no wiec pompka jest podlaczona w ten sposob dla modeli 88' :
na pompce sa 2 kable:ziel-bial,ziel-czerw (z-b i z-cz) te kable ida z manetki (nozki na manetce oznaczenie T i L)
kabel z-b = nozka T i jest to (+) na sprysk przod
kabel z-cz = nozka L jest to (+) na sprysk tyl
...teraz jak na kostce z manetki zewrzesz kabel z-cz i brazowy tj ten co na nozke 31 idzie (-) to powiniesz miec sygnal na sprysk przod a jak zewrzesz kabel z-b i brazowy z nozki 31 i masz sygnal na sprysk tyl
do zwierania najlepiej probnik albo kawalek kabelka drutu miedzianego
jezeli wszystko chodzi to masz manetke walnieta do wymiany (raczej nieremontowalna chalupniczo)
dalej jest tak z kablami z manetki:
z-cz idzie na przekaznik od wycieraczek przednich
przekaznik ten jest w gniezdzie nr 1 (w skrzynce bezpiecznikow gorny rzad pierwszy z lewej)
kabel z-cz wchodzi na nozke przekaznika T = w gniezdzie wtyk nr 4 a potem leci na pomke
z-b idzie z manetki na przekaznik od tylnej wycieraczki ten jest w gniezdzie nr 5 (gorny rzad piaty od lewej) kabel z-b wchodzi na nozke przekaznika L wtyk w gniezdzie nr 25 a potem na pompke
i to cala filozofia w zaleznosci od tego ktory przekaznik podaje napiecie to masz sprysk tyl lub przod
na zdjeciu pompki w postach widac kabel z-cz i drugi w zaleznosci od rocznika moga sie roznic kolorami
powodzenia w walce z pradem
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
pozdro
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)