Strona 2 z 2

: czw maja 04, 2006 19:01
autor: drill
marek137 pisze:tylko gdzie kupić ten czujnik ?? na allegro nie widze
ekhm... czy to nie jest oczywiste, ze zaczyna sie poszukiwania od sklepow motoryzacyjnych? stacjonarny albo via internet (np automotosklep.pl albo intercars)

: pt maja 05, 2006 01:02
autor: **Gucio**
Adamtd pisze:Chodzi mi o spalanie beznyny.
czyli myslisz ze i to mieszanka moze byc ale mi sie wydaje ze raczej nie bo i mi gasl nawet na zimnym np w zimie podczas jazdy w trasie silnik niebieral takiej temp a autko gaslo no teraz jest cieplo to gasnie na cieplym mi sie wydaje ze to ten czujnik a jak to mieszanka to czym to moze byc spowodowane co jest za to odpowiedzialne lambda no bo chyba tylko ona ???????

[ Dodano: 05 Maj 2006 01:05 ]
cos mi sie wydaje ze diagnostyka mi sie szykuje hehehe :) pozdro

: pt maja 05, 2006 06:57
autor: Adamtd
**Gucio** pisze:lambda no bo chyba tylko ona ???????
Lambda owszem, ale jest tylko czujnikiem. Steruje komputer na podstawie sygnałów z sondy, ale również w funkcji temperatury silnika

: pt maja 05, 2006 07:23
autor: raf2234
bobbobas pisze:problem z samochodem jest taki, że jak jest zimny wszystko chodzi dobrze, dopiero jak się rozgrzeje to obroty na wolnym biegu spadają do 400, czasami się podniosą do 750, a czasami to silnik zgaśnie. po ponownym zapaleniu niby wszystko wraca do normy ale po chwili znów zaczyna się cyrk.
Miałem te same objawy. Okazało się, ze urwał sie kabel od sondy lambda przy złączu między sondą a wiązką. Od goraca i starości te kable sie robią "drewniane". Po zalutowaniu i "zaprogramowaniu" sterownika wróciło wszystko do normy.

Pare dni temu kolega miał problem ze swoim golfem 3. Ma silnik 1.6 (100KM). Gasnął mu po rozgrzaniu. Na diagnostyce pokazał mu sie błąd czujnika temperatury a faktycznie "świrowała" cewka zapłonowa.

: pt maja 05, 2006 08:54
autor: Adamtd
raf2234 pisze:Na diagnostyce pokazał mu sie błąd czujnika temperatury a faktycznie "świrowała" cewka zapłonowa.
I to jest "urok" diagnostyki komputerowej... że zacytuję pewnego dobrego elektronika z pewnego ASO w Karkowie "jakbym miał wymieniać to co powie komputer to wymieniłbym pół auta a dalej by nic nie działałao..." - a co gorsza są warsztaty króre tak robią

: pt maja 05, 2006 09:06
autor: raf2234
Adamtd pisze:
raf2234 pisze:Na diagnostyce pokazał mu sie błąd czujnika temperatury a faktycznie "świrowała" cewka zapłonowa.
I to jest "urok" diagnostyki komputerowej... że zacytuję pewnego dobrego elektronika z pewnego ASO w Karkowie "jakbym miał wymieniać to co powie komputer to wymieniłbym pół auta a dalej by nic nie działałao..." - a co gorsza są warsztaty króre tak robią
Sprawa rozwojowa. Dzisiaj rano koledze znowu zgasł 2 razy w drodze do pracy . I to na zimnym silniku. Więc cała zabawa od nowa.

: pt maja 05, 2006 16:32
autor: **Gucio**
Adamtd pisze:Lambda owszem, ale jest tylko czujnikiem. Steruje komputer na podstawie sygnałów z sondy, ale również w funkcji temperatury silnika
jezeli chodzi o temp to czujnik juz wymienialem ja jestem zdania ze u mnie bedzie odpowiedzialny wlasnie ow czujnik halla tylko hm najgorsza jest cena 180 zl i to po dosc sporych znizkach droga czesc bylem sie wlasnie dzisiaj dowiedziec i jak mi dalej bedzie tak swirowal to wymieniam bezz zastanawiania sie dluzej co to moze byc :) pozdro

[ Dodano: 05 Maj 2006 16:39 ]
a i mam jeszcze male pytanko czy wie ktos na jakiej zasadzie dziala ten nieszczesny czujnik halla strasznie mnie to ciekawi ???????

: pt maja 05, 2006 17:44
autor: Adamtd
**Gucio** pisze:a i mam jeszcze male pytanko czy wie ktos na jakiej zasadzie dziala ten nieszczesny czujnik halla strasznie mnie to ciekawi ???????
uufff ja nie elektronik i tego rodzaju pytań nigdy nie lubiłem ale coby nie pisać własnymi słowy poczytaj to http://elektro.w.interia.pl/lem/index.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Halla_(klasyczny) http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron (to jest taka podstawa działania)

[ Dodano: Pią Maj 05, 2006 17:49 ]
aha i jeszcze sobie to poczytaj - tam w treści jest o czujniku halla http://wm.atr.bydgoszcz.pl/kmrip/Studen ... %20DT%20ukł.%20zapł.pdf

: pt maja 05, 2006 17:58
autor: **Gucio**
ok wielkie dzieki napewno sie przyda :) pozdro

: pt maja 05, 2006 18:08
autor: Adamtd
tylko ten ostatni link trzeba skopiować w całości i dopiero wkleić do okienka bo coś nie wiem czemu go rozdziela

: pt maja 05, 2006 18:09
autor: **Gucio**
Adamtd pisze:aha i jeszcze sobie to poczytaj - tam w treści jest o czujniku halla http://wm.atr.bydgoszcz.p...KA/10%20DT%20ukł.%20zapł.pdf


kurcze ta ostatnia stronka cos sie niechce wlaczyc moze zle wpisales adres jak dasz rade to go popraw chuyba ze juz tej stronki niema ???????

[ Dodano: 05 Maj 2006 18:10 ]
juz probowalem tak zrobic i dalej niechce wejsc ???? :)

: pt maja 05, 2006 18:14
autor: Adamtd
no faktycznie nie działa - daj mail to Ci to wyśle

: pt maja 05, 2006 23:06
autor: **Gucio**
ok Gucio_016@interia .pl a i mam do ciebie jeszcze pyt otoz rozebralem dzisiaj ten czujnik i mam maly problem jak wyciagnac z tamtad widzialem tylko taka roreczke zabezpieczenie i podejzewam ze trzeba je wybic ale kurcze boje sie zeby czegos nieuszkodzic i tak to musze zrobic bo innaczej tego niewyciagne a co zauwazylem to on jest tak zasyfiony i zasniedzialy ze szok czekam na odp Pozdro

[ Dodano: 07 Maj 2006 12:11 ]
Adamtd, dzieki za wyslanie ale kurcze nic tam niema nic mi sie nieotwiera hehe ????

: czw maja 11, 2006 22:21
autor: bobbobas
Witam wszystkich, ktorzy chcieli mi pomóc.
Rozwiązałem problem gaśnięcia.
Na przepustnicy był olej i brud. Olej dostał się z obudowy filtra powietrza. Po przetkaniu kanalików z "mazi olejowej", przeczyszczeniu obudowy filtra i przepustnicy. Wykonane zostało to przy pomocy WD40, czystej szmaty i patyczków higienicznych mojej żony, no i pół godziny wolnego czasu. Wszystko wróciło do normy. Silnik hula pięknie na benzynie i gazie. To tyle pozytywnego.
Negatywne jest jedynie to, że straciłem zaufanie do "mechaników" w moim mieście. Chcieli odrazu wymieniać przepustnice, aparat zapłonowy itd. I słono sobie zapłacić.
Może ktoś zna godnego zaufania mechanika w Słupaku lub okolicach, to tak na przyszłość