Strona 2 z 2

: pt sty 21, 2005 23:09
autor: abc
KE-Motronik -regulacja zapłonem z map sterownika.(aparat sztywny)

KE-Jetronik- regulacja zapłonem poprzez aparat zapłonowy,a odróżnić go można bo posiada puszke podciśnieniową przy aparacie a wewnątrz regulator odśrodkowy.

Tak samo wygląda z Mono-Motronik i Mono -Jetronik.

: sob sty 22, 2005 01:23
autor: evolution
abc pisze:KE-Motronik -regulacja zapłonem z map sterownika.(aparat sztywny)

KE-Jetronik- regulacja zapłonem poprzez aparat zapłonowy,a odróżnić go można bo posiada puszke podciśnieniową przy aparacie a wewnątrz regulator odśrodkowy.

Tak samo wygląda z Mono-Motronik i Mono -Jetronik.
ale ja pisze o wtrysku nie o zaplonie:D ale prawda co napisales z zaplonem

: sob sty 22, 2005 10:41
autor: GTO
evolution pisze:
abc pisze:KE-Motronik -regulacja zapłonem z map sterownika.(aparat sztywny)

KE-Jetronik- regulacja zapłonem poprzez aparat zapłonowy,a odróżnić go można bo posiada puszke podciśnieniową przy aparacie a wewnątrz regulator odśrodkowy.

Tak samo wygląda z Mono-Motronik i Mono -Jetronik.
ale ja pisze o wtrysku nie o zaplonie:D ale prawda co napisales z zaplonem

nie do końca, bo ja znam KE-Jetronic w którym zapłon jest regulowany elektronicznie - przykładem jest PL'ka

: sob sty 22, 2005 12:45
autor: abc
Jak by to uściślić to Motronik ma jeden sterownik do sterowania wtryskiem i zapłonem.

: sob sty 22, 2005 14:05
autor: Michael G60
Czyli tak na prawdę najlepiej jest kupić Digifanta?
Można podłąvczyć pod kompa w warsztacie i wszystko wyregulować?
A jakie bedą koszty?

: sob sty 22, 2005 20:17
autor: evolution
Borys pisze:
Michael G60 pisze:No ale VW Digifant ma jeszcze więcej elektroniki i podobno jest trwalszy od K-Jetronic???
ale przepływomierz jest zupełnie inny i wychyljac sie jest zmiana rezystancji a nie zmiana podciśnienia, jak w K-J, a KE-J ma dodatkowo labde ze sterownikiem i jeszcze seskład dopasowuje mieszanki,

a wszyscy fachowcy od K-J juz poumierali i temu teraz taka opinia sie stworzyła o K-J ze ciezki w uzytkowaniu i w ustawianu

a digi prosty jest, miernik w ręke , na ty i tym pinie ma byc tyle i tyle ohm jesli nie ma to juz wiadomo co sie sypło


chcialem zglosic ze ja jeszcze zyje:P

: sob sty 22, 2005 20:22
autor: evolution
GTO pisze:
evolution pisze:
abc pisze:KE-Motronik -regulacja zapłonem z map sterownika.(aparat sztywny)

KE-Jetronik- regulacja zapłonem poprzez aparat zapłonowy,a odróżnić go można bo posiada puszke podciśnieniową przy aparacie a wewnątrz regulator odśrodkowy.

Tak samo wygląda z Mono-Motronik i Mono -Jetronik.
ale ja pisze o wtrysku nie o zaplonie:D ale prawda co napisales z zaplonem

nie do końca, bo ja znam KE-Jetronic w którym zapłon jest regulowany elektronicznie - przykładem jest PL'ka
moze inaczej ke jetronic nie posiada modulu zmiany kata zaplonu w zwiazku z tym pl posiada jeszcze sterownik zaplonu wiec zmieniam info:

motronic bez zmian

jetronic nie posiada sterownika zaplonu w zwiazku z tym nie przyspiesza punktu zaplonu.
tak bedzie najlepiej

: sob sty 22, 2005 21:20
autor: Paulus
Ja tylko dodam coś od siebie w sprawie K, KE-Jetronica i KE-Motronica.
K-Jetronic. Wtrysk typowo mechaniczny, w którym ilość paliwa ustalana jest poprzez położenie klapy spiętrzającej wychylajacej się w wyniku przepływu powietrza. W tym układzie zasilania nie ma praktycznie żadnej elektroniki. Pozostałe układy elektryczne to proste urządzenie elektryczne, które trudno nazwać "elektroniką" :grin: Układ zapłonowy jest układem rozdzielaczowym, tranzystorowym z mechanicznym wymuszeniem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu poprzez regulator podciśnieniowy. Regulator odśrodkowy został zastapiony modułem zapłonowym, czyli realizuje m.in. funkcję zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów silnika ( tzw moduł "tsz").
KE-Jetronic. Wtrysk mechaniczny podobnie jak K-Jetronic ale posiadajacy już możliwość regulacji składu mieszanki w pełnym zakresie obrotów tak aby zapewnić maksymalną katalizę czyli oczyszczenie spalin. Układ wyposażony w stosunkowo prosty sterownik (ECU). Regulacja mieszanki na wolnych obrotach odbywa się za pomocą zmiany ilości powietrza dopływającego do silnika przez prosty zawór a powyżej wolnych obrotów zmianę składu mieszanki uzyskuje się poprzez zmianę ilości paliwa. Zmiana ilości paliwa dokonywana jest za pomocą tzw nastawnika ciśnienia, jest to nic innego jak zawór elektromagnetyczny upuszczajacy ciśnienie paliwa powodując zmniejszenie wtryskiwanej dawki paliwa do kolektora. Układ zapłonowy jak w K-Jetronic.
KE-Motronic. Wszystko tak jak w KE-Jetronic z wyjatkiem układu zapłonowego. W tym układzie jest tzw mikroprocesorowy układ zapłonowy gdzie kąt wyprzdzenia zapłonu jest ustalany za pomocą mapy zapisanej w pamięci tegoż sterownika. Sterownik ten steruje także tworzeniem mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to już dość skomplikowany sterownik (w porównaniu do KE-Jetronic).

: sob sty 22, 2005 22:51
autor: Michael G60
Napiszcie coś o Digifancie!!!! (I i II)

Bo były takie np. że nie miały nawet kata i lambdy!!

: sob sty 22, 2005 23:57
autor: abc
System VW Digifant kieruje pracą pierwotnego obwodu układu zapłonowego,układu paliwa oraz biegiem jałowym za pomocą jednego urządzenia sterującego.
W starszych wersjach stosowano urządzenie sterujące ze złączem 25-stykowym ,38 i 45 stykowym, z zewnetrznym lub wewnętrznym wzmacniaczem,z lub bez samodiagnostyki oraz z wychyłowym przepłowiemierzwm powietrza lub czujnikiem ciśnienia bezwzględnego.
W nowszych odmianach systemu wzmacniacz jest zespolony z cewką a 68-stykowy system ma sekwencyjny wtrysk i czujnik inicjujący zapłon umiejscowiony w pobliżu koła zamachowego.
W złączu25- stykowym niema funkcji samodiagnostyki.
Przy takich samych silnikach może być katalizator lub nie, niema reguły.
Zależało to pewnie gdzie był eksportowany.Pamiętam czasy kiedy i u nas nie było jeszcze bezołowiówki.