Strona 2 z 2

: pn sty 10, 2005 13:37
autor: igor002
ubierz go w fajne ciuchy i porób mu zdjecia:) :bigok:

: pn sty 10, 2005 19:17
autor: Dziadoo
Quatro7 pisze:jak mam licznik z mfa i makietke to moge to podałczyć do tego komputera czy jak :?: co ja z nim moge zrobić :?:
Wydaje mi sie, ze do tego komputerka nie mozna niczego podlaczac - sluzy on tylko do sterowanaia gaznikiem i do odczytywania bledow.

posiadam silnik 1,6 RF, czy to możliwe ze mam ten komputer i

: wt sty 11, 2005 21:50
autor: bufu
też mam silnik 1,6 RF ale kompa nie mam :jezor:

: wt sty 11, 2005 22:14
autor: zielu
to jak to jest :?: :?

: wt sty 11, 2005 22:24
autor: siwik
to w podszybiu to jest modul zaplonowy ... wymienialem jego - stasznie drogi :crazy: ja mam RH na gazniku 1.8 i mam katalizator

: śr mar 22, 2006 23:38
autor: pitekk
w rfie nie masz ecotronika masz zwykły gaźnik 2e2 lub 2e3 i masz katalizator a raczej resztki kata. o podłaczeniu mfa zapomnij nawet gdybyś miał PN z ecotronikiem, komp w ecotroniku pobiera dane z lambdy i dobiera odpowiedni skład mieszanki tak aby zwiekszyć sprawność kata. chodzi tu tylko i wyłącznie o "ekologię"

: czw mar 23, 2006 00:52
autor: KamilW
Witam panowie... ale tu widze burza mozgow... :) co do tych komputerkow to jest z nimi tak: wszystkie wtryski maja tak zwany ECU (electronic control unit) czyli komputer sterujacy dzialaniem wtrysku. Moze on miec wbudowany modul zaplonowy lub modul moze znajdowac sie obok i wszystkie silniki benzynowe musza tan modul posiadac... a co do RF i PN ki... to PN z racji posiadania gaznika ktory nieco odbiega od standardu rozniez posiada ECU i sonde lambda... natomiast i RF i PN posiadaly katalizatory a usuniecie ich daje przyrost mocy nawet gdy katalizator jest 100% sprawny.... wzrost ten jest odczuwalny.... i przy okazji spada tez zuzycie paliwa... a co do stanu katalizatora to po przebiegu 100000km jest on juz nieaktywny wiec nie ma potrzeby aby dalej zwiekszal wage pojazdu :) no chyba ze ktos ma potrzebe to niech sobie kupi nowy za 400zl i wymieni :) pozdrawiam

[ Dodano: Sro Mar 22, 2006 23:54 ]
PS co do MFA to jest ono urzadzeniem niezaleznym nie korzystajacym z danych ECU (przynajmniej w mk2) Posiada wbudowane wszystkie czujniki potrzebne do podania kierowcy wszystkich potrzebnych informacji oprocz temp powietrza i oleju...

: czw mar 23, 2006 09:08
autor: pitekk
ok więc teraz pytanie jak najlepiej wybebeszyć kata.? tak żeby została sama puszka.

: czw mar 23, 2006 09:16
autor: Łyskacz
KamilW, mam RF'a posiadam katalizator i sonde lambda...Czy moge spokojnie wywalic kata oraz sonde lambda???Skoro do niczego nie jest podłączona to chyba jest zbędna???A gaźnik mam 2e2 :bigok:

: czw mar 23, 2006 13:29
autor: KamilW
pitekk pisze:ok więc teraz pytanie jak najlepiej wybebeszyć kata.? tak żeby została sama puszka.
Ja swojego zastapilem tlumikiem koncowym z fiata 125p... sprawuje sie bardzo dobrze... podobno przy wybebeszonej puszcze dzwiek jest nieprzyjemny dla ucha... wiec albo rura aslbo tlumik :) nie polecam strumienic...
Łyskacz pisze:KamilW, mam RF'a posiadam katalizator i sonde lambda...Czy moge spokojnie wywalic kata oraz sonde lambda???Skoro do niczego nie jest podłączona to chyba jest zbędna???A gaźnik mam 2e2
jak masz RF to nie mozesz miec sondy... bo w RF jej nie montowali...
Łyskacz pisze:Skoro do niczego nie jest podłączona to chyba jest zbędna
jesli do niczego nie jest prypieta to mozesz ja wywalic albo zostawic... w niczym nie przeszkadza :) Mysle ze wywalenie kata wyjdzie silniczkowi na zdrowie :) jak juz pisalem ja u siebie usunalem i jestem zadowolony :) pozdrawiam

: czw mar 23, 2006 20:53
autor: Łyskacz
KamilW, to nie wiem juz o co biega bo przed katem okolo 5 cm mam wkręcone w rure wydechową coś co do złudzenia przypomona sonde.Odchodzą od tego "czegoś" 3 kabelki.....A gaźnik na 100% mam 2e2....Może kiedyś był PN a ktoś przerobił sobie na RF'a i tak zostało :bajer:
Jak będzie okazja to wleze pod auto i pstrykne fote tego czegoś co wygląda na sonde:)
A w książce serwisowej wyczytałem że mam G-KAT tak w ogóle....

: czw mar 23, 2006 21:01
autor: KamilW
To pstrykaj i sie zobaczy... 2e2 nie mial sondy na bank... moze ktos wymienial kolektor wydechowy i zalozyl taki z pnki... czekam na foto :) pozdro

: pt mar 24, 2006 10:10
autor: pitekk
u mnie lambda jest w kolektorze wydechowum pod maską jak rura idzie jeszcze pionowo czyli duuuużo wcześniej niż kat tak na oko jakieś 40 cm przed katem

: ndz mar 26, 2006 14:44
autor: KamilW
pitekk pisze:u mnie lambda jest w kolektorze wydechowum pod maską jak rura idzie jeszcze pionowo czyli duuuużo wcześniej niż kat tak na oko jakieś 40 cm przed katem
W silniku PN sonda jest niezbedna dlatego niech nikt jej nie wywala... ale kata jak najbardziej wywalic mozna...