Strona 2 z 2

: wt cze 13, 2006 12:25
autor: bear_zg
W moim Golfie trwa właśnie operacja na "otwartym sercu" wszczepiane zostana nowe narzady... mianowicie uszczelka pod głowicą (stara miala przedmuchy w 3 miejscach jeden tłok zapierdzielał prawie na wodzie) wymiana wszystkich uszczelniaczy, prowdnice zaworów, pierścienie, planowanie głowicy. Całe szczeście ze nie ma progów na bloku i nie trzeba szlifu robic (zaj*** koszta). Operacja przebiega prawidłowo i w czwartek bede sie cieszył nowym serduszkiem.

Dlaczego doszło do takich problemow?? Najprawdopodobniej przyczyn lezy z założeniu instalacji gazowe.

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc... :okej:

: wt cze 13, 2006 13:00
autor: SToRM
bear_zg pisze:Dlaczego doszło do takich problemow?? Najprawdopodobniej przyczyn lezy z założeniu instalacji gazowe.
Jaki przebieg auta i ile na instalacji?
Najprawdopodobniej jezdziles na ubogiej mieszance - nie wiem czy chciales "oszczedzic" na regulacjach czy na instalacji..

: wt cze 13, 2006 13:07
autor: Goffer3
djtom pisze:omg.... dlaczego sądzisz ze w wyższej wersji wyposażeniowej a przy tym samym silniku sprzęgło ma być większe...? :| GL i GT to tylko umowne nazwy wersji wyposażeniowych, nie mające nic wspólnego z jakąś specjalną budową silnika....
Właśnie dlatego pytam bo nie wiem. Taką informacje otrzymałem w serwisie Vw więc się zdziwiłem. Silniki są identyczne to fakt, tylko sprzęgło niby jest większe. Może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć? Dobrze by było sprawdzić to w Etce lub w innych tego typu programach, więc jak ktoś ma takie programiki to będę wdzięczny za sprawdzenie.

: wt cze 13, 2006 13:14
autor: Marihuana Man
Goffer3 pisze:Silniki są identyczne to fakt, tylko sprzęgło niby jest większe. Może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć? Dobrze by było sprawdzić to w Etce lub w innych tego typu programach, więc jak ktoś ma takie programiki to będę wdzięczny za sprawdzenie.
Jest takie samo...

: wt cze 13, 2006 13:17
autor: bear_zg
Czy jeździłem na ubogiej mieszance?? hmm... chyba nie serwis mi regulował wszystko. przebieg atko milo jakies 200tys jak założyłem GAZ teraz ma o 30tyś wiecej.

: wt cze 13, 2006 13:29
autor: gtx
Zehlen pisze:Podłącze się do tego tematu..
Szykuje mi się remont silnika,albo wymiana

Posiadam w Golfinie 1,4

Teraz pytanie: wejdzie bez problemów 1,8 ABS ?
Zawsze chciałem mieć pare koni więcej i akurat będzie okazja. Skrzynie będzie trzeba dać od 1,8 bo mam 4 biegową.

Słyszałem,ze wersje z silnikami 1,4 miały inną komore silnika.. nie chce mi się w to wierzyć bo niemcy nie robią zadnych udziwnień.

Będe wdzięczny za odpowiedzi jak i jakieś linki do konkretnego tematu. Sam szukałem ale bezskutecznie.

Pozdrawiam, Łukasz.
Wszystkie golfy maja taka sama komore silnika.Skrzynia od 1.4 niewazne czy 4 czy 5 biegowa i tak nie podejdzie do 1.8 bo ma inny krztalt.Silnik 1.8 wchodzi bez problemow.

: wt cze 13, 2006 13:31
autor: Chmielu
gtx pisze:Wszystkie golfy maja taka sama komore silnika.Skrzynia od 1.4 niewazne czy 4 czy 5 biegowa i tak nie podejdzie do 1.8 bo ma inny krztalt.Silnik 1.8 wchodzi bez problemow.
Dokładnie tak. Jak chcesz to możesz i VR-a tam wrzucić.

: wt cze 13, 2006 14:08
autor: Cefaloid
bear_zg pisze:Dlaczego doszło do takich problemow?? Najprawdopodobniej przyczyn lezy z założeniu instalacji gazowej.
Możliwe. Mogłeś mieć źle ustawioną mieszankę i przepaliło się. Możliwe też że wynikło to z zupełnie innych powodów i na benzynie też by poszła uszczelka. Raczej nie ma oficjalnych wyników badań potwierdzających zwiększone padanie uszczelek na gazie boby wszyscy o tym trąbili wszędzie.

: wt cze 13, 2006 20:12
autor: Zehlen
Oki dzięki za informacje.

: wt cze 13, 2006 23:00
autor: maro
Zehlen pisze:Podłącze się do tego tematu..
Szykuje mi się remont silnika,albo wymiana

Posiadam w Golfinie 1,4

Teraz pytanie: wejdzie bez problemów 1,8 ABS ?
Zawsze chciałem mieć pare koni więcej i akurat będzie okazja. Skrzynie będzie trzeba dać od 1,8 bo mam 4 biegową.

Słyszałem,ze wersje z silnikami 1,4 miały inną komore silnika.. nie chce mi się w to wierzyć bo niemcy nie robią zadnych udziwnień.

Będe wdzięczny za odpowiedzi jak i jakieś linki do konkretnego tematu. Sam szukałem ale bezskutecznie.

Pozdrawiam, Łukasz.
Sam silnik nie wystarczy i skrzynia, potrzebny oczywiscie komp z wiazka, silnik caly z osprzetem (pompa wody, wspomagania, nawet chyba alternator), potem dochodza mniejsze *#cenzura#*, czyli przeguby, mechanizm zmiany biegow, rozrusznik, linka sprzegla, chlodnica, kolektor wydechowy wraz z rura za nim (łacznik elastyczny), wszystkie weze gumowe, dalej radze wymienic hamulce bo sa strasznie slabe w 1.4, ale wtedy albo wziasc te z 1.8 co wiaze sie z wymiana piast, albo wymienic tarcze na wentylowane lub jakies inne

: śr cze 14, 2006 14:40
autor: czyś
Cefaloid pisze:
bear_zg pisze:Dlaczego doszło do takich problemow?? Najprawdopodobniej przyczyn lezy z założeniu instalacji gazowej.
Możliwe. Mogłeś mieć źle ustawioną mieszankę i przepaliło się. Możliwe też że wynikło to z zupełnie innych powodów i na benzynie też by poszła uszczelka. Raczej nie ma oficjalnych wyników badań potwierdzających zwiększone padanie uszczelek na gazie boby wszyscy o tym trąbili wszędzie.
Przy gazie trochę bardziej cierpi głowica, m.in. od temperatury gazów spalinowych (wyższa niż przy benzynie). Przy dodatkowo złej regulacji (n.p. zubożenie mieszanki) mogą pojawić się klocki. Np. pęknięcie kolektora wydechowego (doświadczyłem) albo uszczelki pod głowicą.
Zresztą po przebiegu 200 tys. była ona wymęczona sama w sobie, teraz z tego co rozumiem jest 230 tkm. Padnięcia uszczelki po tych przebiegach zdarzają się, nawet bez założenia instalacji gazowej, i raczej mnie to specjalnie nie dziwi. Nawet w najlepiej wyregulowanych silnikach ma prawo się coś takiego zdarzyć (zwłaszcza jak masz jeszcze uszczelkę fabryczną, albo była wcześniej wymieniana ale np. bez planowania głowicy), więc niekoniecznie instalka gazowa była założona źle lub źle wyregulowana.