[mk2] Regulacja i wyprzedzenie zapłonu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to że sie zapłon nie wyprzedzi na zimnym ( mimo ze twierdzisz ze powinien choc ja tego nie wiem) nie powodowałoby nierównej pracy i gaśniecia.....to predzej mzoe byc sonda lambda....na zimnym masz inny sklad mieszanki i jak jest sonda walnieta to moze tak byc....na ciepłym skład spalin sie zmienia i lamda juz zaczyna sobie radzic.....
na wolnych obrotach masz wyprzedzenie statyczne - takie jak ustawisz na aparacie, wiec jezeli mimo krecenia dalej gasnie nie jest to kwestia zaplonu.
czesto psuje sie niebieski czujnik temperatury silnika i komp robi niewlasciwa mieszanke... mieszanka moze byc zabogata i zalewa silnik na przyklad... badz na odwrot
jesli na cieplym chodzi wszystko ok to sprawdz niebieski czujnik...
czesto psuje sie niebieski czujnik temperatury silnika i komp robi niewlasciwa mieszanke... mieszanka moze byc zabogata i zalewa silnik na przyklad... badz na odwrot
jesli na cieplym chodzi wszystko ok to sprawdz niebieski czujnik...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W moim 2E na digifancie na ciepłym silniku zapłon na wolnych obrotach sie nie przestawia po wyjęciu czujnika temperatury. I sądze że tak ma być ronież w twoim. Przestawiać się ma gdy zwiekszasz obroty silnika (znak oświetlony lampa stroboskopową się przesuwa). Powinien się też przestawić po wyjeciu wtyku od czujnika położenia przepustnicy ( to taka podstawowa próba czy ten czujnki działa). i w ogóle pierwsze słyszę żeby wyciągać wtyk od czujnika temperatuty przy ustawianiu zapłonu na wolnych. To sie robi w celu sprawdzenia wolnych obrotów i właściwego składu mieszanki w Digifanice z MK3, z mk2 nie jestem pewien. Po wyciągnięciu wtyku przegazówa kilka razy i sprawdzenie wolnych oraz spalin (przed katem)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ale i tak w PF powinien być zapłon ustawiany przy 2000-2500 obr/min na 6 stopni z tego co pamiętam , więc nie wiem po co ustawiać na wolnych .
Mniejsza o to , w kazdym razie czytałem że powinno się ustawiać na podłączonym tym czujniku i na rozgrzanym silniku , ale po jego odłączeniu powinien sie przestawić o te 30 stopni .
Mniejsza o to , w kazdym razie czytałem że powinno się ustawiać na podłączonym tym czujniku i na rozgrzanym silniku , ale po jego odłączeniu powinien sie przestawić o te 30 stopni .
No cóż , na sprzedaż
:(
:(
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Marcelli znalazłem przed chwilą starą serwisówke od dwójki i masz rację. W twoim digifancie ma sie ustawiać przy ścigniętej wtycze czujnka i przy 2250 obrotach. Sorki nie myślałem że aż tak się nie pozmieniało w digifancie z trójki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no czytam wyraźnie w serwisówce że przy ściągniętej. Wyobrażasz sobie silnik który ma 6 stopni wyprzedzenia przy obrotach ponad 2000? Bo ja nie. Ale to tylko wyczytane, nie sprawdzałem sam więc już nie zabieram głosu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości