Strona 2 z 3

: śr lut 22, 2006 13:44
autor: KAJOJ
lluukkaasss troche ci wspolczuje ze masz sporo mniejszych i wiekszych problemow ze swoim nowym autkiem :crazy: ale nie sprawdzales tego wszystkiego przy kupnie samochodu? rozumiem ze tak ci sie podobal ze bylo ci wszystko jedno czy jest sprawny czy nie :jezor: ojjj tez bylem takim napalencem ale dobrze ze kupowalem swoja furke z kims kto byl bardziej rozwazny niz ja heheh :grin:

:okej: powodzenia w doprowadzeniu autka do stanu doskonalosci :okej:

: czw lut 23, 2006 23:05
autor: lluukkaasss
jeydne co zostalo do naprawienia to dmuchawa, wogole nie dziala a dzialala ale skrzeczala, tera zjak an 4 bieg wlacze nawiew to ryczy wali jakby mi chomiki skakaly w desce rozdzielczej ciekawe co to bedzie, i wogole mam wrazenie ze regulator nogi szyba pasazer jest bez oporu, kreci sie bezwladnie

: czw lut 23, 2006 23:26
autor: -one-
Ejże koledzy fachowcy- a nie wpadliście na to że klima może być dobra a nie działa tylko dlatego że szkodzi jej świeże zimowe powietrze (co innego gdyby była sprawdzana w ciepłym garażu, ale nie przypuszczam). :bajer:

: czw lut 23, 2006 23:29
autor: djprezes
lluukkaasss pisze:jeydne co zostalo do naprawienia to dmuchawa, wogole nie dziala a dzialala ale skrzeczala, tera zjak an 4 bieg wlacze nawiew to ryczy wali jakby mi chomiki skakaly w desce rozdzielczej ciekawe co to bedzie, i wogole mam wrazenie ze regulator nogi szyba pasazer jest bez oporu, kreci sie bezwladnie
Prawdopodobnie, pokrętło ustawiania pozycji nawiewu jest zabrudzone, przezco słaby styk powoduje złą prace wentylatora.

Poprzedni własciciel probując się do tego dostać odłączył metalowe druciki ktore idą do tego pokrętła (to te druciki powodują że jest opor i ze wszystko sie przestawia)

Wystarczy że ściagniesz plastik ktory jest wokol pokreteł, nie boj się ze ułamiesz, tylko rob to delikatnie, to poprostu zaslepka.

Potem wyjmij popielniczke, wykreć teraz wszystkie srobki ktore to trzymają
(4 są pod tą zaslepką, 2 pod popielniczką)

Wyjmij cały panel z pokrętłami, odłącz wtyczki z przewodami.

Teraz troche trudniej, zdejmij metalowe obejmy na tych metalowych drucikach o ktorych pisalem wyżej ze poprzedni wlasciciel ich nie podlaczyl.

Jak je zdejmiesz to bedzie mozna śmiało sciagnać te druciki z panelu, i bedziesz miał go wolnego.

Weź do domu i przyrządem sprawdz przejscie na pokrętle.

W każdym ustawieniu, jakies 2 przewody na wtyczce powinny przewodzic , a reszta nie.

Wiec metodą prob i błedów powinnes do tego dojsc, czy pokretło jest sprawne.

Razem jest 5 przewodów we wtyczce

Tak wyglada wtyczka
[] []
[] []
[]

musisz przełączyć pokretło na 1, i testować czy jakies dwie koncowki z wtyczki przewodzą, potem pokretło na 2, i sprawdzać czy przewodzi itd.

Jesli nie bedzie przewodzilo to wyczysc wszystko dokladnie aż zacznie przewodzić.

: czw lut 23, 2006 23:34
autor: lluukkaasss
wielkie dzieki pobawie sie napewno. no i nurtuje mnie ta dioda obok rygla do drzwi co nie mruga...

no i ABS sie pali lampka, ale toponoc znajomy mowi ze to pikus.

: czw lut 23, 2006 23:35
autor: michas28
-one- pisze:Ejże koledzy fachowcy- a nie wpadliście na to że klima może być dobra a nie działa tylko dlatego że szkodzi jej świeże zimowe powietrze (co innego gdyby była sprawdzana w ciepłym garażu, ale nie przypuszczam).

masz racje klimy zima sie nie wlaczy dopiero jak temp. otoczenia jest wyzsza niz + 5 stopni
jak auto w cieplym garazu postoi to mozna sprawdzic jej dzialanie

: czw lut 23, 2006 23:40
autor: racer18
Ja proponuję nie włączać klimy nie mając pewności że układ jest zaopatrzony w gaz bo można zatrzeć sprężarkę. Jak będzie ciepło to włącz na chwilke i sobie sprawdzisz, jak będzie chłodziła słabo to wystarczy dobić a jak wogóle to lepiej sprawdzić szczelność.
Mam nadzieję że będzie ok ;)
Pozdro...

: czw lut 23, 2006 23:47
autor: lluukkaasss
to ja was teraz dobije.

ten moj guzik od klimy AC, sie jakby nie wciska inne sie wciskaja tzn ogrzewnaie tylniej szyby no i na nim lampka pomaranczowa tak samo obieg powietrza wewenatrzy a klima sie nei wciska jets taka jakby pod nia nicnie bylo, ale klima w aucie jest na 10000% sprawdzal mechanik, przewody sa i wystzsko niby gra, tyle ze ten moj kokpit cos dziwny tak samo te nawiewy jak pare postow wczesniej

: pt lut 24, 2006 00:01
autor: michas28
klime zalaczasz przyskiem "norm" obieg zamkniety zalancza przycisk "max"

: pt lut 24, 2006 00:03
autor: lluukkaasss
jaki NORM ?


ja mam przycisk AC obok obieg wewnetarzy taka stzralka zkarecona obob ogrzewanie tylnej szyby, nad tym napis mam air condition pokretla do nawiewu itp...

Ale norm czy max to ja niemam

: pt lut 24, 2006 00:11
autor: michas28
http://www.allegro.pl/item83789525_wlac ... _97r_.html wiem twoj wyglada jak ten na aukcji a sa jeszcze takie same z napisami norm i max ale to to samo

: pt lut 24, 2006 00:13
autor: lluukkaasss
dokladnie wlasnie taki badziew tyle ze mowie on sie nei wciska pod nim jakby nic nie bylo, a powtarzam klima jest na 1000000000000000000000%

: pt lut 24, 2006 00:17
autor: michas28
na meila wyslalem ci zdjecie z ksiazki

: pt lut 24, 2006 00:18
autor: tomekra
inek01 pisze:Powiem Wam szczerze ze jak mialem Jette Mk2 z klima to przez 3 lata uzytkowania auta nic nie dobijalem i klima dziala jak trzeba. Niektorzy gadaja ze co rok trzeba dobijac, albo inne glupoty... Jak instalacja szczelna to mozna spac spokojnie przez dluzszy czas..
no wszystko było by fajnie ale powiedz czy olej w silniku wymieniasz też co kilka lat ?? czynnik chłodzący w klimie ma za zadanie również smarować układ no i jak będzie stary to będzie działał ale może doprowadzić do zatarcia