Strona 2 z 2

: śr maja 03, 2006 14:50
autor: juuzek
Marihuana Man pisze:
KamilW pisze:to nie jest prawda... sam tak kiedys zrobilem i po pol roku byly uszczelniacze do wymiany... bo wczesniej byl marny mineral...
Zależy też gdzie auto wcześniej jeździło... W gorącym klimacie np. Włochy zalecany jest właśnie minerał... Jeśli auto jest z niemiec to raczej żaden normalny serwis minerała do auta nie wleje...
Tak tak, auto z niemiec :jezor:

: śr maja 03, 2006 14:54
autor: Kand
Nalej Castrola GTX Magn 10W 40 (SL CF) a zobaczysz że będziesz zadowolony :wink:

: śr maja 03, 2006 14:55
autor: KamilW
fuks pisze:a co myslicie o tym oleju
Marihuana Man pisze:W gorącym klimacie np. Włochy zalecany jest właśnie minerał
o czym ty mowisz? wlasnie na goracy klimat trza stosowac oleje ysokiej jakosci a nie mineraly... a czemu nie ma sensu lac? Bo co? Panowie przy wyborze oleju najwazniejsze sa:
- lepkosc
- liczba TBN
- odpornosc na scinanie
- stabilnosc temperaturowa
- ilosc popiolow

klasa jakosci jest oznaczeniem bardziej marketingowym... sam sie ostatnio zaglebilem w problem oleji i okazalo sie ze calosc jest bardziej skomplikowana niz sie wydaje... :)

: śr maja 03, 2006 15:09
autor: Marihuana Man
KamilW pisze:o czym ty mowisz? wlasnie na goracy klimat trza stosowac oleje ysokiej jakosci a nie mineraly
Najwyraźniej to ty nie wiesz o czym mówisz... Fabrycznie nowy samochód VW sprzedawany we Włoszech, Hiszpani Portugalii jest zalewany olejem 20W/50... Z kolei samochody eksportowane np do norwegii czy islandii są fabrycznie zalewane olejem 5W/30. Masz wątpliwości.. przejedź się do pierwszego lepszego serwisu VW i się zapytaj... Od kiedy to pojęcie sysntetyk czy minerał jest odzwierciedleniem jakości oleju. Istotne są parametry tych olejów i ich zdolność do ich zachowania w danych warunkach klimatycznych... zalej minerała w norwegii to będziesz miał silniku kisiel i żadna grzłka ci nie pomoże, zalej pełny syntetyk w Hiszpanii to będzesz co 50tys uszczelniacze wymieniał...

: śr maja 03, 2006 15:14
autor: KamilW
To sobie zerknij na wskaznik stabilnosci temperaturowej mineralow i syntetykow... okresla on zmiane wlasciwosci smarnych pod wplywem temperatury... mineraly maja kolo 130 a syntetyki do 200...
Marihuana Man pisze:Od kiedy to pojęcie sysntetyk czy minerał jest odzwierciedleniem jakości oleju
wystarczy spojrzec na cene... gdyby mineraly i syntetyki byly tak samo dobre to by kosztowaly tyle samo.
Marihuana Man pisze: Fabrycznie nowy samochód VW sprzedawany we Włoszech, Hiszpani Portugalii jest zalewany olejem 20W/50... Z kolei samochody eksportowane np do norwegii czy islandii są fabrycznie zalewane olejem 5W/30
to prawda ale oba oleje to syntetyki a nie jeden mineral a drugi syntetyk...

: śr maja 03, 2006 15:23
autor: promo211
Witam
do silników GTI 1.6,1.8,2.0,-8v
zalecany "Castrol"GTX Magnatec 10W40
dobry Castrol GTX-3protection :bajer:
pozdrawiam Przemek

: śr maja 03, 2006 15:45
autor: Marihuana Man
KamilW pisze:to prawda ale oba oleje to syntetyki a nie jeden mineral a drugi syntetyk...
Ok... Oddaję rację... Po doczytaniu potwierdzam, że ten 20W/50 to syntetyk...