mk2 pytanko dotyczace temp. układu chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » pn lut 27, 2006 09:24

na pewno nie zaszkodzi w zimie, a ja mam zasłoniętą chłodnice i na prawde widac efekty, a chlodzenie powietrzem ma bardzo duzy wplyw na chlodnice,najwazniejsze jest to oczywiscie w lecie-gdyby wtedy zaslonic chlodnice to przegrzewanie murowane-szlak by trafil silnik, a w zimie nie dosc ze plyn powoli sie ogrzewa od silnika to powietrze dodatkowo porzadnie do studzi ja jezdze na odcinkach zazwyczaj 10 km, z odslonieta chlodnica wskazówka jest w polowie bialego pola, a bgy przejade 10km z zaslonieta chlodnica to sporo powyzej- sprubuj zrobic taki test a sam sie przekonasz
pozdro:-)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 09:26

misiek10111 pisze:dlaczego latem silnik sie szybciej nagrzewa
Oraz dlatego, że zaczyna nagrzewać się od temp. np +20-5st, a nie -np 20st.
misiek10111 pisze:poza tym silnik w 125p działa na tej samej zasadzie co w VW
Tak, ale z doświadczenia wiem, że nagrzewa się wolniej niż w vw (jakieś 200kkm przejechałem 125).
misiek10111 pisze:tobie po pięciu km.
nie napisałem, że MNIE po 5, tylko tak ogólnie. Prawdę mówiąc nie wiem po ilu, ale szybko.



racer18

Post autor: racer18 » pn lut 27, 2006 09:27

bodzio_j pisze:Teoretycznie tak, ale jakiegoś większego wpływu na nagrzanie to nie ma. Po ok 5km powiniem już być ciepły.Tego powietrza nie leci przez chłdnicę aż tak dużo. To raczej patent do np. fso 125, ale zaszkodzić nie zaszkodzi, tylko czy warto?
NIe ma wpływu na nagrzanie jeśli silnik rozgrzewa się na postoju! Chłodnica ma po to tyle blaszek żeby ukierunkowywały one przepływ powietrza przez rurki w niej umieszczone w których znajduje się płyn chłodzący, co powoduje bardzo szybkie chłodzenie. Jeśli uważasz że zasłanianie fragmentu chłodnicy nie ma wpływu na nagrzanie silnika to zasłoń sobie powiedzmy połowę, wsiądź do samochodu i przejedź kawałek, sam zobaczysz ;) Nie wiem czy wiesz ale niektóre samochody ze stajni SAAB'a mają fabryczną zasłonkę chłodnicy a Bentleye elektroniczną :D
Pozdro...;)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 09:31

łyssy pisze:na pewno nie zaszkodzi w zimie, a ja mam zasłoniętą chłodnice i na prawde widac efekty, a chlodzenie powietrzem ma bardzo duzy wplyw na chlodnice
masz rację, na pewno nie zaszkodzi. Natomiast czy ma wpływ na chłodnicę jeśli silnik jest zimny to jakoś nie bardzo się z tym zgadzam. Płyn w chłodnicy jest zimny dotąd aż silnik się nie nagrzeje i nie otworzy termostat. Rację ma misiek10111, co do ochładzania silnika przez wpadjące zimne powietrze.

[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 08:33 ]
racer18 pisze:Nie wiem czy wiesz ale niektóre samochody ze stajni SAAB'a mają fabryczną zasłonkę chłodnicy
A UAZ'y taką metalową, wiem.

[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 08:35 ]
racer18 pisze:Chłodnica ma po to tyle blaszek żeby ukierunkowywały one przepływ powietrza przez rurki w niej umieszczone w których znajduje się płyn chłodzący,
A mnie się wydawało, że chodzi o zwiększenie powierzchni która odprowadza ciepło...hmmm



racer18

Post autor: racer18 » pn lut 27, 2006 09:43

bodzio_j pisze:A mnie się wydawało, że chodzi o zwiększenie powierzchni która odprowadza ciepło...hmmm
Czepiasz się :chytry: przeciez to jest to samo. Ja wyraziłem swoje zdanie.
bodzio_j pisze:masz rację, na pewno nie zaszkodzi. Natomiast czy ma wpływ na chłodnicę jeśli silnik jest zimny to jakoś nie bardzo się z tym zgadzam. Płyn w chłodnicy jest zimny dotąd aż silnik się nie nagrzeje i nie otworzy termostat.
Pomyśl w ten sposób: Jeśli Ty bedziesz próbował się rozgrzać a ktoś będzie polewał Cię zimną wodą to co będzie wtedy?? Szybciej się rozgrzejesz?? Wtedy przydałaby się zasłonić żeby nie być polewanym wodą i tylko się ogrzewać ;)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 09:45

bodzio_j pisze:misiek10111 napisał/a:
poza tym silnik w 125p działa na tej samej zasadzie co w VW

Tak, ale z doświadczenia wiem, że nagrzewa się wolniej niż w vw (jakieś 200kkm przejechałem 125).
ja tez sporo najeżdziłem sie tym autem , rzeczywiście nagrzewa sie nieco wolniej ale na korzyść jego przemawia to ze silnik umieszczony jest wzdłużnie przez to jest mniej wystawiony na wiatr
bodzio_j pisze:misiek10111 napisał/a:
tobie po pięciu km.
nie napisałem, że MNIE po 5, tylko tak ogólnie. Prawdę mówiąc nie wiem po ilu, ale szybko
ja tez nie mierzyłem specjalnie ale się mniejwięcej mam pojęcie jaki np. dzisiaj odworząc dzieci do szkoły jaki odcinek pokonuje i kiedy mam ciepły silnik,
myślę ze nie ma co sie spierać o to bo każdy ma swoje metody - mi sie ta metoda sprawdza od wielu lat i to w kilku samochodach


:-k ...

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 09:49

racer18 pisze:Pomyśl w ten sposób: Jeśli Ty bedziesz próbował się rozgrzać a ktoś będzie polewał Cię zimną wodą to co będzie wtedy?? Szybciej się rozgrzejesz?? Wtedy przydałaby się zasłonić żeby nie być polewanym wodą i tylko się ogrzewać
Pomyślałem. Ale woda w chłodnicy jest zimna dotąd aż otworzy się termostat. Dlatego napisałem, że misiek ma rację co do schładzania silnika, nie płynu w chłodnicy.
Nie czepiam się, dla mnie ukierunkowanie powietrza a zwiększanie powierzchni to jednak dwie różne sprawy. Tak jest np. w piecykach gazowych. Żeberka są po to aby właśnie zwiększyć powierzchnię, i robi się je z materiałów dobrze przewodzących ciepło.



racer18

Post autor: racer18 » pn lut 27, 2006 09:54

[quote="bodzio_j"]Pomyślałem. Ale woda w chłodnicy jest zimna dotąd aż otworzy się termostat. Dlatego napisałem, że misiek ma rację co do schładzania silnika, nie płynu w chłodnicy.

Hehe... ok, nie rozgadujmy się już o tym, każdy ma rację, fakt że zasłanianie chłodnicy bardziej pomaga przy niedogrzewaniu się silnika ale na szybsze rozgrzewanie też ma duży wpływ... W każdym razie temat był troszke inny a my pociągneliśmy go w innym kierunku.:)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 10:00

racer18 pisze: a my pociągneliśmy go w innym kierunku.
fakt.
Każdy ma swoje patenty i pewnie wszystkie są dobre. Ja tam zasłaniał nie będę. Nie wiem co by było przy zasłoniętej dokładnie chłodnicy po nagrzaniu się silnika, jakimś staniu w korku, wiatrak się włączy, ale czy wystarczy mu powietrza skoro nie bardzo ma skąd je brać, wszak chłodnica jest zaslonięta a właśnie przez nią zasysa. Ale może i da radę? Nie wiem.



racer18

Post autor: racer18 » pn lut 27, 2006 10:05

Ja też nie zasłaniam bo mi się grzeje szybko a tak dla formalności: NIE WOLNO ZASŁANIAĆ CAŁEJ CHŁODNICY!!!! ;)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 27, 2006 10:10

bodzio_j pisze:Nie wiem co by było przy zasłoniętej dokładnie chłodnicy po nagrzaniu się silnika, jakimś staniu w korku, wiatrak się włączy, ale czy wystarczy mu powietrza skoro nie bardzo ma skąd je brać, wszak chłodnica jest zaslonięta a właśnie przez nią zasysa. Ale może i da radę? Nie wiem.
da radę bo kartonik szczelnie nie przylega do chłodnicy i moze zaciągać zimne powietrze


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 97 gości