flippper pisze:Przywiozłem z Niemiec Golfa III 2.0 w benzynie. Wcześniejszy właściciel niemiec był chyba fascynatem tiuningu, bo pozmieniał sporo w tym aucie, i jak się u mechanika okazało przestawił również i rozrząd. Pasek był przesunięty o jeden ząbek i auto mi chodziło jak burza. Taraz po zmianie paska (mechanik mi ustawił już bez przesunięcia) auto nie tylko straciło na mocy (odczuwalnie!) to jeszcze do tego mi pali o litr/100km więcej. Jadę dzisiaj żebi mi mechanik przestawił spowrotem tak jak miał niemiec. Poza tym słyszałem od kolegi który lubi tematy tiuningu że w niemieckich warsztatach ostatnio często zdarza się że przestawiają rozrząd żeby podnieść parametry silnika. Podobno w jedną stronę przestawienie podnosi moc a w drugą zmienia się moment. Nie wiem na ile to jest zgodne z prawdą ale postanowiłem przestawić o ząbek. Co wy na to?
no wlasnie mam to samo, wlasnie poprawilem w koncu ten rozrzad jest ok, ale tez odczulem spadek mocy, jest to pewna roznica ktora czuc najbardziej przy niskich obrotach. Moze wroce do orginalnego ustawiena bo wtedy bylo ciekawiej, tylko ze spadlo mi spalanie o jakis litr moze ciut wiecej, a z ta moca to przeciez i tak cudow nie zdzialam i nie przeskocze pewnych granic
dzieki za pomoc chlopaki, punkty przyznane