Strona 2 z 2

: ndz kwie 01, 2007 14:59
autor: (==vw==)
witam u mnie ze zbiurą jeszce nie jest tak tragicznie ale na gazie vmax to tylko 160 i ani grama więcej a przeciez to 1.8 rp

: ndz kwie 01, 2007 22:55
autor: Triceq
Sporo czasu temu założony i zapomniałem o temacie.

U mnie się poprawiło całkiem niedawno bo tak też wymieniałem co nieco wo Goferku.

Do wymiany poszło: kable, kopułka, sonda lambda, czujnik temperatury, filtr powietrza.

I o dziwo golfik śmignął ponad 170, nom tak 175 (AAM) (złapałem się za mercem nową M klasą, ale żeby nie było że pomógł mi tunel aerodynamiczny bo szybko się oddalił. :) )
Dodam że wcześniej max 150km/h i to z łaską. Myślę, że największą rolę miał tu filtr powietrza, ew sonda która dawała trochę złej mieszanki, ale poza tym.. to stan techniczny silnika co u niektórych też może mieć znaczenie.

: ndz kwie 01, 2007 23:42
autor: tstrzala
A jak podłącze pod analizator to wyjdzie mi że mam do wymiany: kable, kopułka, sonda lambda, czujnik temperatury????

: pn kwie 02, 2007 00:03
autor: Triceq
kable i kopułka odpadają bo są częściami które nie wysyłają swojego sygnału a jedynie go rozdzielają i przekazują... najlepiej zobaczyć kopułkę od środka czy nie są powydzierane styki od palca który się pod nią znajduje. Jeśli chodzi o kable to póki nie przerywa po nocnym postoju i nie ma problemów z odpalaniem to można przypuszczać, że są ok.

Sondę lambda można zdiagnozować i przy jej awarii powinny wyskoczyć błędy, przy czujniku temperatury pewności nie mam ale chyba też.


Najprościej to zdjąć rurę od filtra powietrza i się przejechać (niestety to szkodzi silnikowi jesli się coś dostaje, bez filtra) , ewentualnie zmienić filtr jeśli już niedługo ma posłużyć, to raczej najtańsze i najbardziej proste rozwiązanie jeśli z resztą jest ok i nie ma innych objaw.

: pn kwie 02, 2007 21:24
autor: tstrzala
Witam
Po odłączeniu rury z ciepłym powietrzem która dochodzi do filtra jest od razu różnica, lepiej zbiera się i udało mi się dzisiaj lekko osiągnąć 140 myśle że do 150 to by poleciał na gazie tylko nie chciałem go katować, sprawdze go jeszcze raz niedługo bo zamierzam wymienić: filtr powietrza, filterek gazu, wymienić świece, bo już przejechałem na tych ponad 35 tys km i podjade na analizator na regulacje mieszanki .

Jak sądzicie teraz jeżdzę na swiecach BOSCH do tej pory wytrzymują. Będę lada moment wymieniał. Jakie byście polecili mi świece do silnika 1,6 LPG pełny wtrysk, pytam was o porade bo zbytnio nie mam doświadczenia w świecach. Nie jeździłem na innych poza BOSCHEM. Ja zastanawiam się pomiędzy firmą NGK a BOSCHEM.

Słyszałem same dobre opinie o świecach japonskich firmy DENSO IRYDOWE tylko one są troche drogie ponad 40 zł/szt. tylko że one ponoć są bardzo wytrzymałe na wysoką temperature. Można troche o nich poczytać na stronie TOYOTY:
http://www.toyota.pl/about/oryginalne_c ... wiece1.asp

Powróce do mojego pytania: jakie świece byście mi polecili???

: pn kwie 02, 2007 23:54
autor: markus
tstrzala pisze:Ja zastanawiam się pomiędzy firmą NGK a BOSCHEM
ja jezdze na <ngk>juz ponad rok i nic sie nie dzieje autko chodzi normalnie zbiera sie calkiem ok nie przerywa i pali bez problemu doda ze mam gaz smialo polecam ngk