Strona 2 z 3

: pn mar 13, 2006 09:57
autor: tomeks77
Mam Golfa III 1.8; 75KM; AAM.

1. Poziom oleju jest w porządku;
2. Olej wymieniałem 8000km temu (CASTROL PROTECTION 15W40 i filtr Filtorna) (może tylko wymienić olej i inny filtr??

Teraz w weekend miałem to samo !!! Po przejechaniu 50 km piszczy czujnik tak z 3 razy i mruga kontrolka oleju ale wcześniej jechałem kilka kilometrów 140 na godzinie. Zaraz po usłyszeniu tego dźwienku wrzuciłem na luz i było oki. Po tym jeszcze miałem takie coś 2 razy. Ale tylko po przekroczeniu 140 na godzine.
Jeden kolega powiedział mi ze może być w misce olejowej syf i poma oleju nie ma cisniena po przekroczeniu 140 na godzine i nie podaje tyle oleju i nie ma smarowania. Powiedział mi też abym tego nie lekceważył i wszedł tu moze macie jakieś rady oprócz tu wymienionych. Dajcie info na forum

: pn mar 13, 2006 20:19
autor: marcinoo28
dzis mi znowu zapiszczalo jak wracalem z roboty. Samochod stal 9 godzin na powietrzu i zapiszczalo mi po 2kilometrach plus mrygniecie kontrolki od oleju. Tak wiec silnik byl jeszzce dosc zimny.Nie wiem czy mozna dalej tak jezdzic zeby fury nie zarznac :chytry: :otepienie:

: pn mar 13, 2006 21:14
autor: Adamtd
spiotr24 pisze:Przed mierzeniem ciśnienia pokonałem 50km
A co z pomiarem na zimnym silniku??? - Bo najlepiej zrobić dwa pomiary - zimny i ciepły silnik

: wt mar 14, 2006 00:34
autor: spiotr24
Nie mierzyłem na zimnym silniku! Ale jak jest zimny to jest wszystko ok.
Wczoraj mierzyłem jeszcze raz na ciepłym silniku i na czujniku dalej silnika pow. 4bar przy 2000obr./min a na drugim czujniku tym bliżej silnika przy tych samycho obr. zaledwi 2bar a na biegu jałowym nawet do 0.5bar spadało.
Więc mogą to być panewki?

: wt mar 14, 2006 19:18
autor: darek rugała
mi pomaga jak walnę pięścią w dwskę rozdzielczą.
Serio. Po prostu może być coś zkabelkami.

: wt mar 14, 2006 19:44
autor: marcinoo28
ja dzis kupilem 2 czujniki oleju bialy i brazowy jeden kosztowal mnie 11 zl a drugi 15 zl. Jutro wymieniam.Mam nadzieje ze przestanie pikac czujnik sygnalkowy i mrugac kontrolka!

: wt mar 14, 2006 22:52
autor: Arecki1979
Najcześciej przyczyną zalaczania się kontrolki oleju jest zepsuty ktoryś z dwóch czujników oleju, posprawdzajcie je jeśli któryś z nich jest zapocony w oleju to na bank jest walnięty i trzeba go wymienić.

: śr mar 15, 2006 00:44
autor: spiotr24
Za piszczenie odpowiada biały czujnik. Jak byście chcieli pozbyć się tego sygnału to można zewrzeć przewód czujnika do masy (ale nie polecam tego na dłuższą metę) bo jeśli czujnik jest walnięty to wszystko ok. ale jeśli nie to można silnik zatrzeć.
Bo w końcu ten czujnik po coś jest!

: śr mar 15, 2006 01:04
autor: radek_GL
spiotr24 pisze:Za piszczenie odpowiada biały czujnik. Jak byście chcieli pozbyć się tego sygnału to można zewrzeć przewód czujnika do masy (ale nie polecam tego na dłuższą metę) bo jeśli czujnik jest walnięty to wszystko ok. ale jeśli nie to można silnik zatrzeć.
Bo w końcu ten czujnik po coś jest!
Ja w sobotę wymieniam uszczelkę pod głowicą to będę zmieniał też olej na Castrol GTX 3 Protection i filtr MANN (poprzednie olej Shell Helix Super filtr Filtrona) przy okazji wymiana poduszek silnika i skrzyni zobaczę wtedy czy będzie piszczało czy nie wyczyszczę też czujnik bo może być zasyfiony od mazi którą wyprodukował Shell Helix Super oraz SMOK (czy jak to się zwie) pompy oleju i potem na pomiar ciśnienia. Dodam że mam ten sam motor w passacie :)


P.S. wie ktoś jak zrobić pomiar ciśnienia samemu, bo chyba w mojej okolicy ciężko.

: czw mar 16, 2006 13:34
autor: zbyhu
mam ten sam problem

wystepuje on wylacznie jak silnik jest rozgrzany. przy zimnym silniku wszystko jest ok. nieraz zalacza mi sie ten sygnal ciagly (poprzedzaja go 3 sygnaly krotkie)
mam 1,4 ABD. sygnal ten zalacza sie przy ok 100 stopniach C. poziom oleju i plyny chlodniczego mam ok.

: czw mar 16, 2006 14:02
autor: glaberski
Miałm ten sam problem.
I pamietam, że na pewno sprawa dotyczyła czujnika. Za którymś razem w końcu kupiłem odpowiedni orginalny czujnik i jak ręką odjął.

: czw mar 16, 2006 22:17
autor: spiotr24
Ciśnienie można zmierzyć samemu stosując manometr do mierzenia ciśnienia powietrza. Kawałek przewodu gumowego (łatwiej się wkręca czujnik do silnika), stary czujnik oleju, i kawałek metalowej rurki do wsadzenia wężyka. To tyle. Życzę miłych pomiarów. :bigok:

[ Dodano: 26 Mar 2006 23:33 ]
WITAM!!!
Już mam po problemie! Okazało się, że miałem walnięty filtr oleju (miałem filtrona). Kupiłem MANN'a, zmieniłem i wszystko wróciło do normy!
Pamiętajcie na przyszłość, żeby mierzyć ciśnienie na obydwu czujnikach - bo jeśli jest różnica tzn. że filtr jest zepsuty!!!

: wt mar 28, 2006 10:14
autor: romek126
U mnie kontrolka się włącza i piszczy na minutę po odpaleniu silnika rano gdy jadę.
Na niskich obrotach niekiedy przestaje piszczeć ale dalej mruga i włącza się piszczek gdy ruszam.
Olej zmieniłem i filtr. Więc może czujniki albo licznik?
Silnik po remoncie miesiąc temu. Piszczało od początku. A może instalacja?

: wt mar 28, 2006 10:39
autor: Pinhead
A co dokładnie wymieniałeś w silniku ? Pompe oleju i panewki też ?