1,4 16V sa niestety olejożerne.
jakoś mój nie konsumuje (przebieg 103tys.)



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » pt sie 11, 2006 19:05

greg pisze:
Boogie pisze:1,4 16V sa niestety olejożerne.
jakoś mój nie konsumuje (przebieg 103tys.)
Ewenement...



Boogie

Post autor: Boogie » wt sie 15, 2006 00:48

greg pisze:
Boogie pisze:1,4 16V sa niestety olejożerne.
jakoś mój nie konsumuje (przebieg 103tys.)
Napisz o tym do Wolfsburga, wezmą go do swojego muzeum, a Ty dostaniesz MK V w secyfikacji w jakiej sobie wybierzesz.
:satan: :satan: :satan:



greg

Post autor: greg » wt sie 15, 2006 10:49

Boogie pisze:Napisz o tym do Wolfsburga, wezmą go do swojego muzeum, a Ty dostaniesz MK V w secyfikacji w jakiej sobie wybierzesz
czyli co - to źle że nie bierze? Myślę że duży wpływ na to czy bierze czy też nie ma sposób jazdy na pierwszych tysiącach km.. - dlaczego? Sąsiad kupił polo kombi z takim samym silnikiem. "docierał" go jego syn - kręcąc non stop na wysokich - efektem po 30 tys. km zaczął nadmiernie zżerać olej. Na nieszczęście pękły oba napinacze pasków rozrządu, więc była robona głowica - przy okazji wymieniono uszczelniacze - teraz nie żre.

[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 10:51 am ]
może jest tak że jak dostaję za bardzo po :butthead: to zaczynają puszczać uszczelniacze?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 400 gości