Strona 2 z 2

: sob lut 26, 2005 00:47
autor: chudy69
O CO CHODZI?????????????

ale kociol tu wyszedl!!! niech ktos napisze raz a dobrze.Bo ja tez chyba to mam jak jade to jest 70stopni nawet jak bede mu wstawial ale jak postoje 5-10min to sie wskrobie do 90stopni.Jak odpale zimnego to dosyc szybko leci cieple powietrze z nawiewu do kabiny.To chyba najbardziej potrzebne info.---------MK3------------

Dzieki i pozdro

: sob lut 26, 2005 02:34
autor: MaLiBU
ku_bi pisze:
MaLiBU pisze:
ku_bi pisze:a ja w mk3 mam taką sytuacje. na trasie ma 70 C. a zaraz jak sie zatrzymuje skacze na 90 C. czy to jest oki??
na 99% termostat
a powiedz mi jakiej firmy kupić termostat, i ile może kosztować :?:
termostat? qde nie wiem, ja do tej pory po prostu kupowalem termostat do tyakiego i takiego silnika w InterCarsie i bylo dobrze.

Sprawa sie komplikuje jak masz gaz(tak mi sie wydaje), moze on za duzo ciepla odbierac (parownik) i nigdy nie bedziesz mial 90 stopni w trasie. Mialem tak w poprzednim 1.3 (pomijajac ze nie mial polowy oslon chyba z przodu) i tez nie wierzylem ze moze na sztor trzymac 90 stoni ale w obesnym GTI bez wzgledu na warunki, trasa, miasto jest 90 stopni i koniec :)

: sob lut 26, 2005 02:36
autor: MaLiBU
chudy69 pisze:O CO CHODZI?????????????

ale kociol tu wyszedl!!! niech ktos napisze raz a dobrze.Bo ja tez chyba to mam jak jade to jest 70stopni nawet jak bede mu wstawial ale jak postoje 5-10min to sie wskrobie do 90stopni.Jak odpale zimnego to dosyc szybko leci cieple powietrze z nawiewu do kabiny.To chyba najbardziej potrzebne info.---------MK3------------

Dzieki i pozdro
na 99% moim zdaniem temrmostat, no chyba ze gaz masz to wtedy mozesz w trasie nie uzyskac 90. Mozesz sprobowac wlozyc termostat "zimowy" ale w lecie wymiana na standardowy bedzie cie czekac IMHO

: pn lut 28, 2005 15:54
autor: Pabloss
mmm to prosze w końcu powiedzcie jaką temperaturę powinienem mieć przy juz rozgrzanym silniku i normalnej jeździe (żadnych skarajności), a jak mam za małą to co może sie stać ???????

: pn lut 28, 2005 15:59
autor: Pabloss
OK MAM NADZIEJE ZE ODPOWIEDZ W TOPIKU TEM.SILNIKA- OSTATNIE STARCIE JEST PRAWDZIWA WIEC JAK CO TO NIE ODPISUJCIE JUZ NA TEN TOPIK ---- 90 STOPNI TO TEM ODPOWIEDNIA. (mozecie tylko napisac mi czy cos mi sie nie roz...y jak mam za niską temperature). Pozdrawiam. :-)

: pn lut 28, 2005 19:01
autor: MaLiBU
w sumie nic strasznego ale to zalezy od temperatury, bedzie wiecej palil, slabiej grzal w srodku, szybciej sie silnik zuzyje...

: pn lut 28, 2005 21:12
autor: ku_bi
MaLiBU pisze:w sumie nic strasznego ale to zalezy od temperatury, bedzie wiecej palil, slabiej grzal w srodku, szybciej sie silnik zuzyje...
:hmm: powiedz w takim razie dlaczego w wielu przypadkach gdzie kazdy mówi ze do wymiany jest termostat - wymiana jego nie przynosi zadnych efektów :?:

: pn lut 28, 2005 23:03
autor: MaLiBU
bardzo dobre pytanie, ale jak to w zyciu ile przypadkow tyle rozwiazan, ciezko tak odpowiedziec, tymbardziej ze z wyksztalcenia nie jestem mechanikiem, tyle co sie interesuje ta kwestja. Moje propozycje sa takie (z doswiadczenia) jak temperatura jest za niska:

1. Termostat
2. Czujjnik lub budziki
3. Niedrozny uklad chlodzacy, chociaz podejzewam ze predzej by sie grzal ale kto wie
4. Nie wiem jak w mk3 wyglada komora silnika w mk2 oryginalnie jest duzo plastikowych zaslon, ktore eliminuja do minimum ilosc powietrza wpadajacego sobie do komory silnika, dodatkowo na chlodnicy sa gumowe osolony uniemozliwiajace chlodzenie bloku i glowicy silnika w zimie. Jak sa auta po dzwonie z przodu nikt tego nie zaklada, to tez po czesci moze byc przyczyna...

Byc moze te czynniki sie kumuluja i wyeliminowanie jednego nie pomaga....

Nie sadze zeby inzynierowei z Wolfsburga az tak dupy dali zeby w kazdym egzemplazu innaczej temperatura sie utrzymywala, a skoro jest sporo golfow w ktorych temperatura trzyma na sztorc 90 stopni (moj jest tego przykladem) to najwyrazniej z pozostalymi jest cos nie tak. Poprzedniego 1.3 nie moglem dogrzac, ale tam przyczyna byl 1. Uzycie uszczelniacza chlodnicy, 2. gaz 3. brak oslon z przodu 4. Cholera wie co jeszcze...

: pn lut 28, 2005 23:09
autor: MaLiBU
i jeszcze jedno, dla mnie dowodem na to ze powinno byc w okolicach 90 stopni sa parametry termostatow i wlaczika termicznego wentylatora,
dla przykladu dla 1.6/1.8 mk2

poczatek otwarcia termostatu 85
calkowite otwarcie termostatu 102

temperatura wlaczenia wentylatora 93 do 98
temperatura wylaczenia wentylatora 88 do 93.

Dla mnie to bardzo logiczne z powyzszych danych ze zamierzeniem tych ukladow termicznych jest utrzymanie temperatury cieczy chlodzace w okolicach 90 stopni.
Jak to czesto w samochodach, tymbardziej kilku a nawet kilkunastoletnich przyczyn moze byc duzo....nie tylko termostat

: wt mar 01, 2005 00:32
autor: speede
tak ma byc!!!!! co wy z ta temperatura. :). Zime mamy, poczekacie do wiosny to 90 zalapiecie po krotkiej trasie. A teraz wiadomo, po miescie moze byc 70 z poaczatku ale jak pojedzisz tak troche dluzej to mysle ze napewno bedzie 90 :), sproboj, a jak nie wierzysz to pojezdzij i niech popracuje na wolnych powinno dojsc do 90 i zalaczyc sie wentylator. lekko spadnie i bedzie sie utrzymywac. Tak musi byc. Jezeli nie dochodzi do 90 wogole!!!! to termostat lub czujnik. Powodzenia

: wt mar 01, 2005 02:07
autor: MaLiBU
speede pisze:tak ma byc!!!!! co wy z ta temperatura. :). Zime mamy, poczekacie do wiosny to 90 zalapiecie po krotkiej trasie. A teraz wiadomo, po miescie moze byc 70 z poaczatku ale jak pojedzisz tak troche dluzej to mysle ze napewno bedzie 90 :), sproboj, a jak nie wierzysz to pojezdzij i niech popracuje na wolnych powinno dojsc do 90 i zalaczyc sie wentylator. lekko spadnie i bedzie sie utrzymywac. Tak musi byc. Jezeli nie dochodzi do 90 wogole!!!! to termostat lub czujnik. Powodzenia
bzdury wypisujesz :panna:
nie chce mi sie nty raz pisac tego samego przeczytaj sobie wszystkie watki nt temperatury cieczy to dokladnie bedziesz wiedzial na jakiej to zasadzie dziala. Powiem Ci tyle ze jak na trasie masz 70 stopni a w miescie 90 w korkach na 99% masz wywalony termostat, bo caly czas przez chlodnice plyn nawala i w trasie go chlodzi za bardzo

przy okazji uje sie nie kreskuje, sprobuj sie pisze....

: wt mar 01, 2005 08:15
autor: Pabloss
Wszystkim serdecznie dziękuję za informacje i chyba zrobie tak -- poczekam do lata i zobaczę co sie będzie działo. Przecież kupiłem dopiero w styczniu i tak czy inaczej jestem bardzo nowym "golfiarzeam". Jak latem tem. bedzie za niska to zaczne od termostatu a i na pewno znowu pojawi sie podobny wątek. Pozdrowienia