Strona 2 z 2

: ndz maja 21, 2006 16:18
autor: robbox
Ciekawe sa te silniczki praktycznie identyczne mysle ze mozna sprwdzic po nr sterownikow ECU:
AEX ma nr 030 997 027
AEE ma nr 032 906 030

ewentualnie po nr walka rozrzadu:
AEX ma nr 030 109 101 AM
AEE ma nr 032 109 101 S

: ndz maja 21, 2006 21:12
autor: Jacenty85
To fajnie a w którym miejscu na walku rozrządu nabity jest ten numer????Bym to sobie sprawdził i by się wyjaśniło wreszcie. A o tym zapłonie co pisałem byś cosik wiedział????fajnie by było.

: pn maja 22, 2006 17:04
autor: robbox
Gdzie sa nr na walku to pojecia nie mam wiec prosba do doswiadczonych forumowiczow czy mozna je odczytac bez sciagania walka - czy wystarczy odkrecic tylko pokrywe ??
A wogole to takich autek gdzie niby jest 1,4 AEX a naprawde jest 1,6 AEE jest chyba sporo - dzis rozmawialem ze znajomym i powiedzial ze jego koles ma tak samo - od mechanika sie dowiedzial ze ma 1,6.
Jezeli chodzi o zaplon to wg Autodaty:
AEX powinien miec 6 +-1 stopien przy 1500 obr/min - regulowany
AEE powinien miec 6 +-1 stopien przy 1275 obr/min - nie regulowany

coprawda dla AEE jest napisane ze jest nie regulowany ale w dalszej czesci jest napisane ze jest ??? -taki male niescislosci, caly czas takie rzeczy znajduje w autodacie.

: czw maja 25, 2006 01:14
autor: KUBEK
Zapomniałeś dodać (robbbox) że bez kompa tego nie ustawi nie jest w stanie utrzymać równych obrotów jeżeli chce się przekonać czy to jest aex czy aee to wystarczy wejść 04 czyli nastawy podstawowe kanał 001 (oczywiście przy rozgrzanym silniku) i w tedy pozna po obrotach- tak na marginesie to z tego co to w obu tych silnikach jest regulowany zapłon. Pozdro!

: czw maja 25, 2006 15:57
autor: robbox
KUBEK pisze:Zapomniałeś dodać (robbbox) że bez kompa tego nie ustawi
- bo pytanie bylo o wartosci , gdyz zaplon byl ustawiony przez jakiegos fachowca widac od "gumowych dzwonkow"
KUBEK pisze: tak na marginesie to z tego co to w obu tych silnikach jest regulowany zapłon
-niestety nie jest to dokladnie opisane w autodacie jest poprostu napisane przy wartosci zaplonu "adjustable" lub "not adjustable" - wiec przyjmuje ze chodzi o mozliwosc recznego wyregulowania, chyba ze tos ma inna koncepcje

: wt maja 30, 2006 22:03
autor: KUBEK
Ustaw sobie aparat w połowie regulacji- takie wstępne ustawienie wystarczy, żeby wyeliminować ustawienie zapłonu- reszte ster sobie dorególuje oczywiście pod warunkiem, że rozrząd jest dobrze ustawiony. Pozdrawiam

: czw cze 15, 2006 21:29
autor: Jacenty85
Witam!Zgodnie z ideą mówiącą że o rozwiązanych problemach powinno się informować, INFORMUJĘ UROCZYŚCIĘ:) Problem mocy a raczej zanikow rozwiązałem. PRzyczyną okazał się aparat zapłonowy kupiony na allegro (nowy) kosztował 140 zlotych. Przełożyłem stary z cholernymi luzami i auto śmiga aż miło. Mam jeszcze problem z nierównymi obrotami brakiem ssanie i ciekawą przypadłością mianowicie: Kiedy auto toczy się na luzie obroty są 900 a kiedy się zatrzymam wracają do normalnych 750. interesujące to jest ale podejrzewam że nie ma nastawów przepustnicy lub umarł cały zespól przepustnicy. Takze uważajcie na te tanie aparaty zapłonowe. Pozdrawiam

: czw cze 15, 2006 21:40
autor: cosar33racer
Jacenty85 pisze:Witam!Zgodnie z ideą mówiącą że o rozwiązanych problemach powinno się informować, INFORMUJĘ UROCZYŚCIĘ:) Problem mocy a raczej zanikow rozwiązałem. PRzyczyną okazał się aparat zapłonowy kupiony na allegro (nowy) kosztował 140 zlotych. Przełożyłem stary z cholernymi luzami i auto śmiga aż miło. Mam jeszcze problem z nierównymi obrotami brakiem ssanie i ciekawą przypadłością mianowicie: Kiedy auto toczy się na luzie obroty są 900 a kiedy się zatrzymam wracają do normalnych 750. interesujące to jest ale podejrzewam że nie ma nastawów przepustnicy lub umarł cały zespól przepustnicy. Takze uważajcie na te tanie aparaty zapłonowe. Pozdrawiam


a masz stozkowy filtr czy zwykły seryjny??

: czw cze 15, 2006 21:58
autor: Jacenty85
seryjny a dlaczego się pytasz to ma jakieś znaczenie????oczywiście co do tych obrotow