Strona 2 z 2
: pn sty 10, 2005 13:37
autor: igor002
ubierz go w fajne ciuchy i porób mu zdjecia:)
: pn sty 10, 2005 19:17
autor: Dziadoo
Quatro7 pisze:jak mam licznik z mfa i makietke to moge to podałczyć do tego komputera czy jak
co ja z nim moge zrobić
Wydaje mi sie, ze do tego komputerka nie mozna niczego podlaczac - sluzy on tylko do sterowanaia gaznikiem i do odczytywania bledow.
posiadam silnik 1,6 RF, czy to możliwe ze mam ten komputer i
: wt sty 11, 2005 21:50
autor: bufu
też mam silnik 1,6 RF ale kompa nie mam
: wt sty 11, 2005 22:14
autor: zielu
to jak to jest
: wt sty 11, 2005 22:24
autor: siwik
to w podszybiu to jest modul zaplonowy ... wymienialem jego - stasznie drogi
ja mam RH na gazniku 1.8 i mam katalizator
: śr mar 22, 2006 23:38
autor: pitekk
w rfie nie masz ecotronika masz zwykły gaźnik 2e2 lub 2e3 i masz katalizator a raczej resztki kata. o podłaczeniu mfa zapomnij nawet gdybyś miał PN z ecotronikiem, komp w ecotroniku pobiera dane z lambdy i dobiera odpowiedni skład mieszanki tak aby zwiekszyć sprawność kata. chodzi tu tylko i wyłącznie o "ekologię"
: czw mar 23, 2006 00:52
autor: KamilW
Witam panowie... ale tu widze burza mozgow...
co do tych komputerkow to jest z nimi tak: wszystkie wtryski maja tak zwany ECU (electronic control unit) czyli komputer sterujacy dzialaniem wtrysku. Moze on miec wbudowany modul zaplonowy lub modul moze znajdowac sie obok i wszystkie silniki benzynowe musza tan modul posiadac... a co do RF i PN ki... to PN z racji posiadania gaznika ktory nieco odbiega od standardu rozniez posiada ECU i sonde lambda... natomiast i RF i PN posiadaly katalizatory a usuniecie ich daje przyrost mocy nawet gdy katalizator jest 100% sprawny.... wzrost ten jest odczuwalny.... i przy okazji spada tez zuzycie paliwa... a co do stanu katalizatora to po przebiegu 100000km jest on juz nieaktywny wiec nie ma potrzeby aby dalej zwiekszal wage pojazdu
no chyba ze ktos ma potrzebe to niech sobie kupi nowy za 400zl i wymieni
pozdrawiam
[ Dodano: Sro Mar 22, 2006 23:54 ]
PS co do MFA to jest ono urzadzeniem niezaleznym nie korzystajacym z danych ECU (przynajmniej w mk2) Posiada wbudowane wszystkie czujniki potrzebne do podania kierowcy wszystkich potrzebnych informacji oprocz temp powietrza i oleju...
: czw mar 23, 2006 09:08
autor: pitekk
ok więc teraz pytanie jak najlepiej wybebeszyć kata.? tak żeby została sama puszka.
: czw mar 23, 2006 09:16
autor: Łyskacz
KamilW, mam RF'a posiadam katalizator i sonde lambda...Czy moge spokojnie wywalic kata oraz sonde lambda???Skoro do niczego nie jest podłączona to chyba jest zbędna???A gaźnik mam 2e2
: czw mar 23, 2006 13:29
autor: KamilW
pitekk pisze:ok więc teraz pytanie jak najlepiej wybebeszyć kata.? tak żeby została sama puszka.
Ja swojego zastapilem tlumikiem koncowym z fiata 125p... sprawuje sie bardzo dobrze... podobno przy wybebeszonej puszcze dzwiek jest nieprzyjemny dla ucha... wiec albo rura aslbo tlumik
nie polecam strumienic...
Łyskacz pisze:KamilW, mam RF'a posiadam katalizator i sonde lambda...Czy moge spokojnie wywalic kata oraz sonde lambda???Skoro do niczego nie jest podłączona to chyba jest zbędna???A gaźnik mam 2e2
jak masz RF to nie mozesz miec sondy... bo w RF jej nie montowali...
Łyskacz pisze:Skoro do niczego nie jest podłączona to chyba jest zbędna
jesli do niczego nie jest prypieta to mozesz ja wywalic albo zostawic... w niczym nie przeszkadza
Mysle ze wywalenie kata wyjdzie silniczkowi na zdrowie
jak juz pisalem ja u siebie usunalem i jestem zadowolony
pozdrawiam
: czw mar 23, 2006 20:53
autor: Łyskacz
KamilW, to nie wiem juz o co biega bo przed katem okolo 5 cm mam wkręcone w rure wydechową coś co do złudzenia przypomona sonde.Odchodzą od tego "czegoś" 3 kabelki.....A gaźnik na 100% mam 2e2....Może kiedyś był PN a ktoś przerobił sobie na RF'a i tak zostało
Jak będzie okazja to wleze pod auto i pstrykne fote tego czegoś co wygląda na sonde:)
A w książce serwisowej wyczytałem że mam G-KAT tak w ogóle....
: czw mar 23, 2006 21:01
autor: KamilW
To pstrykaj i sie zobaczy... 2e2 nie mial sondy na bank... moze ktos wymienial kolektor wydechowy i zalozyl taki z pnki... czekam na foto
pozdro
: pt mar 24, 2006 10:10
autor: pitekk
u mnie lambda jest w kolektorze wydechowum pod maską jak rura idzie jeszcze pionowo czyli duuuużo wcześniej niż kat tak na oko jakieś 40 cm przed katem
: ndz mar 26, 2006 14:44
autor: KamilW
pitekk pisze:u mnie lambda jest w kolektorze wydechowum pod maską jak rura idzie jeszcze pionowo czyli duuuużo wcześniej niż kat tak na oko jakieś 40 cm przed katem
W silniku PN sonda jest niezbedna dlatego niech nikt jej nie wywala... ale kata jak najbardziej wywalic mozna...