mk2 pytanko dotyczace temp. układu chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
na pewno nie zaszkodzi w zimie, a ja mam zasłoniętą chłodnice i na prawde widac efekty, a chlodzenie powietrzem ma bardzo duzy wplyw na chlodnice,najwazniejsze jest to oczywiscie w lecie-gdyby wtedy zaslonic chlodnice to przegrzewanie murowane-szlak by trafil silnik, a w zimie nie dosc ze plyn powoli sie ogrzewa od silnika to powietrze dodatkowo porzadnie do studzi ja jezdze na odcinkach zazwyczaj 10 km, z odslonieta chlodnica wskazówka jest w polowie bialego pola, a bgy przejade 10km z zaslonieta chlodnica to sporo powyzej- sprubuj zrobic taki test a sam sie przekonasz
pozdro:-)
pozdro:-)
Oraz dlatego, że zaczyna nagrzewać się od temp. np +20-5st, a nie -np 20st.misiek10111 pisze:dlaczego latem silnik sie szybciej nagrzewa
Tak, ale z doświadczenia wiem, że nagrzewa się wolniej niż w vw (jakieś 200kkm przejechałem 125).misiek10111 pisze:poza tym silnik w 125p działa na tej samej zasadzie co w VW
nie napisałem, że MNIE po 5, tylko tak ogólnie. Prawdę mówiąc nie wiem po ilu, ale szybko.misiek10111 pisze:tobie po pięciu km.
NIe ma wpływu na nagrzanie jeśli silnik rozgrzewa się na postoju! Chłodnica ma po to tyle blaszek żeby ukierunkowywały one przepływ powietrza przez rurki w niej umieszczone w których znajduje się płyn chłodzący, co powoduje bardzo szybkie chłodzenie. Jeśli uważasz że zasłanianie fragmentu chłodnicy nie ma wpływu na nagrzanie silnika to zasłoń sobie powiedzmy połowę, wsiądź do samochodu i przejedź kawałek, sam zobaczysz Nie wiem czy wiesz ale niektóre samochody ze stajni SAAB'a mają fabryczną zasłonkę chłodnicy a Bentleye elektronicznąbodzio_j pisze:Teoretycznie tak, ale jakiegoś większego wpływu na nagrzanie to nie ma. Po ok 5km powiniem już być ciepły.Tego powietrza nie leci przez chłdnicę aż tak dużo. To raczej patent do np. fso 125, ale zaszkodzić nie zaszkodzi, tylko czy warto?
Pozdro...
masz rację, na pewno nie zaszkodzi. Natomiast czy ma wpływ na chłodnicę jeśli silnik jest zimny to jakoś nie bardzo się z tym zgadzam. Płyn w chłodnicy jest zimny dotąd aż silnik się nie nagrzeje i nie otworzy termostat. Rację ma misiek10111, co do ochładzania silnika przez wpadjące zimne powietrze.łyssy pisze:na pewno nie zaszkodzi w zimie, a ja mam zasłoniętą chłodnice i na prawde widac efekty, a chlodzenie powietrzem ma bardzo duzy wplyw na chlodnice
[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 08:33 ]
A UAZ'y taką metalową, wiem.racer18 pisze:Nie wiem czy wiesz ale niektóre samochody ze stajni SAAB'a mają fabryczną zasłonkę chłodnicy
[ Dodano: Pon Lut 27, 2006 08:35 ]
A mnie się wydawało, że chodzi o zwiększenie powierzchni która odprowadza ciepło...hmmmracer18 pisze:Chłodnica ma po to tyle blaszek żeby ukierunkowywały one przepływ powietrza przez rurki w niej umieszczone w których znajduje się płyn chłodzący,
Czepiasz się przeciez to jest to samo. Ja wyraziłem swoje zdanie.bodzio_j pisze:A mnie się wydawało, że chodzi o zwiększenie powierzchni która odprowadza ciepło...hmmm
Pomyśl w ten sposób: Jeśli Ty bedziesz próbował się rozgrzać a ktoś będzie polewał Cię zimną wodą to co będzie wtedy?? Szybciej się rozgrzejesz?? Wtedy przydałaby się zasłonić żeby nie być polewanym wodą i tylko się ogrzewaćbodzio_j pisze:masz rację, na pewno nie zaszkodzi. Natomiast czy ma wpływ na chłodnicę jeśli silnik jest zimny to jakoś nie bardzo się z tym zgadzam. Płyn w chłodnicy jest zimny dotąd aż silnik się nie nagrzeje i nie otworzy termostat.
ja tez sporo najeżdziłem sie tym autem , rzeczywiście nagrzewa sie nieco wolniej ale na korzyść jego przemawia to ze silnik umieszczony jest wzdłużnie przez to jest mniej wystawiony na wiatrbodzio_j pisze:misiek10111 napisał/a:
poza tym silnik w 125p działa na tej samej zasadzie co w VW
Tak, ale z doświadczenia wiem, że nagrzewa się wolniej niż w vw (jakieś 200kkm przejechałem 125).
ja tez nie mierzyłem specjalnie ale się mniejwięcej mam pojęcie jaki np. dzisiaj odworząc dzieci do szkoły jaki odcinek pokonuje i kiedy mam ciepły silnik,bodzio_j pisze:misiek10111 napisał/a:
tobie po pięciu km.
nie napisałem, że MNIE po 5, tylko tak ogólnie. Prawdę mówiąc nie wiem po ilu, ale szybko
myślę ze nie ma co sie spierać o to bo każdy ma swoje metody - mi sie ta metoda sprawdza od wielu lat i to w kilku samochodach
...
Pomyślałem. Ale woda w chłodnicy jest zimna dotąd aż otworzy się termostat. Dlatego napisałem, że misiek ma rację co do schładzania silnika, nie płynu w chłodnicy.racer18 pisze:Pomyśl w ten sposób: Jeśli Ty bedziesz próbował się rozgrzać a ktoś będzie polewał Cię zimną wodą to co będzie wtedy?? Szybciej się rozgrzejesz?? Wtedy przydałaby się zasłonić żeby nie być polewanym wodą i tylko się ogrzewać
Nie czepiam się, dla mnie ukierunkowanie powietrza a zwiększanie powierzchni to jednak dwie różne sprawy. Tak jest np. w piecykach gazowych. Żeberka są po to aby właśnie zwiększyć powierzchnię, i robi się je z materiałów dobrze przewodzących ciepło.
[quote="bodzio_j"]Pomyślałem. Ale woda w chłodnicy jest zimna dotąd aż otworzy się termostat. Dlatego napisałem, że misiek ma rację co do schładzania silnika, nie płynu w chłodnicy.
Hehe... ok, nie rozgadujmy się już o tym, każdy ma rację, fakt że zasłanianie chłodnicy bardziej pomaga przy niedogrzewaniu się silnika ale na szybsze rozgrzewanie też ma duży wpływ... W każdym razie temat był troszke inny a my pociągneliśmy go w innym kierunku.
Hehe... ok, nie rozgadujmy się już o tym, każdy ma rację, fakt że zasłanianie chłodnicy bardziej pomaga przy niedogrzewaniu się silnika ale na szybsze rozgrzewanie też ma duży wpływ... W każdym razie temat był troszke inny a my pociągneliśmy go w innym kierunku.
fakt.racer18 pisze: a my pociągneliśmy go w innym kierunku.
Każdy ma swoje patenty i pewnie wszystkie są dobre. Ja tam zasłaniał nie będę. Nie wiem co by było przy zasłoniętej dokładnie chłodnicy po nagrzaniu się silnika, jakimś staniu w korku, wiatrak się włączy, ale czy wystarczy mu powietrza skoro nie bardzo ma skąd je brać, wszak chłodnica jest zaslonięta a właśnie przez nią zasysa. Ale może i da radę? Nie wiem.
da radę bo kartonik szczelnie nie przylega do chłodnicy i moze zaciągać zimne powietrzebodzio_j pisze:Nie wiem co by było przy zasłoniętej dokładnie chłodnicy po nagrzaniu się silnika, jakimś staniu w korku, wiatrak się włączy, ale czy wystarczy mu powietrza skoro nie bardzo ma skąd je brać, wszak chłodnica jest zaslonięta a właśnie przez nią zasysa. Ale może i da radę? Nie wiem.
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 97 gości