Strona 2 z 2

: czw kwie 27, 2006 13:48
autor: GRIsha
ddChavez pisze:A mozna te czujniki jakos sprawdzic?
Włóż do zbiorniczka wyrównawczego termometr i zmierz tempeaturę cieczy, kiedy na liczniku pokazuje rzekome 100 stopni. Będziesz wiedział wtedy, czy czujnik przekłamuje. Zbiorniczek odkręć odpowiednio wcześnie i uważaj żeby się nie poparzyć. Termometr musi być wyskalowany powyżej 90 stopni ofcoz. Czasem mierniki elektroniczne mają funkcję mierzenia temperatury przy pomocy termików. Tym też można zmierzyć

pozdr :pub:

: czw kwie 27, 2006 14:33
autor: malgosk
Ja mam dokładnie o samo. Termostat mamy na pewno dobry - w przeciwnym razie silnik w takie dni, jak ostatnio momentalnie by się zagotował. Pozatym nie włączałby sie wogóle wentylator, bo chłodnica nie dostałaby ciepłej wody. Zatem nic, tylko sprawdzic czujnik temperatury w chłodnicy...

Co do sprawdzenia, to ktoś (w innym, moim wątku) podpowiedział metodę, żeby zewrzeć kabelki w wypiętej wtyczce czujnika temp. Wentylator powinien się załączać na 2 stopniach prędkości.

: czw kwie 27, 2006 14:50
autor: Adamtd
U mnie załancza przy 95 stopniach :/ Moge tak pojezdzic czy lepiej cos z tym zrobic ??
3 stopnie to możesz mieć nawet przekłamanie wskaźnika więc ja bym nie widział problemu

: czw kwie 27, 2006 21:30
autor: sekol
malgosk pisze:Co do sprawdzenia, to ktoś (w innym, moim wątku) podpowiedział metodę, żeby zewrzeć kabelki w wypiętej wtyczce czujnika temp. Wentylator powinien się załączać na 2 stopniach prędkości.
Mam tez ta sytuacje, ze w miescie 100 stopni a przy 100km/h ciut powyzej 90.
Wentylator sprawdzalem zwierajac i wlaczaja sie obydwa biegi tak ze czujnik chyba sprawny - tyle ze moze dziala na zwarcie ale pod wplywem temperatury nie wlacza biegow tak jak powinien?

Zastanawia mnie tylko fakt, ze gdy jade ciagle powiedzmy jakies 130 ~ 140 km/h to i tak temperatura dochodzi do 105 a nawet zbliza sie do 110 i tak sie trzymie dopoki nie zwolnie - w takim przypadku silnik powinien sie schlodzic pedem powietrza prawda? Niezaleznie czy wentylator zalacza sie poprawnie czy nie....

Termostaty oczywiscie wkladalem rozne wiec ich niesprawnosc wykluczam. Termometr potwierdza temperature, chlodnica raczej drozna bo probowalem plukac. Temat przerabialem juz rok temu, teraz do niego wracam. Ostatnia rzecz ktorej sie trzymie to niewydajna pompa wody, ktorej kurna nie zmienilem przy okazji wymiany rozrzadu.

: czw maja 04, 2006 06:54
autor: maniek703
U mnie w GOLFie III na LPG 1.6 motor i problem był taki, że na trasie mam temeperaturę ok 80st. C Ale jak zaczna sie światła temperatura podskakuje do 108st. C i załącz sie wiatrak. Temperatura spada i jest ok. ALe to 108st.C to brzmi strasznie.
Problem rozwiązał się gdy zmieniłem czujnik temperatury. Teraz przy 98st.C załącza się wiatrak i schładza do 95st.C Wszystko jest teraz super.
Więc po pierwsze jak ktos ma problemy z temp. niech zczyna od wiatrka, sprawdza czy sie załacza, potem czujnik a na końcu termostat.
pozdr :)