Strona 2 z 5
świece
: wt mar 28, 2006 12:55
autor: robert83
ja mam u siebie iskry i mi działąją tak samo jak dawne ngk a są tańsze.polecam
: wt mar 28, 2006 13:13
autor: Monsteer
Witam
Ja mam BOSCH`A W8DTC w moim mkII 1,8i z LPG i nie narzekam. Miałem mały problem z nierówną pracą silnika ale pomogło zwiększenie przerwy do 1mm, a jeżeli chodzi o świece trójelektrodowe to wyczytałem kiedyś,że są to świece o zwiększonej trwałości do ok 30 000km. Na moich zrobiłem już ze 20 000 i jeszcze pojeżdżę. Jeśli więc ktoś ma problem z w miarę nowymi świecami to proponuję zwrócić uwagę na taki szczególik jak "przerwa"
: pn kwie 03, 2006 15:31
autor: zbiniu30
Ja mam swiece ngk trzyelektrodowe mam lpg i samochód jezdzi rewelacyjnie poprzednio mialem boscha i nie polecam oczywiscie zakladam ze moglem trafic na felerny komplet
: pn kwie 03, 2006 18:51
autor: PRZEMOR
: pn kwie 03, 2006 18:57
autor: Marihuana Man
Pinhead pisze:TAZ: A Balcerowicz musi odejść !
Dlaczego tylko NGK ? Bo NGK są najdroższe czy bo taka moda ?
A może dlatego, że NGK są fabrycznie montowane przez VW? Prawda, że proste?
: pn kwie 03, 2006 19:21
autor: ppoll27
Ja mam NGK i jakoś jeżdże
nastepnym razem założe ISKRE i zobaczymy
A co powiecie o świecach sprzedawanych na allegro ?? Ma ktoś jakieś doświadczenia, pytam bo widze że są sporo tańsze ?? Pozdrawiam
: pn kwie 03, 2006 20:39
autor: Pinhead
Marihuana Man pisze:
A może dlatego, że NGK są fabrycznie montowane przez VW? Prawda, że proste?
Jednak nie takie proste. To oznacza że NGK się nadają ale nie oznacza że każde inne są od nich gorsze.
@ppoll27: ja kupiłem Iskry na allegro i są OK. Normalne nówki jak w sklepie.
: pn kwie 03, 2006 22:38
autor: DmX_81
a jak z wymiana - jedziecie np 20-30 tys km i wymieniacie komplet? czy czekacie na jakies wyrazne objawy... no i jakie to objawy sa
[ Dodano: Pon Kwi 03, 2006 22:39 ]
bo mi wydaje sie ze pala w miare ok - chociaz slyszalem ze po 30 tys to wiecej paliwa autko bierze jak sie nie wymieni i slabsza moc - ile w tym prawdy nie wiem - no nie mowiac juz o niepaleniu na wszystkie gary itd
: wt kwie 04, 2006 21:22
autor: regitmc
Ja jeżdże na BERU. Stare miałem BERU trzyelektrodowe a teraz nowe założyłem czteroelektrodowe. Świece tej firmy są dedykowane do MkIV podobnie zresztą Bosh. W świecach najważniejszy jest ich stan, a mianowicie odpowiednia przerwa między elektrodami i nie popękany izolator. Reszta zależy od prawidłowego procesu spalania mieszanki paliwa i powietrza. To są warunki długotrwałości i prawidłowej pracy silnika. Co do LPG to naczytałem się już wielu opini na tema świec. Większość z nich podaje aby stosować świece po pierwsze jednoelektrodowe, po drugie o przeznaczeniu typowo do LPG. Spalanie mieszanki powietrza i LPG charakteryzuje się większą temperaturą niż spalanie benzyny, z tego też powodu należy stosować odpowiednie świece. Rodzaj marki świec zależy od zasobności portwela.... Ja wyznaje zasadę, że lepiej troche dołożyć ale kupić coś na dłużej i dobrej jakości.
: wt kwie 04, 2006 22:24
autor: CYBER
co 10 000 trzeba wyczyscic, ustawic przerwe i wyniuniac. po 30 000 nadal moga wygladac jak nowe, ale pojawiaja sie pogorszenia wlasciwosci materialow z jakich sa swiece zbudowane w zwiazku z czym moze ale wcale nie musi delikatnie wachac sie odpalanie i zasuwanie auta w chwilach gdy jest niekozystny przebieg spalania
: czw kwie 06, 2006 18:19
autor: DmX_81
co 10 tys wyczyscic? ja na moich chyba hmmm...30 tys jezdze (tzn ja od jakiegos czasu) ale juz 30 tys km nie byly wymieniane, latem bedzie drugi rok - to a co mam patrzyc, na jakie objawy - czy nie patrzyc na nic tylko wymienic ?
[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 18:46 ]
aha - nie moge dostac iskier no mojej pe enki....nigdzie nie ma, nawet na allegro sa tylko do lpg.... i tak bede musial kupic chyba ngk - 12,5zl za szt to chyba nie duzo. pytanie jeszcze o przewody WN, bo rozumiem ze nalezy w parze ze swiecami wymieniac. facet w sklepie moto mi powiedzial, ze kable to trzeba dobrac, ze musi zerknac jaki silnik bo jakies 3 rodzaje czegos tam jest... wiecie o co chodzilo moze? ze nei syatarczy mu model silnika itd, ze musi zerkac pod maske zeby kable dobrac??
: czw kwie 06, 2006 19:08
autor: daaroo
DmX_81 pisze:aha - nie moge dostac iskier no mojej pe enki....nigdzie nie ma, nawet na allegro sa tylko do lpg.... i tak bede musial kupic chyba ngk - 12,5zl za szt to chyba nie duzo. pytanie jeszcze o przewody WN, bo rozumiem ze nalezy w parze ze swiecami wymieniac. facet w sklepie moto mi powiedzial, ze kable to trzeba dobrac, ze musi zerknac jaki silnik bo jakies 3 rodzaje czegos tam jest... wiecie o co chodzilo moze? ze nei syatarczy mu model silnika itd, ze musi zerkac pod maske zeby kable dobrac??
ten kolo w sklepie jest chyba jakis niedorobiony
jesli chodzi o mnie to tez mam iskry, trzyelektrofowe, dedykowane pod moj silnik, jezdze rok i wszystko jest ok.
: czw kwie 06, 2006 20:16
autor: DmX_81
czyli nie trza zagladac pod maske - nie ma jakichs 3 systemow lub czegos tam - kazde kable dedykowane pod dany rodzaj swiec beda pasowaly tak?
ile przykladowo u was kosztuje komple swiece + kable (ile osobno swiece i ile kable)
u mnie znalazlem swiece ngk 3el. za 17zl szt, + kable 75zl
na allegro swiece - pewnie te same znalazlem za 12,5 ale kabli nie moge znalezc
a co do kolesia ze sklepu...to hmm, co potrzebuje, to na zamowienie bo akurat sie skonczylo, ceny wieksze niz gdziekolwiek ( w porownaniu z allegro nie mowie wcale)
: czw kwie 06, 2006 20:20
autor: Pinhead
DmX_81 pisze:c
aha - nie moge dostac iskier no mojej pe enki....nigdzie nie ma, nawet na allegro sa tylko do lpg.... i tak bede musial kupic chyba ngk
Jak zagadasz do gościa co je na allegro sprzedaje to powinien wystawić Iskry do Twojego silnika.