Strona 2 z 3

: sob maja 13, 2006 15:02
autor: aphex
marekk, mylisz sie jak podlaczylem ten stary wiatrak ruszyl odrazu na nowym mialem prawie 110 stopni a na starym trzymal mi 90 stopni kable przejzalem bez zadnych przeciec na dodatek odizolowalem je wszystkie tak wiec jeden z 4 pinow daje sygnal do wiatraka tak czy siak znam to z widzenia :D !!!

: sob maja 13, 2006 15:53
autor: marekk
przyjrzyj sie schematowi elektrycznemu - jeden obwod wskaznik na desce , drugi idzie do sterownika , wentylator na chłodnicy wlaczany jest czujnikiem w samej chlodnicy - w nie grzebanym aucie to nie jest w jakikolwiek sposob powiazane :)

: sob maja 13, 2006 15:59
autor: aphex
marekk, no to w takim razie wytlumacz mi dlaczego wiatrak nie ruszyl na nowym czujniku zaraz po zalozeniu starego ruszyl i to zaraz po odpaleniu .

: sob maja 13, 2006 16:07
autor: marekk
a sprobowales jeszcze raz ten nowy wlozyc zeby wykluczyc przypadek??????

: sob maja 13, 2006 16:11
autor: Jackq
Dzis sprawdzilem ten z allegro, wentylator sie wlaczyl ale przy temp. prawie 110st. aphex, poczekaj troche i pogrzej silnik moze Tobie tez sie wiatrak wlaczy, tylko czujnik pokazuje bledna temperature tak jak mnie.
Wracajac do czuja z allegro, ma zolta obwodke i tez niby od pewnego sprzedawcy... nie ma to jak kupic oryginal i tyle, wiecej juz tego bledu nie popelnie, szkoda kasy.

: sob maja 13, 2006 16:12
autor: aphex
nie ale dla pewnosci wloze go jeszcze raz to nie problem lecz 3 razy go rozgrzewalem na tym nowym czujniku i ani razu wiatrak nie zakrecil za tym 3 razem zaraz po zgaszeniu na goracym silniku zmienilem na stary czujnik i odrazu wiatrak ruszyl czy bylby to przypadek niewiem sprawdze dzis wieczorem
pozdrawiam

: sob maja 13, 2006 16:39
autor: marekk
najlepsza metoda - podpiety vag - jesli mamy 2 rozne temperatury to czujnik out - w jakim pudelku przychodza te czujniki z allegro????? gdzie sa produkowane??????

: sob maja 13, 2006 16:53
autor: aphex
ja na tym swoim vagu moge tykko kody wykasowac jakos ten komputer w moim golfiku jest toporny z oprogramowaniem trzeba znalesc jakis blok z wartosciami z sensorow ale jak juz cos znajde to niewiem co do czego :D podpinalem go pod audi 80 b4 avant i wszystko chodzilo dobrze a jesli chodzi o opakowanie to w foli hermetycznej i koperta (bombelkowa) :D moze przy transporcie cos padlo ale jak sugerujesz czujnik nie ma nic do czynienia z wiatrakiem :D hehehe

: sob maja 13, 2006 16:58
autor: marekk
orginal produkowany jest w luxemburgu i powienien byc w kartonowym pudeleczku :)

: sob maja 13, 2006 19:46
autor: Jackq
ja mialem z allegro w kartonowym pudelku, dalem za czujke 20zl, dzialac, dziala ale oszukuje o ok.20st. Producent jakis niezabardzo znany.

: pn maja 22, 2006 19:18
autor: Pienios
panowie wentylator chlodnicy załącza czujnik w chlodnicy(wiem bo wymienialem bo kiedys tez mialem tempp 110). czujnik temp w kruccu jest do wskaznika i komputera. Tez mam teraz z nim problem pokazuje ponizej 70 i nie wiem czy go wymieniac. Ma ktos moze dokladny schemat elektryczny podłaczenia wskazników. Szukam czegos takiego jak z stabilizator zasilania czujników to prawdopodobnie psuje wskazania a nie chce sie bawic czujnikami a stabilizator juz mam tylko nie moge go namierzyc w autku......

: pn maja 22, 2006 19:46
autor: cowboy
Pienios pisze:panowie wentylator chlodnicy załącza czujnik w chlodnicy(wiem bo wymienialem bo kiedys tez mialem tempp 110). czujnik temp w kruccu jest do wskaznika i komputera.
no niby tak ale... wystarczy wyjąć wtyczkę i np zewrzeć pin 3 do masy i wentylator sie załączy - u mnie tak było... więc jakis wpływ jest - jakos to jest skorelowane...a czujnik w chłodnicy może załącza 2 bieg wentylatora?

: pn maja 22, 2006 19:54
autor: Pienios
czujnik w chlodnicy ma trzy styki i mozesz to sprawdzic zdejmujac wtyczke. zalaczajac na krotko robic zwroke miedzy jednym ze stykow zaloczysz 1 bieg. jak przelozysz do drugiego zalaczysz drugi bieg. co do kolejnosci ktory z ktorym nie pamietam ale to nie wazne sprawdzisz doswiadaczalnie

: pn maja 22, 2006 21:10
autor: Paweł Marek
marekk pisze:przyjrzyj sie schematowi elektrycznemu - jeden obwod wskaznik na desce , drugi idzie do sterownika , wentylator na chłodnicy wlaczany jest czujnikiem w samej chlodnicy - w nie grzebanym aucie to nie jest w jakikolwiek sposob powiazane
Owszem nie we wszystkich silnikach ale jest. Jest przekaźnik do chłodnicy pod zbiorniczkiem płynu sterowany włącznikiem w chłodnicy, czujnikami klimy o ile jest, i którymś czujnikiem pradopodobnie temeratury oleju. Marekk popatrz na porządne angielskie schematy msk.ru