MK2.zapaliła sie kontrolka oleju i powstał dzwiek,

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn mar 06, 2006 00:17

Akurat bardzo lubie takie dyskusje a juz szczegolnie z toba drogi Fibolku :) Co do tego ze po remoncie silnik nigdy nie osiagnie takich parametrow jak nowka to sie zgadzam bo musial byxs wymienic wszystkie czesci naraz a wtedy mialbys nowke :) Ale z autopsji wiem ze silniki VW z serii 19E sa nie do zajechania... sam po 200000 km wymienialem pierscienie ( i to tylko zgarniajace bo inne byly w idealnym stanie... kupilem nowki nominaly i co? i musialem je doszlifowac bo luz na zamku byl za maly... ale zmieniajac temat... co do syntetyka... co do lepkosci olejow to okreslaja ja liczby na opakowaniu (10W40) a nie to czy olej jest mineralny czy syntetyczny... olej syntetyczny 10W40 bedzie mial taka samo lepkosc jak polsyntetyk 10W40 i mineralny 10W40... roznica mniedzy nimi polega na tym ze olej syntetyczny jest duzo wyzszej jakosci i lepiej zabezpieczy silnik... a historie o rozciekaniu sie silnikow wynikaja z tad ze jak sie przechodzi z oleju o TBN 5 na olej o TBN 13 to silnik moze zacznac cieknac bo nowy olej go oczysci z osadow.... ale to jest to o czym pisalem wczesniej... a co do robienia z silnika nowki przez olej to wiem ze olej silnika nagle nie odmlodzi ale moze mu zapewnic lepsze warunki dalszej pracy i wydluzyc jego trwalosc... opisze moje wrazenia bo w sobote zalewam swojego Castrolem 0W40 RS wiec na wlasnej skorze sie przekonam jakie sa efekty dzialania syntetyka... P.S. a najgestsze oleje to wcale nie mineralki tylko syntetyki 10W60, 15W60 i 20W60...



Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maccciej » pn mar 06, 2006 00:26

MI rózwniez zapaliła sie kontrolka oleju
Auto ma przejchane 235 tyś w związku ztym wiem ze musze wlać olej mineralny. Tylko mam pytanie na jaki olej wymienić ze by nie był jak napisał misiek10111, za rzadki
Prosilbym o podanie jakies dobrej fimy i oznaczenia oleju
Z góry wielkie dzieki
Pozdro


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn mar 06, 2006 00:32

tylko ze kontrolka moze oznaczac np ze zepsul sie czujnik wiec radze sprawdzic najpierw czy czujnik jest dobry... co do rzadkosci oleju to juz sie rozpisalem na poprzedniej stronie... ale jesli koniecznie chcesz mineralny to proponuje: ( mi osobiscie tak doradzano) castrola, texaco, agipa, selenie lub lotosa... a jak mineralny to nie masz duzego wyboru 10W40 lub 15W40, przy tym pierwszym bedzie ci latwiej odpalal w zimie... Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn mar 06, 2006 01:11

Tylko gdzie on znajdzie mineralnego 10W40 ? :chytry: I po co miał by go zalewać 10W40 skoro jego gęstość jest taka sama jak półsyntetyka ? Nadal propagujemu legendy o olejach mineralnych które są gęste i nie wypłukują nagaru tylko dlatego że sa mineralne ? :panna:

@maccciej:
Zalej go najtańszym Castrolem czyli Motor Oil 15W40 w białej butli. Koszt około 40zł/5l więc jeśli okaże się że to nic nie da to przynajmniej nie stracisz zbyt wiele. Inna sprawa że tak samo dobry będzie Lotos 15W40 i każdy inny olej mineralny o klasie jakości conajmniej SG.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości