[mk2] ciśnienie w cylindrach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » sob kwie 15, 2006 11:32

Ryś Stepowy pisze:Hehe :rotfl: Dobre! Po co ta jedynka to niewiem. Zmianiałem świece i sobie zmierzyłem i jest tak: 9,5 13,1 13,1 13,4. Silnik 1.3 MH. na pierwszym sporo za mało. Uważa się ze jeśli różnica na którymś z cylindrów jest rażąco inna od pozostałych to powinno się to naprawić. Ale póki co silnik sprawuje się dobrze więc nie bede nic majstrował :bigok:
mniemam ze mowiles o moich cisnieniach u mnie katalogowo jest kolo 8 wiec uwazam ze jak na 21 letni silnik jest jeszcze dobrze



Awatar użytkownika
Ryś Stepowy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
Kontakt:

Post autor: Ryś Stepowy » sob kwie 15, 2006 11:50

fend18 Mówiłem o moich cisnieniach na pierwszym 9,5 na reszcie cylindrów od 13,1 do 13,4 kg/cm2 czyli jednostka to AT (Atmosfera Techniczna) i nie jest to to samo co Bar. 1 AT=0,981 Bara. U mnie dopuszczalna róznica miedzy cylindrami to 3,06 AT a mam 3,90 AT czyli troche za dużo. Ale jeszcze posmigam :bajer:



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » sob kwie 15, 2006 12:48

katalogowo? a wiecie jakie ma byc dla 1.6 benz PN? (90') no i ile kosztuje takie sprawdzenie :]


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob kwie 15, 2006 13:23

DmX_81 pisze: a wiecie jakie ma byc dla 1.6 benz PN? (90') no i ile kosztuje takie sprawdzenie
Sprawdzenie cisnienia kosztuje około 15-20zł, zalezy od pazerności mechaników.
A prawidłowe cisnienie mozna dla każdego silnika wyliczyc ze wzoru:

P = S * N

P - cisnienie sprężania [kg/cm2]
S - stopien sprężania silnika (cecha indywidualna każdego typu silnika)
dla silnika PN stopień spręzania wynosi 9,0
N - współczynnik sprężania,
dla silnika czterosuwowego benzynowego wynosi około: 1,25-1,35

czyli dla twojego motoru powinno być:

P = 9,0 * 1,3 = 11,7

Czyli dla silnika PN w idealnym stanie powinno być powyżej tej wartości.

Róznica miedzy cisnieniami na cylindrach nie powinna byc większa niż 1,0-1,5 atmosfery. Jezeli cisnienie sprężania jest niższe niż stopien sprężania czyli u ciebie 9,0 to silnik kwalifikuje sie do naprawy.

Tak to bardzo ogólnie wygląda.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » sob kwie 15, 2006 13:28

az sie boje jechac na sprawdzanie:P ale mam nadzieje ze bedzie ok - a co na to wplywa ogolnie? jesli sie okaze ze cos za malo ma na ktoryms cylindrze? to co sie wtedy robi?


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob kwie 15, 2006 13:29

Czytam te posty - najlepszy oczywiściew o pomiarze na 1 :), i jakoś nie mogę się doczytać czy ktokolwiek robił pomiar z olejem. Niskie ciśnienie może być też spowodowane zaworem, zaworami, i próba olejowa pozwoli to ustalić (z 99% prawdopodobieństwem).



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob kwie 15, 2006 13:34

Czytam te posty - najlepszy oczywiściew o pomiarze na 1 , i jakoś nie mogę się doczytać czy ktokolwiek robił pomiar z olejem. Niskie ciśnienie może być też spowodowane zaworem, zaworami, i próba olejowa pozwoli to ustalić (z 99% prawdopodobieństwem).
_________________
Dobrze kolega mówi ! Jeżeli po pomiarze okazuje sie że wyniki sa niepokojąco niskie, nalezy wykonac tzw próbe olejową (do każdego cylindra wlać 20-50ml oleju) i przeprowadzic pomiar jeszcze raz. Pozwoli to zdiagnozowac czy utrata komprecji nastepuje przez pierścienie czy przez nieszczelność zaworów.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob kwie 15, 2006 14:02

Ryś Stepowy pisze:fend18 Mówiłem o moich cisnieniach na pierwszym 9,5 na reszcie cylindrów od 13,1 do 13,4 kg/cm2 czyli jednostka to AT (Atmosfera Techniczna) i nie jest to to samo co Bar. 1 AT=0,981 Bara.
Do tego zmierzałem, exactly

13 u kogoś to tyle samo co 11.8 u kogo innego, piszta ludzie o jakie jednostki Wam chodzi bo na razie gadacie o niczym (jedynie Ryś ogarnął temat)
takze jak ktos pisze ze ponizej 10 to by sie remont przydał to wypadałoby podac o jakich jednostkach pisze......Bo sama wartosc to se mozna pupe podetrzec.....ileś tam czegoś :bajer:

Brawo dla rysia który wie o co chodzi....



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob kwie 15, 2006 15:44

Przy operowaniu liczbami powinno sie podawac w jakich jednostach jest to mierzone, ale nie popadajmy w paranoję, czepiacie sie jednostek miary , przeciez wiadomo że jak ktos podaje że ma np cisnienie sprężania 10 , to wiadomo że chodzi tu o wartości kg/cm2 czyli potocznie atmosfera lub jak ktos chce może podawac cisnienie w barach , zreszta miedzy 1 atmosferą a 1 barem jak RYŚ podał jest prawie żadna róznica ( 1at = 0,981bar) , jest róznica 2% czyli mniej niz wynosi błąd pomiaru , i czy ktos podaje cisnienie w atmosferach czy w barach nie ma tu znaczenia, może nawet podawac bez jednostek - wiadomo że jak ktos mówi : " umnie jest cisnienie sprężania 12 " to chodzi mu o atmosfery lub bary, co dla tego pomiaru jest w zasadzie tym samym (to nie laboratorium).
Dla wszystkich jest jasne o jakie jednostki chodzi , tylko SAS cos sie czepił ! Nikt tutaj nie podaje ciśnien w MPa , kPa , psi czy funtach na stope kwadratową



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 251 gości