Strona 2 z 3

: wt lut 07, 2006 12:45
autor: cowboy
inek01 pisze:
cowboy pisze:hmmm a gdzie tego szukać przy nagrzewnicy?
mam alternator 120A, auto z Francji, wiec pewno to mam ?
Jesli je masz to powinny byc na kroccu wodnym wychodzacym z glowicy.
Ja mam auto z Belgii i nie ma tego u mnie. (alternator 70A)
na króćcu tam gdzie czujnik temperatury?
to chyba nie widze tam żadnych świec..
tu jest zdjęcie mojego króćca:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233&start=0

: wt lut 07, 2006 14:07
autor: marcin-kielce
koledzy nie na tym przewodzie co idzie do chłodnicy tylko do nagrzewnicy! pomyślcie logicznie założenie takiego grzania koło czujnika temperetury mijałoby sie z celem... Patrzecie na tym przewodzie co wychodzi z głowicy w strone kabiny czyli do nagrzewnicy.

Ja mam TDi 1Z z niemiec i mam takie świece i wydaje mi sie że w każdym TDi powinny być takie świece.

A co do silnika AFN to raczej też bedzie to cudowne urzadzenie bo te silniki od 1Z różnią sie chyba tylko elektronika i turbina.

: wt lut 07, 2006 14:50
autor: TomTDI
Zamieszczam zdjęcie podgrzewacza w golfie3 TDI. Widok od strony akumulatora.

: wt lut 07, 2006 16:10
autor: inek01
TomTDI, :pub: za fotke.
marcin-kielce pisze:koledzy nie na tym przewodzie co idzie do chłodnicy tylko do nagrzewnicy!
A mowil ktos ze na tym co idzie do chlodnicy ?
marcin-kielce pisze:Ja mam TDi 1Z z niemiec i mam takie świece i wydaje mi sie że w każdym TDi powinny być takie świece.
Powiedz to gosciom z VW.
Jak widac nie we wszystkich montowali. W sumie nie ma sie im co dziwic, no bo po co np. w Belgii takie cos ? Tak samo sie tam przyda jak klima na Syberri ;)

: wt lut 07, 2006 16:32
autor: BartekC
A jak sprawdzić jaki jest alternator??

: wt lut 07, 2006 16:51
autor: inek01
BartekC pisze:A jak sprawdzić jaki jest alternator??
Powinna byc na nim tabliczka, widac ja na zdjeciu w tym poscie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#307225
Jesli jej nie ma u Ciebie, to sprawdz kody na "wklejce" w bagazniku:
8GA alternator 45A
8GB alternator 55A
8GC alternator 65A
8GD alternator 90A
8GE alternator 55A/28V
8GF alternator 115A
8GG alternator 110A
8GH alternator 190A
8GJ alternator 60A
8GK alternator 100A
8GL alternator 120A
8GM alternator 70A
8GN alternator 55A
8GP alternator 50A
8GQ alternator 80A
8GR alternator 150A
8GS generator 75 A
8GT compact alternator 90 - 150A
8GU alternator 140A
8GV alternator 180A
8GW alternator 200 A
8GX generator 65A
8GY generator 45 A
8GZ without generator

: wt lut 07, 2006 16:53
autor: marcin-kielce
cowboy pisze:na króćcu tam gdzie czujnik temperatury?
to chyba nie widze tam żadnych świec..
O ten tekst mi chodziło i dlatego napisałem że jest na przewodzie idącym do nagrzewnicy a z powyższego cytatu wynikałoby że jest on na przewodzie idącym do chłodnicy a to nie prawda!

: wt lut 07, 2006 16:54
autor: cowboy
trzeba spojrzeć na tabliczke znamionową..
u mnie wygląda to tak:

: wt lut 07, 2006 17:01
autor: inek01
marcin-kielce pisze:O ten tekst mi chodziło i dlatego napisałem że jest na przewodzie idącym do nagrzewnicy a z powyższego cytatu wynikałoby że jest on na przewodzie idącym do chłodnicy a to nie prawda!
A co to za czujnik widac nad kroccem na zdjeciu TomTDI ?

: wt lut 07, 2006 17:13
autor: marcin-kielce
To jest czujnik ciśnienia oleju a nie temperatury inek01!

: wt lut 07, 2006 17:15
autor: inek01
marcin-kielce pisze:To jest czujnik ciśnienia oleju a nie temperatury inek01!
Wiem ;)

: wt lut 07, 2006 17:19
autor: marcin-kielce
inek01 pisze:Wiem
to nie rozuniem dlaczego pytasz skoro wiesz...

: wt lut 07, 2006 18:58
autor: jarek65w
Witam, prawda że nie wszystkie 1Z to mają ale raczej nie są to te same świece co zwykłe.Przynajmniej u mnie mają inne numery , może są podobne lecz numery są inne.No i temat temperatury, ja także zmieniałem termostat i latem pokazywał prawidłową temeraturkę.Teraz ciepło z nawiewu leci ale na szafie panuje zima.Robię do pracy 7/8 km i ledwo drgnie jak zrobię w mieście ze 30km to coś koło 70.On sie chyba jednak mniej grzeje no i nawiew do wnętrza go dodatkowo studzi.pozdro

: wt lut 07, 2006 20:13
autor: ufok79
u mnie jest podobnie. juz prawie wymienilem termostat ale podobno nie trzeba bo trzyma. Jak go pogonie to sie rozgrzeje do 70 ale jeszcze nigdy nie doszedl do 90st. nawet na kilkuset km trasie jak jeszcze nie bylo mrozow. sprobuje jeszcze sprawdzic czujnik czy nie walniety a jak nie to czekam do lata - moze wtedy sie dogrzeje:)