Strona 2 z 3

: sob cze 24, 2006 23:23
autor: Paweł_G
Ja miałem problem z odkręceniem śruby mocującej rygiel w drzwiach pasażera. Główka śruby była zjechana w *#cenzura#* więc przyspawałem wraz z teściem do tej śruby zwykłą na klucz 13 i po lekkim przestudzeniu zwyczajnie odkręciłem ten zestaw :bigok:

Ludzie tylko to jest tulejka prowadząca zacisku

: sob cze 24, 2006 23:26
autor: zenonpl
na klucz imbus 8mm ona mocuje zacisk do jarzma jeśli to jest to to zyczę wielu sukceśów z rozwiercaniem tego utwradzonego dziadostwa ... jeśli to juz obrobiłaś wewnątrz to szcześć boż na drogę szukaj mechanika może jak przyspawa nakretkę to pójdzie bo jak nie to masz problem ......

: sob cze 24, 2006 23:32
autor: sq8bwh
zenonpl pisze:szukaj mechanika może jak przyspawa nakretkę
.....do spawania to aż mechanika trzeba???

nie wysatrczy pielegniarka ewentualnie weterynarz

: sob cze 24, 2006 23:51
autor: zenonpl
ale żeby odkręcić oborbiona śrube to mechanik jak najbardziej potrzebny

: ndz cze 25, 2006 00:00
autor: sq8bwh
Ja jestem informatykiem i śruby odkręcam... ba rozrząd potrafię sam ustawić w golfie, uszczelkę pod głwicą wymiecić no i spawać (nie próbowałem jeszcze Tig'em) :bigok: No lakierowanie mi nie wychodzi dobrze... :jezor:

: ndz cze 25, 2006 01:07
autor: maniek128
witam ja jak wymieniałem klocki to tez miałem jedną śrube rozjechaną i odkręciłem ją --żabą hydrauliczną a ze nie miałem nowej śruby dospawałem imbusa z więkrzym łbem i bez problemu poskładałem do kupy.

zgadzam sie czasami nie trzeba być specjalistą tylko

: ndz cze 25, 2006 01:19
autor: zenonpl
góowę na karku ale jak ktos ma problem to lepiej jechac do specjaliosty niż trafić na adama żłodowego bez pojęcia, wiem że ty byż sobie z tym poradziłę ale nie każdy domowy adam słodwy też!!!!!!!

: ndz cze 25, 2006 10:08
autor: Lukasz3k
mi jeszcze jak jakas sruba nie chce sie odkrecic, biore ja takim czyms
http://www.allegro.pl/item110100932_pro ... _yato.html
i nie ma sily zeby nie puscila jeszcze nie bylo takiej, jeszcze do zadnej klucza nie musialem przyspawac :) oczywscie jezeli da sie srube chwycic.


--
Pozdrawiam
Lukasz3k

: ndz cze 25, 2006 12:14
autor: sq8bwh
Lukasz3k pisze:mi jeszcze jak jakas sruba nie chce sie odkrecic, biore ja takim czyms
http://www.allegro.pl/item110100932_pro ... _yato.html
i nie ma sily zeby nie puscila jeszcze nie bylo takiej, jeszcze do zadnej klucza nie musialem przyspawac :) oczywscie jezeli da sie srube chwycic.


--
Pozdrawiam
Lukasz3k
No tam troszkę miejsca brak.. ale taką żabą tylko mniejszą to by pewnie poszło.. ale Torxa zabić i puści na bank..

: ndz cze 25, 2006 13:06
autor: kocurxxl
sluchaj najlepiej jak kolaga pisal wczesniej wbijac torksa <gwiazdke> najlepiej nasadową ja tak zrobilem jak go dopbrze wbijesz to dzieki udezenion osiągniesz polowę sukcesu a potem tylko lekko przekrecic i wykrecisz spokojnie nie mialem z tym wiekszych problemów a potem wkrecilem tą sama srube i jak ostatnio wymienialem tarcze to uzylem tego samego torksa juz bez wbijania i tez poszlo

powodzenia

udało się :)

: ndz cze 25, 2006 23:16
autor: Malenka
Tak więc moi drodzy - powiadamiam o skutkach. WD40 nic nie dał już w tym wypadku. Wbijanie torxa za bardzo nie poszło (jak ktoś napisał - strasznie twarde dziadostwo), jak i ze względu na trudny dostęp (dlatego też o gumówkach i brzeszczotach musiałam na razie zapomnieć, zwłaszcza że nie wymianiałam tych klocków na kanale tylko w garażu, na kolanach). Kupiłam więc taką żabkę (pod nazwą Turbo szczypce ;)) i nie bylo siły żeby nie puściło.. Dodam tylko, że tego już nie robiłam własnymi rękami - bo strongwoman ze mnie żadna, ale dało radę. Dziękuję wszystkim za rady :)

Pozdrawiam

: ndz cze 25, 2006 23:48
autor: stonefree
Paweł_G pisze:przyspawałem wraz z teściem do tej śruby zwykłą na klucz 13
No tak,ale w tym przypadku prowadnica teflonowa idzie sie j...bać.NIektórzy słyszałem odcinają konie gumowej tulei prowadnicy i żabą kręcą za łeb śruby.A ja zapodam metodę której sie ostatnio dopuśiłem,ale nie polecam.
Nie było już innej rady,więc kątówką przeciąłem śrubę razem z tulejką tuż przy zwrotnicy.Potem trzeba było wywiercać resztkę śruby ze zwrotnicy i gwintować,no i dac nową srube z tuleją.Nie olecam,choć w ostateczności....

: pn cze 26, 2006 00:08
autor: krisvw
najlepsza metoda jednak jest z wbiciem torksa najlepiej 14 kantnego:) chiba :P zawsze pomaga przy tych imbusach z przodu i z tyłu w cylinderkach ale najpierw proponuje ja dobrze opukać
:food:

: pn cze 26, 2006 00:19
autor: daaroo
Lukasz3k pisze:najlepsza metoda jednak jest z wbiciem torksa najlepiej 14 kantnego:) chiba :P zawsze pomaga przy tych imbusach z przodu i z tyłu w cylinderkach ale najpierw proponuje ja dobrze opukać
:food:
racja, tylko trzeba mocno go nabic i nie ma takiej mozliwosc zeby sie nie odkrecilo. Jk dobrze nabity to predzej sruba sie urwie niz torx obkreci. Pozniej polecam zakup nowej sruby ok 1zł szt kosztuje w sklepie z metalowymi rzeczami. Oczywiscie sruba tylko utwardzana.