Szarpie, linka do bagaznika, plyn chlodzacy, uklad kierownic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 24, 2006 23:11

zmień znajomych, stare uszczelki trzeba wymieniać!!!,tam wystarczy wymienić uscz. pod pokrywą klawiatury i pół oringi na wałku rozrządu (a właściwie górny - powinien być w komplecie z uszczelką od pokrywy), śmieszne pieniądze


:-k ...

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt mar 24, 2006 23:14

ad 5 , co do tego wycieku oleju-jesli to tylko uszczelka to warto się zabrać za wymianę bo co prawda nowa korkowa morze tez będzie ciekła ale jeśli jest dostępna gumowa(do 1,5 itd jest a do 1,3 niewiem-niech sie ktoś wypowie) to gumowa i troszke silikonu i po sprawie,jesli zaś simmering no to więcej zabawy ale tzreba to zrobić bo i dla oka lepiej i pasek rozrządu tego nielubi


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pt mar 24, 2006 23:31

misiek10111 pisze:tam wystarczy wymienić uscz. pod pokrywą klawiatury i pół oringi na wałku rozrządu (a właściwie górny - powinien być w komplecie z uszczelką od pokrywy)
jakas wielka filozofia czy sam dam rade? Pasek musze zdjac zapewne wiec nie bedzie za ciekawie Moze lepiej jechac do mechanika?


Piotrek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 24, 2006 23:50

apsolutnie nie musisz zdejmować paska!!!!, zdejmi pokrywę od zaworów i tam zobaczysz uszczelkę która obiega całą pokrywę i na wałku (ewentualnie przyklejoną do pokrywy) pół oring i to musisz wymienić(foto)


:-k ...

Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » sob mar 25, 2006 17:57

el Kopyto pisze:Ale jeśli się nie myle to rura od chłodnicy jest podpięta do termostatu, który jest najniżej,
Mylisz się, w NZ termostat jest wysoko, pod aparatem zapłonowym nie przy pompie.
peterson pisze:S4022487a.JPG
a tak mam mokro kolo kopulki, w kopulce sucho i ok
Wyciek z pod pokrywy klawiatury, uszczelka ok 20 złotych, wymiana 10 minut.
peterson pisze:S4022484a.JPG
tak mi sie poci kolo paska
To prawdopodobnie ta sama uszczelka, choć możliwe, że podobnie jak u mnie lekki wyciek z pod głowicy.
peterson pisze:S4022488a.JPG
czy to tutaj musze odpiac ten waz? tam jest termostat?
Tak tu jest termostat, ale nie odpinaj węża przy termostacie tylko przy dolnym króćcu chłodnicy.

A co do koncentratu polecam orginalny G12+ tanio można go dostać w sklepach z częściami do faworitki.



Awatar użytkownika
yank
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 613
Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
Kontakt:

Post autor: yank » sob mar 25, 2006 21:25

jeśli chcesz poprawić jazde autkiem bez wspomagania za to z efektem lekkiego prowadzenia wstaw kierownice "szeroką" np. od seata toledo bedzie się lepiej prowadziło<lżej bedzie skręcać> szersza kierownica tzn mam na mysli grubsza .... :bajer:



Padre80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 12:18
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: Padre80 » ndz mar 26, 2006 10:10

Witam

ad3. Mój znajomy ma zrobione w ten sposób że zamieniony ma cały zamek na taki z poloneza ;d. zamek jest na pasie a ucho na klapie wszystko jak w polonezie otwierane jest linką z kabiny. (Prawda jest taka że ja bym nie skadził swojego gofra częściami z poldefonsa ale to indywidualna sprawa) Ogólnie działa to bez problemów.

ad4. Przy spuszczaniu i później zalewaniu układu płynem otwórz ogrzewanie na maxa gorące, nie zapowietrzysz sobie w ten sposób ogrzewania.

Pozdro


[url=http://imageshack.us][img]http://img514.imageshack.us/img514/7067/lubuskamj2wr1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz mar 26, 2006 10:50

Padre80 pisze:ad4. Przy spuszczaniu i później zalewaniu układu płynem otwórz ogrzewanie na maxa gorące, nie zapowietrzysz sobie w ten sposób ogrzewania.
nagrzewnica nie ma zamykanego przepływu tylko sterowana jest klapami
Padre80 pisze:Prawda jest taka że ja bym nie skadził swojego gofra częściami z poldefonsa ale to indywidualna sprawa)
a tam zaraz skaził
Padre80 pisze:Ogólnie działa to bez problemów
a efekt jest mimo że z poloneza :bajer:


:-k ...

Awatar użytkownika
Pazuzu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt mar 28, 2006 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pazuzu » śr mar 29, 2006 15:57

peterson pisze:Mam jeszcze wyciek na misce olejowej no ale to przy wymianie oleju
jak masz wyciek spod uszczelki, to zwroc uwage, bo mozliwe, ze sruby mogly odksztalcic miejsce gdzie przylega uszczelka (ja tak mialem) nawet po wymianie ciekl lekko olej. trzeba by moze bylo wyrownac krawedz (moze ci sie przyda taka rada)


Pięknie się rosa perli na siekiery ostrzu

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » wt cze 13, 2006 00:16

tylną klape forumowicze zrobiłem z siłowniczkiem do centralnego i wszystko mnie kosztowało jakies 9zł Idzie wsadzic silownik tak ze mozna otwierać z kluczyka albo wciskając przycisk Wystarczy cięgno od siłowniczka przymocnować do tego oryginalnego cięgna

Mam jeszcze ptanie odnośnie wymiany oleju Ostatnio nie miałem kiedy, ale zabiore sie za tą uszczelke od pokrywy zaworów i chce przy okazji wymienić olej i uszczelke pod miską Wystaczy jak odkrece korek spustowy przy misce, pozniej odkrece miske, wymienie uszczelke (jakies porady, jakas technika wymieny?), przykrece i zaleje?? Ostatnio gdzies wyczytałem ze wazna jest kolejnosc przykrecania srub na pokrywie zaworów Ja mam tylko 2 sruby :)


Piotrek

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt cze 13, 2006 00:31

peterson pisze:Ja mam tylko 2 sruby :)
jak masz dwie to maly problem

tylko nie rob ak ze dokrecisz pierwsza na maxa a potem druga

tylko pierw niezamocno obydiwe a potem ewentualnie dociagnij



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » wt cze 13, 2006 08:16

a jak z ta wymiana oleju o ktorą pytałem??


Piotrek

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt cze 13, 2006 10:22

peterson pisze:a jak z ta wymiana oleju o ktorą pytałem??
poprostu odkrecasz korek podstawiasz cos i olej zlatuje. Tylkostan najlepiej na prostym podlozu. I najlepiej przy ponownym przykrecaniu korka zalozyc nowa podkladke moiedziana. Chyba cos kolo 2 zł kosztuje.



Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: #Mateusz# » pt kwie 06, 2007 23:44

Witam,
Przeczytałem kolegi problemy i poczułem się tak jak by ktoś o moim aucie rozmawiał :P. Widziałem zdjęcie tych wycieków i mam taki sam wyciek od strony aparatu zapłonowego (po stronie paska zębatego suchutko). Kupiłem dzisiaj uszczelkę pod pokrywę zaworów i zamierzam ją sam wymienić (pisaliście, że to banalna sprawa). Mam jednak pytania odnośnie wymiany owej uszczelki. Z góry przepraszam za poziom tych pytań, ale to mój pierwszy samochód i na razie uczę się tego wszystkiego :P

Po 1: Żeby zdjąć tą pokrywę zaworów to wystarczy odkręcić te 3 śruby co są na pokrywie (zdjęcie)? I Czy trzeba ściągnąć jeszcze ten gumowy wężyk co idzie do tej pokrywy ? (zdjęcie). W ogóle to od czego jest ten wężyk ? Bo on u mnie ma lekką dziurkę i w ogóle jak go ściskam to czuję jak bym ściskał plastelinę (jest taki miękki - mam wrażenie jakby miał zaraz się rozlecieć ze starości). Jeżeli to pora jego wymiany, to gdzie mogę taki kupić?

Po 2: Myślałem o tym żeby pomalować od razu tą pokrywę zaworów, bo wygląda ochydnie jak jest taka zardzewiała. Czy znacie jakieś farby godne polecenia na to malowanie? (chodzi mi o firmy). Ile może kosztować taka farba i ile muszę tego kupić (1 puszkę?) Aha - myślałem żeby jednak samemu to pomalować - czy dam radę? Trzeba to przedtem gruntować ?

Po 3: Czy zakręcając tą pokrywę zaworów trzeba mieć klucz dynamometryczny i pilnować momentów dokręcania, czy to mogę tak na tzw "czuja" zrobić ?

Po 4: Kilka odpowiedzi wyżej napisano, że powinienem też wymienić pół oring czy tam simering ? W ogóle to do czego to sluży ??:D I jak stwierdzić czy ten pół oring nadaje się do wymiany czy nie. Poniżej zamieszczam zdjęcie tego co jest u mnie.

Bardzo proszę o odpowiedzi, bo muszę to jak najszybciej zrobić (niedlugo mi się przegląd kończy, a nie pojadę przecież z takimi wyciekami...) Obrazek



Pomoże mi ktoś ??


Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 239 gości