Za duża czy też za mała dawka gazu??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw kwie 20, 2006 10:52

Pinhead pisze:Z Twojego opisu wynika że masz uboga mieszanke w dolnym zakresie obrotów. Dół obrotów aby wyregulować musiał byś zwiększyć dawke gazu na parowniku (nie na registerze). Tutaj też można zwiększyć na dwa sposoby o ile masz parownik ze śrubką od wolnych obrotów. Ta śrubka sterują stałą dawką gazu niezależną od membamy (podciśnienia). Jak ją troche odkręcisz to wzrośnie dawka gazu na niskich obrotach ale też i na wolnych obrotach (na luzie). Nie możesz więc przedobrzyć bo dojdziesz do momentu gdzie będzie jeździł dobrze ale na luzie będzie walił przebogaconą mieszanką. Dlatego trzeba by to dostroić z drugą śrubką na parowniku sterującą ilością gazu jaki ma podawać parownik w zalezności od podciśnienia. Na registerze (śruba na rurce) regulujesz głównie ilość gazu w górnym zakresie obrotów oraz w nacznie mniejszym stopniu w niskich obrotach. Z tym że bez analizatora spalin to d.. :ass: nie robota. Trzeba by wyregulować instalke tak aby na wysokich obrotach mieszanka była lekko przebogacona, na średnich normalna a na niskich lekko uboga. I wtedy wspomóc dół śrubką od wolnych obrotów.

Czy i ja mógłbym prosić o pomoc? Mam MK2 1.6 EZ gaźnik i instalację BRC (2 śrubki regulacyjne w reduktorze)
Byłem na regulacji w przeciągu 2 tygodni 2 razy na analizatorze. Wszystko jest super (ekonomia i osiągi) jednak mam powazny problem. Najgorsze jest zapalić go po kilkugodzinnym postoju. Ma bardzo niskie obroty, trzęsie się i gaśnie. Samemu dochodziłem do tego i już wiem co jest grane. Tylko jak mam to samemu wyregulować. Instalacje mam z sierpnia 2004r. i przejechane ok 14 tyś km.
Więc jak go odpalam i silnik nie ma odpowiedniej jeszcze temperatury to właśnie sie trzesie i gaśnie i ma bardzo niskie obroty. Jeżeli wtedy przełącze na "0" czyli wypalenie gazu i benzyny wchodzi na swoje obroty chwilowo i zgasnie po już wypalił reszte gazu.
Moje spostrzeżenie ze go po prostu zalewa na gazie.
Dzisiaj rano przed praca odpaliłem i trzymał te swoje bardzo niskie obroty i pokręciłem śrubka od wolnych obrotów, tzn przykręciłem ją o pół obrotu i obroty zaczęły mu wzrastać i już nie trząsł się. jednak wtedy pojawił się problem jak już silnik był ciepły, bo wtedy na ciepłym silniku miał bardzo niskie obroty. Wcześniej byłem kilkakrotnie na regulacjach na analizatorze i nie miałem takich problemów, żeby tak dziwnie chodził. odpalał jak był zimny pieknie i za pierwszym razem. Pomożecie?



fibolek

Post autor: fibolek » czw kwie 20, 2006 21:04

Jeśli mamy kata i nie mamy sondy w nim to wartości na wysokich obrotach g...no nas obchodzą bo faktycznie na P.T. biorą pod uwagę wartości na wolnych obrotach.



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » pn kwie 24, 2006 08:15

nie mam sondy, nie mam komputerka.
Instalacja 1 generacji BRC (reduktor 100HP)



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » pn kwie 24, 2006 09:47

tutaj goście poisują jak regulować instalkę nie wiem czy to działą bo jeszcze nei sprawdzałem ale może komuś pomoże http://autogaz.webd.pl/nuke/modules.php ... age&pid=28



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » wt kwie 25, 2006 13:47

Sam powoli do tego doszedlem. Wina lezała w reduktorze. Delikatnie zwiększyłem ciśnienie w reduktorze odkręcając o 1/4 obrotu śrubke nie od wolnych obrotów tylko tę drugą. Jednak coś jest nie tak bo czasami jak ją tylko dotknę delikatnie to słychać charakterystyczne syczenie w reduktorze, więc może przez tę śrubkę reduktor nie trzyma regulacji?
Czy mam jeszcze prawo to reklamować? W sierpniu mijaja 2 lata od chwili instalacji.



Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » wt kwie 25, 2006 14:13

Pinhead pisze:Bez analizatora nie ma co regulować bo możesz wypalić sobie silnik jak ustawisz za ubogą w jakimś zakresie obrotów albo zmarnujesz gaz jak będzie za bogata. Na analizatorze to by trzeba ustawić a dopiero potem wedle własnych potrzeb (ekonomia vs moc) doregulować.
ile kosztuje regulacja lpg na analizatorze ? tyle samo co na kompie? i jaka jest roznica w efekcie?


POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt kwie 25, 2006 15:00

Regulacja na kompie musi być jeśli masz kompa i krokowca (II gen) ale fachowo powinno się II gen regulować i na podstawie wskazań lambdy i analizatora spalin. Przeważnie jednak gazownicy regulują tylko na postawie lambdy a jest to mniej dokładny pomiar niż przy analizatorze. Ceny są różne, to zalezy od gazowników.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Jackq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn gru 26, 2005 11:37
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Jackq » wt kwie 25, 2006 19:19

ja mam instalke 2 gen i reguluje mi i na sondzie i na analizatorze, za 35zl. Ale to jest najlepszy chyba gazownik w B-B :D


Audi A3 1,8T Quattro 201PS by COMPsport

komfortowy kierunkowskaz raz ruszasz manetka kierunek mignie 3 razy.
Info na PW.

AUKCJA ALLEGRO

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » ndz kwie 08, 2007 00:19

Od razu przepraszam że odkopuje tak stary temat.
Założyłem instalacje gazową jakiś tydzień temu i strasznie mi zamuliła samochód.
Próbowałem odkręcić śróbę na wężu i trochę to pomogło ale jeszcze do tego co jest na benzynie to bardzo daleko. Pytanie jest takie czy mogę jeszcze odkręcić tą śrubę? gazownicy kazali mi przyjechać po dwuch tygodniach na regulacje ale jak ja mam sie za każdym razem zastanawiać dwa razy czy tira wyprzedzić to ja dziękuje. A jeżdże bardzo dużo w trasie. Jest sens to wogóle ruszać samemu? czy lepiej poczekać niech oni to wyregulują?
Dodam jeszcze, że spalanie w trasie wyszło mi jakieś 6,7l na 100km, nie uważacie, że to troche mało?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
wójaszek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: pn paź 17, 2005 23:23
Lokalizacja: NIDZICA - brama na VWARMIĘ I MAZURY
Kontakt:

Post autor: wójaszek » ndz kwie 08, 2007 14:23

Hmmm z tego co piszesz to wydaje mi sie że miałeś przykręcony kurek na jak najmniejsze spalanie dlatego też samochód był tak zamulony skoro piszesz że tydzień temu ząłożyłeś LPG no to został ci jeszcze tydzień i jedź na regulacje bo ustawili ci tak żeby silnik przyzwyczaił sie do gazu,

takie moje zdanie


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217495][img]http://img516.imageshack.us/img516/3865/c6b24316065aee5c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » ndz kwie 08, 2007 14:37

W takim razie dzięki i nie będę sam pewnie nic grzebał tylko pozostawie to specjalistom (mam nadzieję, że nie pseudospecjalistom, ale to sie okaże).


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » ndz kwie 08, 2007 23:11

ja pierwsze ustawienie miaelm po przejechaniu 1.5 tys km palil 9 w trasie i prawie nie odczulem straty mocy wiec gazownicy troszke mi potkrecili teraz 8 na trasie i tak mi styka

6,7 trroche malo zapewne dlatego taki mulowaty


posłużę Vagiem

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 273 gości