Strona 2 z 2

: wt maja 20, 2008 14:01
autor: W3reWolf
po pierwsze: Sorx za wznowienie tematu
Po drugie: mam podobny problem, jak do osoby, która założyła ten temat, uchylny działa ok, natomiast przesuwny już nie, nie chce się otworzyć, znaczy sie otwiera, po kilka centymetrów, zamykanie podobnie. Pierwszy raz się tą sytuację zauważyło, jak było strasznie ciepło (te upały w zeszłym latach i to jeszcze w południe), po krótkiej jeździe, jak sie ochłodził mechanizm/silnik/itd/itp to szyber normalnie się przesuwał. No i sytuacja działa się właśnie podczas upału jedynie.
Ostatnio natomiast jak tak ciepło nie jest, w szczególności rano, to juz też ma problemy z otwarciem, raczej prowadnica jeszcze jest w dobrym stanie, więc obstawiam zabrudzenie. Więc pytanie, jak najlepiej przeczyścić te prowadnice, aby pozbyć się brudu i innych zanieczyszczeń, w tym starego smaru (czy czym to mają wysmarowane). Trzeba też całość rozebrać, czy można to jakoś zrobić bo rozbierania?
No bo chyba to raczej jest mało prawdopodobne aby silnik nie wyrabiał w ciepłe dni. Dodam, że uchylanie cały czas dobrze działa, nawet, jak szyber nie chciał się przesuwać.

: wt maja 20, 2008 14:06
autor: Rydzu
W3reWolf, wykręć i wyciagnij szybę szyberdachu i przeczyść cały mechanizm. Potem ponownie ustaw szybę i jakiś czas powinno chodzić. Jeśli to napewno nie prowadnica.

: wt maja 20, 2008 14:23
autor: W3reWolf
rydzu pisze:Jeśli to napewno nie prowadnica.
Tyle się naczytałem, że jeśli to by była prowadnica, to by się szyber już nie chciał zamknąć, a się zamyka, więc dlatego to odrzuciłem.

A jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie, czy prowadnica jest pęknięta? To po prostu sie widzi? Sorx, że tak pytam, ale auta nie mam akurat przy sobie (dzisiaj nim ojciec jeździ).

: wt maja 20, 2008 14:26
autor: Rydzu
Ściagnij szybę i zobacz, masz auto z 94 roku, więc z okresu w którym VW polecał wymianę szyberdachów na model po zmianach modelowych, czyli 95-...

Nie musi być pęknięta, ale wystarczy że jest skrzywiona albo dopiero zaczyna pękać a już zaczną się cuda dziać.

: czw maja 22, 2008 13:33
autor: janek822
wyłącznik termiczny odcina silniczek tzw. termik, trzeba go wywalić, a dzieje sie to dlatego że prowadnice sie zacierają i silniczek ma ciężko nimi przesunąć, nasmaruj to i niech elektryk wywali ten termik