[ankieta] jaki olej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jaki olej do mk3 1.8i '95, 170'000km przebiegu ?

syntetyk
8
17%
pół-syntetyk
31
65%
mineralny
9
19%
 
Liczba głosów: 48

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » wt cze 27, 2006 13:11

Ja mam nabite ponad 200tys km. Kupując nie wiedziałem co ma wlane więc nalałem Castrol Protection mineralny. Olej pewnie nie był zmieniany grubo ponad normę i po wymianie zaczął płynniej i bardziej zdecydowanie chodzić. Osobiście bałbym się wlać full syntetyk do samochodu który ma przebieg ponad 200tys lub koło tego. Ewentualnie pozostaje pół syntetyczny, jeśli wiesz co masz.


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt cze 27, 2006 13:14

Ale on JUŻ MA zalany olej syntetyczny więc czego tu się bać ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » wt cze 27, 2006 13:16

Pinhead Nie doczytałem, jak ma no to niech na takim jeżdzi. Myśłałem że dał ankiete po to żeby się zapytać co wlać :bigok:


Pozdrawiam
dzikgtc

indigo1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt gru 07, 2004 13:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: indigo1980 » wt cze 27, 2006 13:36

dzikgtc pisze:Pinhead Nie doczytałem, jak ma no to niech na takim jeżdzi. Myśłałem że dał ankiete po to żeby się zapytać co wlać :bigok:
Dżizas!!! No dałem właśnie po to ankiete żeby się dowiedzieć :grrr:
Przecież pisałem, że kobitka zalewała bez większego pojęcia syntetykiem....

Oki, zdaje się, że zaleje Mobila 1 0W-40 i będę obserwował (niedługo to autko mam, nie miałem jeszcze wystarczająco dużo czasu). I tu mam pytanko: czy jeśli okaże się, że bierze trochę oleju to zmieniać następnym razem na półsynt/mineral czy lać cały czas full i dolewać (opcja troche nieekonomiczna :grin: ) ?? ?? ?? ??



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » wt cze 27, 2006 13:39

indigo1980 pisze:
Pinhead pisze:Jak był lany syntetyk to po co się pytasz jaki olej wlać ? Chcesz usłyszeć że mineralny dobry na wszystko ? :rotfl: Zresztą już jakiś "fachowiec" poleca Ci wymiane z syntetyka na mineralny :panna:
heh... napisałem, że przez 5 ostatnich lat jeździła nim kobitka :jami: - nie to żebym miał coś do kobiet za kółkiem, ale ta akurat nie miała bladego pojęcia o czymkolwiek co jest pod maską. Lała full syntetyk, bo tak jej "poradził" sprzedawca - i w ten sposób przez ładnych parę latek wlewała najdroższy możliwy olej sądząc, że jeśli coś jest najdroższe to jest najlepsze.

Zatem argument, że skoro był lany syntetyk to dalej lać syntetyk do mnie nie przemawia - dlatego zasięgam Waszej opinii.
no jak jeździł cały czas na syntetyku i jest wszystko ok to ja bym nie zieniał - zdrowo dla silnika :) ewentualnie jak nie chcesz tyle kasy wydawać to zalej półsyntetykiem 10W/40 jakiejśdobrej firmy :) (najlepiej rozlewany nie w Polsce :D)


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » wt cze 27, 2006 13:44

indigo1980 Nie złość się, to przez ten upał :pub:


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt cze 27, 2006 13:45

indigo1980 pisze:I tu mam pytanko: czy jeśli okaże się, że bierze trochę oleju to zmieniać następnym razem na półsynt/mineral czy lać cały czas full i dolewać (opcja troche nieekonomiczna :grin: ) ?? ?? ?? ??
To zależy od zasobności Twojego portfela :helm: Najlepiej było by usunąć przyczyne brania oleju, często są to tylko uszczelniacze zaworowe które wymienisz za 150-200zł.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » wt cze 27, 2006 18:21

był syntetyk i nie masz wycieków, to nie zmieniaj tego
ja mam 216tkm w mk1 i zalałem 10W40 Shella, wycieki sie nie pojawiły więc nic nie dotykam :) (a gdyby sie pojawiły, to i tak najpierw bym uszczelnił silnik, a potem zmieniał dopiero na minerała)
z syntetyka w dół zawsze możesz zejść, z minerała do góry już raczej nie



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt cze 27, 2006 21:24

ja mam golfa II - na budziku ma co prawda 117 000 km ale osobiście uważam żę na prawdę to ma ze 200 000 spokojnie za sobą - jak kupiłem to nie wiedziałem czym był zalany, ale zalałem go półsyntetykiem i nie mam żadnych wycieków, aha-sorry za przykład: dobry znajomy ma opla vectrę 2.0 i z 1990r - oj nie oszczędzał tego auta przejechane ma 260 000 km ale zawsze lał full syntetyk mobil 1 - silniczek chodzi jak nowy i zero wycieków



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » śr cze 28, 2006 00:17

Łuki pisze:był syntetyk i nie masz wycieków, to nie zmieniaj tego
ja mam 216tkm w mk1 i zalałem 10W40 Shella, wycieki sie nie pojawiły więc nic nie dotykam :) (a gdyby sie pojawiły, to i tak najpierw bym uszczelnił silnik, a potem zmieniał dopiero na minerała)
z syntetyka w dół zawsze możesz zejść, z minerała do góry już raczej nie
Mam pytanko co do tego oleju - jak sie autkona nim sprawuje?? Jak jest w zimie?? Bo teraz takim bede zalewał mojego ABD

pozdro :okej:


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr cze 28, 2006 00:49

Lej syntetyk. Ja bym, sie tylko zastanowił czy nie zniemic go 5W40 zawsze taniej a tez synetyczny bedzie. Co o tym sadzisz Pinhead ??.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr cze 28, 2006 06:57

Ale nie wiadomo jaki teraz leje, może 5W40. 0W40 jednak na nasz klimat jest lepszy więc to tylko kwestia ceny oleju. Jeśli go stać na 0W40 to według mnie nie ma potrzeby kombinować.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 494 gości