Zapłon AEX

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » ndz maja 21, 2006 16:18

Ciekawe sa te silniczki praktycznie identyczne mysle ze mozna sprwdzic po nr sterownikow ECU:
AEX ma nr 030 997 027
AEE ma nr 032 906 030

ewentualnie po nr walka rozrzadu:
AEX ma nr 030 109 101 AM
AEE ma nr 032 109 101 S



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz maja 21, 2006 21:12

To fajnie a w którym miejscu na walku rozrządu nabity jest ten numer????Bym to sobie sprawdził i by się wyjaśniło wreszcie. A o tym zapłonie co pisałem byś cosik wiedział????fajnie by było.



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » pn maja 22, 2006 17:04

Gdzie sa nr na walku to pojecia nie mam wiec prosba do doswiadczonych forumowiczow czy mozna je odczytac bez sciagania walka - czy wystarczy odkrecic tylko pokrywe ??
A wogole to takich autek gdzie niby jest 1,4 AEX a naprawde jest 1,6 AEE jest chyba sporo - dzis rozmawialem ze znajomym i powiedzial ze jego koles ma tak samo - od mechanika sie dowiedzial ze ma 1,6.
Jezeli chodzi o zaplon to wg Autodaty:
AEX powinien miec 6 +-1 stopien przy 1500 obr/min - regulowany
AEE powinien miec 6 +-1 stopien przy 1275 obr/min - nie regulowany

coprawda dla AEE jest napisane ze jest nie regulowany ale w dalszej czesci jest napisane ze jest ??? -taki male niescislosci, caly czas takie rzeczy znajduje w autodacie.



KUBEK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn maja 22, 2006 21:36
Lokalizacja: PSZCZYNA

Post autor: KUBEK » czw maja 25, 2006 01:14

Zapomniałeś dodać (robbbox) że bez kompa tego nie ustawi nie jest w stanie utrzymać równych obrotów jeżeli chce się przekonać czy to jest aex czy aee to wystarczy wejść 04 czyli nastawy podstawowe kanał 001 (oczywiście przy rozgrzanym silniku) i w tedy pozna po obrotach- tak na marginesie to z tego co to w obu tych silnikach jest regulowany zapłon. Pozdro!



robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » czw maja 25, 2006 15:57

KUBEK pisze:Zapomniałeś dodać (robbbox) że bez kompa tego nie ustawi
- bo pytanie bylo o wartosci , gdyz zaplon byl ustawiony przez jakiegos fachowca widac od "gumowych dzwonkow"
KUBEK pisze: tak na marginesie to z tego co to w obu tych silnikach jest regulowany zapłon
-niestety nie jest to dokladnie opisane w autodacie jest poprostu napisane przy wartosci zaplonu "adjustable" lub "not adjustable" - wiec przyjmuje ze chodzi o mozliwosc recznego wyregulowania, chyba ze tos ma inna koncepcje



KUBEK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn maja 22, 2006 21:36
Lokalizacja: PSZCZYNA

Post autor: KUBEK » wt maja 30, 2006 22:03

Ustaw sobie aparat w połowie regulacji- takie wstępne ustawienie wystarczy, żeby wyeliminować ustawienie zapłonu- reszte ster sobie dorególuje oczywiście pod warunkiem, że rozrząd jest dobrze ustawiony. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw cze 15, 2006 21:29

Witam!Zgodnie z ideą mówiącą że o rozwiązanych problemach powinno się informować, INFORMUJĘ UROCZYŚCIĘ:) Problem mocy a raczej zanikow rozwiązałem. PRzyczyną okazał się aparat zapłonowy kupiony na allegro (nowy) kosztował 140 zlotych. Przełożyłem stary z cholernymi luzami i auto śmiga aż miło. Mam jeszcze problem z nierównymi obrotami brakiem ssanie i ciekawą przypadłością mianowicie: Kiedy auto toczy się na luzie obroty są 900 a kiedy się zatrzymam wracają do normalnych 750. interesujące to jest ale podejrzewam że nie ma nastawów przepustnicy lub umarł cały zespól przepustnicy. Takze uważajcie na te tanie aparaty zapłonowe. Pozdrawiam



cosar33racer

Post autor: cosar33racer » czw cze 15, 2006 21:40

Jacenty85 pisze:Witam!Zgodnie z ideą mówiącą że o rozwiązanych problemach powinno się informować, INFORMUJĘ UROCZYŚCIĘ:) Problem mocy a raczej zanikow rozwiązałem. PRzyczyną okazał się aparat zapłonowy kupiony na allegro (nowy) kosztował 140 zlotych. Przełożyłem stary z cholernymi luzami i auto śmiga aż miło. Mam jeszcze problem z nierównymi obrotami brakiem ssanie i ciekawą przypadłością mianowicie: Kiedy auto toczy się na luzie obroty są 900 a kiedy się zatrzymam wracają do normalnych 750. interesujące to jest ale podejrzewam że nie ma nastawów przepustnicy lub umarł cały zespól przepustnicy. Takze uważajcie na te tanie aparaty zapłonowe. Pozdrawiam


a masz stozkowy filtr czy zwykły seryjny??



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw cze 15, 2006 21:58

seryjny a dlaczego się pytasz to ma jakieś znaczenie????oczywiście co do tych obrotow



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości