Strona 2 z 2

: sob sty 08, 2005 00:06
autor: hektopaskal
moim zdaniem nie. silnik dostaje wtedy tyle paliwa co na wolnych obrotach.

: sob sty 08, 2005 01:05
autor: Alatus
oczywiście że nie. nie próbuj go gasić podczas jazdy bo zerwiesz pasek....silnik diesla ma taki duży moment obrotowy, że odcięcie paliwa a następnie podanie go spowodowało by przeskoczenie, lub zerwanie paska....nie zapalałeś nigdy diesla na pych....jak źle to zrobisz to cały samochód skacze.....nie ma odcięcia paliwa wtedy dawka spada do minimalnej ale normalnie paliwo jest wtryskiwane.
w takim dieslu pompa nie może mieć odcięcia paliwa i chodzić na sucho bo zapowietrzył by Ci się układ a potem w momencie zaczęło by Ci ciec z pompy przy cięgle gazu. Pozdrawiam

: sob sty 08, 2005 14:43
autor: Michael G60
Czyli nie ma sensu jeździć na luzie. Bo na biegu z puszczonym gazem spala tyle samo.

A jesli chodzi o nowsze diesle: np. JTD czy na pompowstyskach - jest odcięcie paliwa?

: sob sty 08, 2005 14:57
autor: Alatus
na luzie pali mniej(zaoszczędzi się może 0.5 l) ale hamując wyłącznie hamulcami Twoje hamowanie staje się mniej skuteczne...ja radził bym jednak zjeżdżać z górek, na ostrych zakrętach i dojeżdżać do skrzyżowań gdy jest ślisko raczej na biegu. Co do pompowtrysków nie mam pojęcia, choć osobiście wydaje mi się że tam również nie ma całkowitego odcięcia paliwa.

: sob sty 08, 2005 15:22
autor: Michael G60
A czemu pali mniej skoro dawka wtryskiwanego paliwa = dawce na biegu jałowym?

: ndz sty 09, 2005 14:06
autor: Alatus
nie dokładnie...jak hamujesz silnikiem to obroty silnika na początku hamowania są wyższe niż na biegu jałowym(normalne bo jedziesz szybko) a to wymusza na pompie minimalnie większą dawkę paliwa którą wtryskuje(gdyż jest szybsza prędkość kręcenia się pompy i większe ciśnienie)...a gdy wciśniesz sprzęgło i hamujesz nożnym hamulcem to obroty momentalnie spadają do jałowych...więc automatycznie pompa wolniej się kręci...ciśnienie wytwarza mniejsze i mniej paliwa wtryskuje...ale minimalnie mniej niż na jałowym...dlatego możesz zaoszczędzić ok. 0,5 l na 100 km. :kac:

: czw paź 20, 2005 18:09
autor: pasiak
stare TD nie odcinają paliwa, cały czas zasuwa na najniższym. nowoczesne tdi mają odcięcie do zera ale tylko gdy prędkośc wału korbowego jest większa niż pewna wartość jeśli prędkość obrotowa pokrywa się z zadaną to komp podaje znów dawke żęby ci nie zgasł . Proponuje w nowym tdi sprawdzić wrzucając bieg i obserwując obroty - powinny się zwiększać same proporcjonalnie do obciążenia (delikatnie ze sprzęgłem to nie zgaśnie)

: czw paź 20, 2005 22:19
autor: Alatus
widzę że jakiś stary temat wygrzebałeś. :) Oczywiście że tak. Tam jest przejęzyczenie w ostatnim zdaniu . Powinno być "...ale minimalnie mniej niż przy hamowaniu silnikiem..." to z rozpędu(to prawda gdy z przez ten błąd ta wypowiedź jest bez sensu :D