Strona 2 z 3

: śr kwie 19, 2006 20:29
autor: wojciech_marchel
moj znajomy mial tez tak co on sie ojezdzil po mecanikach zbierznosc oki a on ciagnie i okazalo sie ze wina tkwi z tylu samochodu

: śr kwie 19, 2006 21:04
autor: Gitner
wojciech_marchel pisze:moj znajomy mial tez tak co on sie ojezdzil po mecanikach zbierznosc oki a on ciagnie i okazalo sie ze wina tkwi z tylu samochodu
Czyli mozna przyjac ze np sciaganie do prawej spowodowane jest padnietym prawym tylnim amorkiem.. dobrze wnioskuje?

Pozdro
Gitner

: śr kwie 19, 2006 21:39
autor: GOLFfan
Jak nic z wyzej wymienionych rad ci nie pomorze to jak pojedziesz ustawiac geometrie to powiedz zeby sprawdzili ci osiowosc samochodu. Jak auto było bite to zostanie to wykazane na przyrzadach i tutaj moze tkwic caly problem.

: śr kwie 19, 2006 21:42
autor: DmX_81
czy opona niby wadliwa - zalozona na tyl - bedzie miala wplyw na sciaganie auta w bok?

: czw kwie 20, 2006 21:16
autor: wojciech_marchel
mysle ze tak amorek z tylu tez moze byc przyczyna ale predzej lekkie skoszenie belki padnieta tuleja albo cos ugiete

: pt kwie 21, 2006 14:08
autor: pkirylcz
Mam ten sam problem, ze musze caly czas kontrowac w lewa strone kierownice, niewielkim naciskiem, ale jednak.
Wiem ze amortyzatory sa na wykonczeniu, czy moze byc ze to tego glownie wina ??

: pt kwie 21, 2006 15:42
autor: herflik95
sprawdz geometrie kół bo zbierzność czasem nie wystarcza do ustawienia zeby nie ściagało. jezeli geometria jest źle ustawiona to nawet jak zbierznośc ustawisz to i tak bedzie ściągać

: pt kwie 21, 2006 17:32
autor: DmX_81
co znaczy geometria? bo ja robilem zbieznasc + kąty - a geometria to jeszcze co innego jest? sprawdzaja krągłość kół czy cos takiego tak? bo wywazanie itd wszystko mam porobione

: pt kwie 21, 2006 17:54
autor: herflik95
geometria kół jest to ustawienie kątów pochylenia

: pt kwie 21, 2006 17:57
autor: djtom
zbieznosc to zbieznosc (ku sobie) a geomertia to kąt nachylenia macpersona.

: pt kwie 21, 2006 23:41
autor: DmX_81
mialem robione cos takiego - ze przyczepili do kół jakies trójkaty do nich czujniki - polaczyli jakims przewodem bardzo czule urzadzenie na przeciag reagowalo - no i ustawil zbieznosc - krecil jedna srube - potem katy pochylenia - ale nie wiem czego - raczej kola... a moze przez to i tej belki McP? bo dociskal jeden z boku kolo a drugi cos luzowal najpierw a potem dokrecal - az na komputerze bylo 0

[ Dodano: Pią Kwi 21, 2006 23:45 ]
aha - mechanik powiedzial ze mam cos luzne przy wachaczu - teraz nie pamietam czy tuleje czy sworznie - ale ze przy ruszaniu lub hamowaniu - to na tym odczuwa sie potem ruch bo siedzi luzno

: sob kwie 22, 2006 00:01
autor: misiek
na geometrię składa się kilka pojęć:
kąt pochylenia koła
kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
zbierzność kół
DmX_81 pisze:aha - mechanik powiedzial ze mam cos luzne przy wachaczu - teraz nie pamietam czy tuleje czy sworznie - ale ze przy ruszaniu lub hamowaniu - to na tym odczuwa sie potem ruch bo siedzi luzno
i zmień mechanika - zaden szanyjący się mech. nie ustawia geometri koła chodzby z malutkim luzem np: drążka kierwniczego - najpierw trzeba pousuwać luzy a potem ustawiać geometrię, jeżeli masz luzy na prawym wachaczu (sworzeń lub poduszki gumowo - metalowe) to to może być przyczyna ściągania

: sob kwie 22, 2006 00:40
autor: greg
misiek10111, ma rację
DmX_81 pisze:aha - mechanik powiedzial ze mam cos luzne przy wachaczu - teraz nie pamietam czy tuleje czy sworznie - ale ze przy ruszaniu lub hamowaniu - to na tym odczuwa sie potem ruch bo siedzi luzno
do du*** taki mechanik jak wypuszcza auto z luzami, a jeszcze próbuje ustawiać kąty przy luzach

: sob kwie 22, 2006 16:59
autor: DmX_81
no on mi powiedzial ze aby geometria byla prawidlowa - to trzeba to usunac ta usterke... ale zrobic zrobil i poustawial... czekam na wyplate i przejade sie zeby ta usterke usunac - bo pewnie samemu nie jestem w stanie no nie?