Strona 2 z 3

: pt mar 24, 2006 15:36
autor: Zoltecek
ja przyspieszałem o ok 3-5 mm
a nie pamietam w ktora strone jak bedziesz przekrecał to poczujesz po przekreceniu i jezdzie probnej

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 14:37 ]
i czy moze mi ktos wyjasnic gdzie jest ta lambda na 100%???

: pt mar 24, 2006 15:50
autor: piotrek1313
Zoltecek pisze:ja przyspieszałem o ok 3-5 mm
a nie pamietam w ktora strone jak bedziesz przekrecał to poczujesz po przekreceniu i jezdzie probnej
No, ale aparat zaplonowy po obwodzie ma gdzies kolo 25cm, dzielac to przez 360 stopni, to jak przesunales o te 5mm to przestawiles gdzies o 7 stopni. Do gazu niby ta wartosc jest dopuszczalna, ale na poczatek lepiej jest przyspieszyc tylko kawaleczek zeby zobaczyc czy i jak roznica bedzie. Za duzo przyspieszyc tez ni emozna bo zaworki moga "grac" :hmm:

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 15:00 ]
Zoltecek pisze: i czy moze mi ktos wyjasnic gdzie jest ta lambda na 100%???
No zesz kurde, przegaldam ta etke i nie uwzglednili sondy ani w schematach kolektora, ani kata. Moze mam jakas wersje demo? :satan:
Hiba bedziesz musial sam sprawdzic :)

: ndz mar 26, 2006 17:31
autor: Dominik107
Witam. mam pytanko odnosnie wlasnie silnika AAM. Wlasnie urwal mi sie caly wydech i troszke jakby za glosno zaczal chodzic :hehe: i w zwiazku z tym mam takie pytanko. Jak sensownie przerobic uklad wydechowy zeby uzyskac jakis fajny dzwiek :grin: Chcialem wsadzic strumienice zamiast kata ale ktos mi odradzil mowiac ze moge przy tym silniku nawet starcic na mocy. Wiec bede chcial potluc kata :satan: . Bylbym wdzieczny za jakies wskazowki do przerobki tego wydechu. :pub:

: ndz mar 26, 2006 17:38
autor: Pinhead
Jeśli kat nie działa to zastąpić go rurką, tłumik środkowy seryjny, końcowy sportowy z odpowiednią końcówką dla basu.

: ndz mar 26, 2006 17:55
autor: presario
hmm wasz 99%....nie ktorzy z was tylko pisza zeby cos pisac....ostatnio zagladalem pod auto...szukajac lambdy no i nie ma zadnego przewodu ani do katalizatora..ani na nim ani przed nim itd :P wedlug mnie sonda jest duzo wczesniej dlatego nie znalazlem zadnych przewodow ...a w srodku kata napewno tez jej nie ma bo urwal mi sie gietki lacznik przed katem...no i jakos nie widzialem zadnego kabla itd :P jesli ktos naprawde wie gdzie jest ta sonda ( bo ja jej nie znalazlem ..ale mysle ze jest w kolektorze wydechowym ) to niech napisze...i nie piszcie czegos na 99% bo jesli nie macie takiegbo silnika..to rownoznaczne jest z 0% i czystym strzalem :P pozdr.

: ndz mar 26, 2006 18:04
autor: Pinhead
Zobacz na TEN post z google.pl gdzie gościu opisuje problemy z wymianą sondy w AAM.

"Postanowiłem więc wymienić sondę (jednoprzewodowa - czarny przewód). Niestety
sonda była mocno zapieczona a dostęp beznadziejny i "moi mechanicy" musieli
zdjąć kolektor wydechowy i wlotowy by ją "wydłubać".


Czyli wychodziło by na to że jest w kolektorze.

: ndz mar 26, 2006 20:31
autor: Dominik107
Sonda w AAMie jest na 100% w kolektorze wydechowym. Widac ja najlepiej jak staniesz przy lewym blotniku i spojrzysz pod gaznikiem. Dzieki za porade z wydechem tylko czy to bedzie oki na 100% jesli chodzi o parametry tech auta?? Bo ten silnik jest i tak mulasty hehe.

: ndz mar 26, 2006 21:19
autor: Pinhead
Wydech jak wydech, normalny. Strumienicy nie pakuj bo to nic nie da a może sporo popsuć. Jak byś chciał obliczać wydech pod konkretny silnik to taki tuning kosztował by podobnie niż cały mkIII jest wart.

: ndz mar 26, 2006 21:50
autor: Dominik107
Wlasnie juz mi tak kilka osob powiedzialo i zamierzam potluc kata i wsadzic tam rure w srodek jak pisales zeby sie mnie na przegladach nie czepiali. Jeszcze jakas koncowke tlumika i to chyba na tyle bedzie z tym tuningiem :grin: hehe. I tak z tego ss rakiety nie bedzie tylko o dzwiek mi chodzi. Dzieki za rade. Pozdro

: ndz mar 26, 2006 23:19
autor: GTomek
ja ból z demontarzem sondy mam już za sobą po małych kłopotach odkręciłem ja bez zdejmowania kolektora a sposób w sumie prosty i sprawdzony na swoim AAM

1. odciąc przewody od sondy
2.założyć na sonde klucz oczkowy (byle nie jakiś płaski a nasadowy nie wejdzie )
3.odpalić silnik pozostawiając klucz założony na sondzie i zostawić żeby sie nagrzał do normalnej temp.
4.po rozgraniu o klucz oprzeć długą rure żeby wystawała nad silnik
5.następnie delikatnymi uderzeniami młotka pukać w rure i powolutku sonda rusza ze swojego miejsca jak klucz będzie już w pozycji pionowej do dołu można spokojnie odkręcić ręką tylko proponuje robić to w rękawiczce
[/b]

: pn mar 27, 2006 02:05
autor: daaroo
GTomek pisze:ja ból z demontarzem sondy mam już za sobą po małych kłopotach odkręciłem ja bez zdejmowania kolektora a sposób w sumie prosty i sprawdzony na swoim AAM

1. odciąc przewody od sondy
2.założyć na sonde klucz oczkowy (byle nie jakiś płaski a nasadowy nie wejdzie )
3.odpalić silnik pozostawiając klucz założony na sondzie i zostawić żeby sie nagrzał do normalnej temp.
4.po rozgraniu o klucz oprzeć długą rure żeby wystawała nad silnik
5.następnie delikatnymi uderzeniami młotka pukać w rure i powolutku sonda rusza ze swojego miejsca jak klucz

u mnie sondaprzy odkrecaniu sie urwala, kawalek zostal w kolektorze przez co trzeba bylo go demontowac

co do sondy

w silnkach PN,RP,ABS,AAM sonda jest w kolektorze

: pn mar 27, 2006 14:54
autor: Zoltecek
czy mogłby mi ktos napisać jakie sa plusy usuniecia kata czy spada zuzycie paliwa?? bo u mnie obecnie golf na trasie pali po 11-12l to jest duzo i wydaje mi sie mulasty nawet jak na te 75km mam przejechane 186 tys km czy to moze byc wina zapchanego kata??

: pn mar 27, 2006 15:16
autor: Pinhead
Lepiej użyj opcju szukaj. Temat rzeka to jest.

: pn mar 27, 2006 16:04
autor: Zoltecek
jakoś własnie nie znalazłem czy spada zużycie paliwa dlatego sie pytam