Strona 2 z 2

: ndz lip 09, 2006 17:29
autor: Thor_PL
Dobra Panowie przy okazji takiego tematu, wymieniałem ostatnio hamulce w moim mk2 razem z cylinderkami i płynem, po zmontowaniu wszystkiego i zalaniu płynu (na maxa ile tylko pozwoliła podziałka) hamulce coś słabo chodzą. Ręczny działa jak nigdy 2-3 oczko i koła stają natomiast nożny wciska się do oporu i dopiero auto zaczyna powoli zwalniać.

Mam automata więc przy przełączeniu na drive i wciśnięciu nożnego do końca auto na potrafi powoli jechać pomimo że nie wciskam gazu. Wymiana miała miejsce w sobote nie wiem to powinno tak być i się samo ureguluje czy co? pomocy! :)

: ndz lip 09, 2006 18:51
autor: greg
wygląda na to że jednak masz zapowietrzone hamulce - zobacz czy pedał hamulca nie rożnie przy deptaniu, jesli nie to być może pompa przepuszcza na sekcjach

: pn lip 10, 2006 01:17
autor: Thor_PL
greg pisze:zobacz czy pedał hamulca nie rożnie przy deptaniu
nie różnie przy deptaniu? co to miało znaczyć?
Zakładając że są zapowietrzone to jak im pomóc? Bo na bank wg mnie są pare godzin wcześniej działały jak głupie (pomijając fakt że hamowały praktycznie nitami ;))

: pn lip 10, 2006 07:28
autor: greg
Thor_PL pisze:nie różnie przy deptaniu? co to miało znaczyć?
im dłużej depczesz kilkakrotnie tym wyżej pedał hamulca bierze tj lepiej hamuje - ja odpowietrzam tak, że luzuję odpowietrznik, nakładam na niego rurkę której koniec wkładam w słoik - naciskam hamulec, nie puszczam a drugi dokręca odpowietrznik, puszczam hamulec popuszczam odpowietrznik, i tak do momentu aż nie leci do słoiczka sam płyn. To co masz w słoiczku może trafić spowrotem do zbiorniczka - bo wiadomo że jest ubytek - im dłużej naciskasz tym pewniejszy będziesz ze dobrze odpowietrzone.

: pn lip 10, 2006 10:02
autor: Thor_PL
Dzis jest poniedziałek więc z marszu bierzemy się do pracy.
Mam tylko jeszcze jedno pytanie, czy do odpowietrzania służą takie wyloty w cylinderkach zakorkowane jakimś gumowym badziewiem? Jeśli tak to czy wystarczy poprostu ściągnąć tą gumkę czy to jest bardziej skomplikowane? :)

: pn lip 10, 2006 13:41
autor: greg
no co ty - na cylinderkach masz przykręcone odpowietrzniki - o ile kojarzę na klucz 8

: pn lip 10, 2006 16:42
autor: Thor_PL
Aha już wiem :) tzn od początku myślałem o tym ale za chiny ludowe bym nie wpadł że trzeba to odkręcić.
A na temat odkręcania też czytałem :) zastanawiam się czy nie od razu kupić dodatkowe te koncóweczki ;)

: pn lip 10, 2006 17:43
autor: Paweł Marek
Końcóweczki? Jeśli urwiesz odpowietrzniki (czego ci nie życzę ale to się zdarza niestety) to raczej nowe tłoczki :) Bo naprawa przy obecnych niskich cenach cylinderków jest nieopłacalna.

: pn lip 10, 2006 21:22
autor: Thor_PL
Dobra Panowie już po wszystkim :) nic nie urwałem hamulce trzymają jak nigdy, trzeba będzie się do nich na nowo przyzwyczaić, ten dzyndzelek od cylinderków był na 7mm w desperacji miałem już sobie dorabiać ale w ostateczności wystarczyły zwykłe kombinerki :)
Serdeczne Dziękuje dla tych dzięki którym dokonałem tego o czym piszemy.
Dziękuje

: wt lip 11, 2006 10:01
autor: greg
Thor_PL pisze:nic nie urwałem hamulce trzymają jak nigdy, trzeba będzie się do nich na nowo przyzwyczaić
jestem Happy :majkel: