Strona 2 z 7

: pt maja 26, 2006 22:58
autor: Kand
Mówcie co chcecie ale wiadomo że minerał to juz najniższa półka Taki olej nie wytrzymuje przy wysokich temperaturach (przy dużych obrotach)po prostu sie pali Duzo czytałem na ten temat Ja bym nigdy nie zalał minerała półsyntetyk to minimum kolega jeździ na pełnym Kupił z Niemiec autko z przebiegiem 230 tys nie wiedział co było przedtem to wypłukał silnik specjalnymi preparatami i zalał pełem syntetyk ( krzywo na to spoglądałem bo tego też bym nie zrobił ale.. ) i jeździ nic się nie rozszczelnia i wie co ma Jak silnik jest dobry to nie powinno mu się nic dziać wieć zalej półsyntetyk

: pt maja 26, 2006 23:13
autor: Atomic10
Ja ma w swoim nabite 180tys km i jeźdze nadal na syntetyku LOTOS i mam zamiar dalej przy tym oleju zostac. W poprzednim MKII miałem napite 160tys km i od 100tys był lany mineralny MOBIL 1. Roznica jest ogromna szczegolnie w zimie. Mineralny olej moze sie schowac i nie dorówna on syntetycznemu. Nalej połsyntetyka i bedzie ok :-)

Pozdrawiam

: sob maja 27, 2006 10:05
autor: Gruby110kg
ja w moim starym mk3 miałem 200 000 na zegarze i lałem syntetyk, jakies spece mi polecili żeby zalać półsyntetyk a potem zaraz minerala, no i tak zrobiłem. Oczywiscie rozszczelniło mi silnik.
No ale jak nie wiadomo co jest zalane to lepiej zalać mineral :bigok:

: sob maja 27, 2006 10:12
autor: Bart
Ja zalałem mineralny Mobil, przebieg 165tys.

: sob maja 27, 2006 10:21
autor: rutekpl1
a co to znaczy rozszczelnienie silnika

: sob maja 27, 2006 10:58
autor: Kand
To znaczy wyciek oleju z uszczelnień wału korbowedo rozrządu itp itp zmniejszenie kompresji hmm ale to nie grożne w przypadku półsyntetyka

: sob maja 27, 2006 11:03
autor: rutekpl1
to może przez to ma za małe ciśnienie

: sob maja 27, 2006 11:06
autor: greg
ja mam 312tys. i półsynetetyk

: sob maja 27, 2006 11:09
autor: rutekpl1
ja już próbowałem różnych sposobów i ciągle mi pika kontrolka od smarowania

: sob maja 27, 2006 12:14
autor: Pinhead
Gruby110kg, To dobry przykład tego że olej mineralny też może rozszczelnić silnik ! Spora grupy ludzi na tym forum uznaje że jest to niemożliwe :helm:

rutekpl1, Jak pika kontrolka to niekoniecznie jest to związane z marką i typem oleju jaki masz zalany. Użyj opcji szukaj to znajdziesz setki tematów o kontrolkach smarowania.

: sob maja 27, 2006 12:31
autor: rutekpl1
teraz mam mineralny castrola

: sob maja 27, 2006 15:00
autor: minko3
Pinhead pisze:Dlaczego sądzisz że mniejsze ryzyko ?
Mniejsze ryzyko rozszczelnienia zalac go mineralnym niż półsyntetykiem to chyba jest wiadome.

: sob maja 27, 2006 15:57
autor: Pinhead
Czyli powtarzasz to co sam usłyszałeś i nie wiesz dlaczego akurat półsyntetyk rozszczelnia a minerał nie ? Bo tak plotka głosi ? Jeden to przeczyta, drugiemu powtórzy i już mamy bajeczke którą nikt nie umie poprzeć żadnymi realnymi argumentami ale która jest powtarzana przy każdym wątku o olejach.

: sob maja 27, 2006 16:53
autor: KR16
Ja bym zalał mineralnym ale jakimś dobrym czyt nie lotos bo już znam dużo osób którym poleciały panewki a miały zalany silnik lotosem.