Mk2 1.6 benz.Jak odpowietrzyć układ hamulcowy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fibolek

Post autor: fibolek » czw lut 09, 2006 16:04

W sumie to kupiłem na szrocie cały cylinderek(tłoczki) a nie sam odpowietrznik.
Bo sam tłoczek to u nas problem dostać pożądny bo jak są to kupowate strasznie.A tak kupiłem dobry ale lekko używany.

[ Dodano: Czw Lut 09, 2006 15:12 ]
U mnie w mojej wsi Stargardzie Szczecińskim powoli zaczyna się problem z dostaniem części od ręki do mojego Gofera.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lut 09, 2006 17:34

fibolek pisze: widzisz egon olał mnie ciepłym moczem.
Ale i tak punkta dam co mi tam.
Fibolek niekogo nie olałem.Wydawało mi się, że wszystko napisałem. Po dwa -nie siedzę cały czas przed komputerem.Po trzy wydawło mi się, że już powinieneś wszystko wiedzieć.
No ale do rzeczy. Tak jak Egon napisał, wężyk w butelce z płyne jest po to aby widzieć czy powietrze jeszcze leci. Pomocnik który "pompuje" robi to po to aby powietrze przechodziło w kierunku odpowietrznieka.Pompuje dotąd aż pedeł przestanie rosnąć.Trzyma naciśniety, Ty odkręcasz odpowietrznik, schodzi płyn i bąbelki powietrza, (on musi cały czas naciskać na pedał) Zakręcasz odpowietrznik, i jeszcze raz to samo, aż powietrze przestanie schodzić.Tzw. rośnięcei pedału przy zapowietrzonym układzie spowodowane jest tym, że powietrze ma sporą ściśliwość, a płym praktycznie żadnej.Więc jeśli naciskasz pedał to sprężasz powietrze a z hamowania nici.Jek czegoś jeszcze nie wiesz to pytaj.



fibolek

Post autor: fibolek » pt lut 10, 2006 00:13

I odpowietrzyłem już układ.Otóż w praktyce to jeden musi deptać i to najlepiej cały czas bo jak się naciśnie i będzie trzymać to płyn i powietrze ledwo ciekną.A jeśli się tak depta to powietrze robi tyle hałasu że napewno się je usłyszy.Tylko my nie puszczaliśmy pedału hamulca aż na samą górę(bo się bałem że zaciągnie powietrze odpowietrznikiem).
Ale udało się już wstępnie testowałem.
Dzięki za twoje sugestie i pomoc mi okazaną.Czy mogę dać ci punkta?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lut 10, 2006 06:37

fibolek pisze:Tylko my nie puszczaliśmy pedału hamulca aż na samą górę(bo się bałem że zaciągnie powietrze odpowietrznikiem
Jak jest zakręcony to nie zaciągnie bo i jak? Ale ważne, że się udało i wszystko jest ok.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt lut 10, 2006 08:09

wprawdzie już masz otpowietrzony układ, ale na przyszłość ważna rzecz, przed rozpoczęciem odp. układu z tylnych kół dzwignię korektora hamowania silnie nacisnąć w kierunku osi tylnej, korektor ciś. zamocowany jest przy tylnej belce i jest sterowany tylną belką za pomocą sprężyny


:-k ...

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pt lut 10, 2006 14:30

niektórzy radza odpowietrzać w innej kolejności, ja osobioście robie tak jak powiedziano wczesniej ale:
układ jest dwupbwodowy, i niektórzy radzą tak, odpowietrzać w kolejności:
obwód 1
1.prawy tył
2. lewy tył
obwód 2
3. lewy tył
4. prawy przód

to tak jako ciekawostke, ponoć tak jest bezpieczniej bo dany obwód sie nie zapowietrzy, w tamtym standardowym systemie podobno sie da zapowietrzyc, ja w to itak nie wirze ale tak tylko napisałem:)

pozdro wszystkich
aha, co wy sie tak z tymi punkcikami bawicie :bajer:


Mk3 GTI 16V ABF

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lut 10, 2006 18:00

igor002 pisze:1.prawy tył
2. lewy tył
obwód 2
3. lewy tył
4. prawy przód
A lewy przód? :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 125 gości