[mk2] Regulacja i wyprzedzenie zapłonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn cze 05, 2006 11:38

to że sie zapłon nie wyprzedzi na zimnym ( mimo ze twierdzisz ze powinien choc ja tego nie wiem) nie powodowałoby nierównej pracy i gaśniecia.....to predzej mzoe byc sonda lambda....na zimnym masz inny sklad mieszanki i jak jest sonda walnieta to moze tak byc....na ciepłym skład spalin sie zmienia i lamda juz zaczyna sobie radzic.....



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn cze 05, 2006 12:05

To nie sąda , nie krokjowy i nie przepływka , wszystkie t elementy zostały juz sprawdzone , chodzi mi konkretnei o te wyprzedzenie zapłonu .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » pn cze 05, 2006 15:45

na wolnych obrotach masz wyprzedzenie statyczne - takie jak ustawisz na aparacie, wiec jezeli mimo krecenia dalej gasnie nie jest to kwestia zaplonu.
czesto psuje sie niebieski czujnik temperatury silnika i komp robi niewlasciwa mieszanke... mieszanka moze byc zabogata i zalewa silnik na przyklad... badz na odwrot

jesli na cieplym chodzi wszystko ok to sprawdz niebieski czujnik...



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt cze 06, 2006 17:09

OK , to jeszcze mi napisz jak go sprawdzić , tzn. jakie powinien miec opory przy danych tempperaturach , no i odpowiedz mi w końcu na to pytanie czy jest jakies wyprzedzenie zapłonu na zimnym silniku w tym modelu , czy nie , bo już sam powoli głupieje .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 06, 2006 20:26

PF: kąt wyprzedzenia zapłonu ma być ustawiony na wolnych obrotach -6 stopni. tolerancja 1 stopień. Masz 8, mam nadzieję że minus 8 a nie plus 8


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.


Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt cze 06, 2006 21:00

Ale mi cały czas chodzi tylko żeby mi ktoś powiedział jak to jest po tym odłączeniu niebieskiego czujnika , czy zapłon powinien sie przestawić czy nie , i jeśli tak to co powiduje jego przestawienei bo u mnie się nie przestawia .
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 06, 2006 21:20

W moim 2E na digifancie na ciepłym silniku zapłon na wolnych obrotach sie nie przestawia po wyjęciu czujnika temperatury. I sądze że tak ma być ronież w twoim. Przestawiać się ma gdy zwiekszasz obroty silnika (znak oświetlony lampa stroboskopową się przesuwa). Powinien się też przestawić po wyjeciu wtyku od czujnika położenia przepustnicy ( to taka podstawowa próba czy ten czujnki działa). i w ogóle pierwsze słyszę żeby wyciągać wtyk od czujnika temperatuty przy ustawianiu zapłonu na wolnych. To sie robi w celu sprawdzenia wolnych obrotów i właściwego składu mieszanki w Digifanice z MK3, z mk2 nie jestem pewien. Po wyciągnięciu wtyku przegazówa kilka razy i sprawdzenie wolnych oraz spalin (przed katem)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt cze 06, 2006 21:29

Ale i tak w PF powinien być zapłon ustawiany przy 2000-2500 obr/min na 6 stopni z tego co pamiętam , więc nie wiem po co ustawiać na wolnych .
:(
Mniejsza o to , w kazdym razie czytałem że powinno się ustawiać na podłączonym tym czujniku i na rozgrzanym silniku , ale po jego odłączeniu powinien sie przestawić o te 30 stopni .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 06, 2006 21:38

Marcelli znalazłem przed chwilą starą serwisówke od dwójki i masz rację. W twoim digifancie ma sie ustawiać przy ścigniętej wtycze czujnka i przy 2250 obrotach. Sorki nie myślałem że aż tak się nie pozmieniało w digifancie z trójki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt cze 06, 2006 21:55

Nie no , napewno przy założonej , poprzez ściągnięcie właśnie sie sprawdza czy jest przesunięcie zapłonu względem temperatury silnika .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 06, 2006 22:01

no czytam wyraźnie w serwisówce że przy ściągniętej. Wyobrażasz sobie silnik który ma 6 stopni wyprzedzenia przy obrotach ponad 2000? Bo ja nie. Ale to tylko wyczytane, nie sprawdzałem sam więc już nie zabieram głosu. :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości