Strona 2 z 2

: pt cze 30, 2006 18:34
autor: łyssy
a po co chcesz korek rozbierać jak nowy kosztuje 7 zeta w motoryzacyjnym

: pt cze 30, 2006 21:31
autor: Rafal10
Jak sprawdzic ten termostat i gdzie on sie znajduje? Jak naleje plynu na max to zawsze go ubywa do tego samego poziomu ? Golf 3 ABS 1.8

: pt cze 30, 2006 22:11
autor: szsz01
Bardzo możliwe, że to przez ten spadnięty oring wywalało płyn, ja tak miałem, naprawdę wystarczyło tylko oringa na miejsce, zakręcić korek i jazda.
A spadł mi w taki sposób, że odkręciłem korek przy gorącym silniku, ciśnienie pary wypchnęło oring z właściwego miejsca i ile bym wody nie wlał, to nagrzała się po 10 minutach jazdy i wywalało bokiem.

: sob lip 01, 2006 07:19
autor: twardy
Korek jest przeważnie nierozbieralny tak jak np termostat w Fiacie Punto 1,7 TD wymiana 160 zł, większość rzeczy sa tak zrobione zeby koncerny zarabiały na częściach.

: sob lip 01, 2006 08:01
autor: Artur D.
Mnie też wywalało płyn ze zbiorniczka, a była to wina walniętej uszczelki pod głowicą. Sprawdź, czy nie są spuchnięte rury od płynu idące do nagrzewnicy. Jeśli tak, to wina uszczelki (ciśnienie z cylindrów idzie do układu chłodzenia). Korek zbiorniczka wyrównawczego jest rozbieralny, wystarczy wyjąć uszczelkę i wypadnie cały środek z zaworkami. Zaworki też można rozebrać. Ja kupiłem za kilka zł zamiennik i przełożyłem uszczelki i sprężynki zaworków do oryginalnego korka (wydaje mi się, że oryginał był znacznie lepiej wykonany). Po wymianie uszczelki pod głowicą jest już cacy.
Pozdro :bigok:

: sob lip 01, 2006 14:35
autor: vwmadison
szsz01 pisze:Bardzo możliwe, że to przez ten spadnięty oring wywalało płyn, ja tak miałem, naprawdę wystarczyło tylko oringa na miejsce, zakręcić korek i jazda.
A spadł mi w taki sposób, że odkręciłem korek przy gorącym silniku, ciśnienie pary wypchnęło oring z właściwego miejsca i ile bym wody nie wlał, to nagrzała się po 10 minutach jazdy i wywalało bokiem.
Bym przyznał Tobie punkta , ale nie mój topic więc tylko obrazkiem podziękuje :pub:
Faktycznie oring lekko sie podwinął bo też kilka razy na siłe odkręcałem korek na b. ciepłym silniku i za którymś razem przyssał sie i przy odkręcaniu sie podwinął.. :)
Dzieki!