Czujnik temperatury [Golf III]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » sob maja 13, 2006 15:02

marekk, mylisz sie jak podlaczylem ten stary wiatrak ruszyl odrazu na nowym mialem prawie 110 stopni a na starym trzymal mi 90 stopni kable przejzalem bez zadnych przeciec na dodatek odizolowalem je wszystkie tak wiec jeden z 4 pinow daje sygnal do wiatraka tak czy siak znam to z widzenia :D !!!


Vw Golf III 1.8 GL ABS

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » sob maja 13, 2006 15:53

przyjrzyj sie schematowi elektrycznemu - jeden obwod wskaznik na desce , drugi idzie do sterownika , wentylator na chłodnicy wlaczany jest czujnikiem w samej chlodnicy - w nie grzebanym aucie to nie jest w jakikolwiek sposob powiazane :)



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » sob maja 13, 2006 15:59

marekk, no to w takim razie wytlumacz mi dlaczego wiatrak nie ruszyl na nowym czujniku zaraz po zalozeniu starego ruszyl i to zaraz po odpaleniu .


Vw Golf III 1.8 GL ABS

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » sob maja 13, 2006 16:07

a sprobowales jeszcze raz ten nowy wlozyc zeby wykluczyc przypadek??????



Awatar użytkownika
Jackq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn gru 26, 2005 11:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Jackq » sob maja 13, 2006 16:11

Dzis sprawdzilem ten z allegro, wentylator sie wlaczyl ale przy temp. prawie 110st. aphex, poczekaj troche i pogrzej silnik moze Tobie tez sie wiatrak wlaczy, tylko czujnik pokazuje bledna temperature tak jak mnie.
Wracajac do czuja z allegro, ma zolta obwodke i tez niby od pewnego sprzedawcy... nie ma to jak kupic oryginal i tyle, wiecej juz tego bledu nie popelnie, szkoda kasy.


Audi A3 1,8T Quattro 201PS by COMPsport

komfortowy kierunkowskaz raz ruszasz manetka kierunek mignie 3 razy.
Info na PW.

AUKCJA ALLEGRO

Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » sob maja 13, 2006 16:12

nie ale dla pewnosci wloze go jeszcze raz to nie problem lecz 3 razy go rozgrzewalem na tym nowym czujniku i ani razu wiatrak nie zakrecil za tym 3 razem zaraz po zgaszeniu na goracym silniku zmienilem na stary czujnik i odrazu wiatrak ruszyl czy bylby to przypadek niewiem sprawdze dzis wieczorem
pozdrawiam


Vw Golf III 1.8 GL ABS

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » sob maja 13, 2006 16:39

najlepsza metoda - podpiety vag - jesli mamy 2 rozne temperatury to czujnik out - w jakim pudelku przychodza te czujniki z allegro????? gdzie sa produkowane??????



Awatar użytkownika
aphex
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: śr gru 01, 2004 16:51
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: aphex » sob maja 13, 2006 16:53

ja na tym swoim vagu moge tykko kody wykasowac jakos ten komputer w moim golfiku jest toporny z oprogramowaniem trzeba znalesc jakis blok z wartosciami z sensorow ale jak juz cos znajde to niewiem co do czego :D podpinalem go pod audi 80 b4 avant i wszystko chodzilo dobrze a jesli chodzi o opakowanie to w foli hermetycznej i koperta (bombelkowa) :D moze przy transporcie cos padlo ale jak sugerujesz czujnik nie ma nic do czynienia z wiatrakiem :D hehehe


Vw Golf III 1.8 GL ABS

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » sob maja 13, 2006 16:58

orginal produkowany jest w luxemburgu i powienien byc w kartonowym pudeleczku :)



Awatar użytkownika
Jackq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn gru 26, 2005 11:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Jackq » sob maja 13, 2006 19:46

ja mialem z allegro w kartonowym pudelku, dalem za czujke 20zl, dzialac, dziala ale oszukuje o ok.20st. Producent jakis niezabardzo znany.


Audi A3 1,8T Quattro 201PS by COMPsport

komfortowy kierunkowskaz raz ruszasz manetka kierunek mignie 3 razy.
Info na PW.

AUKCJA ALLEGRO

Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » pn maja 22, 2006 19:18

panowie wentylator chlodnicy załącza czujnik w chlodnicy(wiem bo wymienialem bo kiedys tez mialem tempp 110). czujnik temp w kruccu jest do wskaznika i komputera. Tez mam teraz z nim problem pokazuje ponizej 70 i nie wiem czy go wymieniac. Ma ktos moze dokladny schemat elektryczny podłaczenia wskazników. Szukam czegos takiego jak z stabilizator zasilania czujników to prawdopodobnie psuje wskazania a nie chce sie bawic czujnikami a stabilizator juz mam tylko nie moge go namierzyc w autku......


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 22, 2006 19:46

Pienios pisze:panowie wentylator chlodnicy załącza czujnik w chlodnicy(wiem bo wymienialem bo kiedys tez mialem tempp 110). czujnik temp w kruccu jest do wskaznika i komputera.
no niby tak ale... wystarczy wyjąć wtyczkę i np zewrzeć pin 3 do masy i wentylator sie załączy - u mnie tak było... więc jakis wpływ jest - jakos to jest skorelowane...a czujnik w chłodnicy może załącza 2 bieg wentylatora?



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » pn maja 22, 2006 19:54

czujnik w chlodnicy ma trzy styki i mozesz to sprawdzic zdejmujac wtyczke. zalaczajac na krotko robic zwroke miedzy jednym ze stykow zaloczysz 1 bieg. jak przelozysz do drugiego zalaczysz drugi bieg. co do kolejnosci ktory z ktorym nie pamietam ale to nie wazne sprawdzisz doswiadaczalnie


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 22, 2006 21:10

marekk pisze:przyjrzyj sie schematowi elektrycznemu - jeden obwod wskaznik na desce , drugi idzie do sterownika , wentylator na chłodnicy wlaczany jest czujnikiem w samej chlodnicy - w nie grzebanym aucie to nie jest w jakikolwiek sposob powiazane
Owszem nie we wszystkich silnikach ale jest. Jest przekaźnik do chłodnicy pod zbiorniczkiem płynu sterowany włącznikiem w chłodnicy, czujnikami klimy o ile jest, i którymś czujnikiem pradopodobnie temeratury oleju. Marekk popatrz na porządne angielskie schematy msk.ru


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości