Strona 2 z 2

: wt kwie 25, 2006 20:53
autor: Pinhead
Cykor Cykor :jezor:


;)

: wt kwie 25, 2006 20:56
autor: Adamtd
Pinhead pisze:Cykor Cykor
się to nazywa troska o spokój silnika :grin:

: wt kwie 25, 2006 21:01
autor: Duber
nie cykor tylko jakos mi szkoda eksperymentowac na moim silniczku moze ktos inny ty tez masz rp i na czy smigasz?i jaki masz przebieg.a powiem szczerze ze juz kiedys pytalem mechanika dobrego i tez polecil mineral(ale spytam fachowca kumpla co pracuje w servisie vw co o tym mysli)a fachura z niego niezla szkoda ze go na forum niema

: wt kwie 25, 2006 21:07
autor: Pinhead
Mój ma obecnie 260kkm na liczniku czyli jakieś 245kkm realne (zmieniałem licznik :) ). Był zalany nie wiadomo czym ale było czarne a niemiec o niego nie dbał więc przypuszczam że jakiś mineralny. Zrobiłem mu płukanie silnika i zalałem 10W40. Nic złego się nie stało. Teraz mam BP Visco 3000. Wcześniej miałem też Shella 10W40 a na samym początku Castrola najtańszego 15W40 (do płukania) i przez pewien czas miałem Castrola GTX Protect 3 15W40 bo pewien mechanik postanowił zadecydować za mnie co będzie wlewał.

: wt kwie 25, 2006 21:09
autor: Duber
a jak plukales?ale na mineralnym czy syntetyku smigasz?

: wt kwie 25, 2006 21:11
autor: Pinhead
Płukanie miałem na Castrolu Motor Oil. Przejechałem na nim może 2000km i zmieniłem na Shella 10W40. Przed wymianą został zalany jakiś specyfik płukający na którym silnik pochodził kilka minut. Stary olej zlany (czarny jak smoła) i wlany półsyntetyk Shella. Potem musiałem wymienić olej bo zaszedł benzyną (uszkodzona lambda) i mechanior wlał mi mineralnego z drogiego jak cholera Castrola GTX3 Protect. Po ok.8000km zmieniłem go na BP Visco 3000 10W40. Następna zmiana będzie na Shella 10W40 bo zostało mi go 1l :)

: wt kwie 25, 2006 21:17
autor: Duber
ok dzieki :pub:

: wt kwie 25, 2006 22:09
autor: KamilW
Pinhead pisze:Cykor Cykor
hehe... a ja przez moje magiczne syntetyki mam 4 uszczelki i jeden oring do wymiany :)

: wt kwie 25, 2006 22:42
autor: Duber
KamilW, :) czytalem

: śr kwie 26, 2006 10:09
autor: Pinhead
KamilW, Przynajmniej wiesz czym jeździsz :) Uszczelka która jest szczelna tylko dzięki nagarowi do pewnych nie należy. Ja u siebie wymieniłem tylko oring przy kołach pasowych rozrządu bo coś tam pryskało i dwa razy uszczelke pokrywy zaworów (jeszcze na mineralnym).

: śr kwie 26, 2006 13:38
autor: dominik7
no to ja wtakim razie teraz kupie najtanszy mineral Castrola.Jest duzo lepszy niz Lotos.A kosztuje 10zl wiecej za 5l...