Strona 2 z 2

: sob lut 04, 2006 11:23
autor: bodzio_j
misiek10111 pisze:miałem napisać FSM
Ale pacan ze mnie, że też się nie kapnąłem :)

[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 10:26 ]
piter13 pisze:no tak tez patrzałem na oko czy sa prosto względem siebie,a moze to byc od zbyt luznego paska bo często musiałem go naciągac
Dość to nietypowe. Pasek jak się naciągnie raz to wystarcza na dość długo. Może to wina paska. Jest jakiś felerny, szybko się naciąga i zęby wylatują. Załóż może jakiś porządny pasek i zobaczysz co się będzie działo.

: sob lut 04, 2006 11:32
autor: piter13
no tez mnie to troche dziwi bo auto mam dopiero od niespełna pół roku i juz 3 pasek założyłem,następny jaki kupie to taki bez zębów albo wymienie kola

: sob lut 04, 2006 23:37
autor: pajakgdynia
piter13,
Faktycznie w poldkach było napinanie przez podkładki, w VW jest "na łom" (swoją drogą znacznie lepsze rozwiązanie).
Możesz sprawdzić, czy przypadkiem "środkowe" koła (te mają śrubki!) nie są jakoś dystansowane, czy nie jest alternator wykrzywiony (liniał i czy trafia idealnie na drugie koło), czy wszystkie koła chodzą "równo" (uruchomiony silnik + kreda).
Jak samochód był walony, to może mieć lekko kopnięty wspornik alternatora i może o to chodzi?

: sob lut 04, 2006 23:42
autor: Wawro
piter13 pisze:chodzi mi o ten pasek ktory napedza tylko alternator,obok jest drugi pasek od pompy wody,itp to on jest ok
W moim JR jeden pasek napędza alternator i pompę wody. Jest to właściwe?Mam kombinowane w tym aucie z tym silnikiem. Czyżbym aż tak miał zakombinowane ? :D

[ Dodano: Sob Lut 04, 2006 23:01 ]
Obejrzałem teraz sobie w "Sam naprawiem VW Golf/Jetta diesel/turbo diesel" i już nic nie wiem. W rozdziale opisującym układ chłodzenia jest rysunek sugerujacy ze pompa wody ma swój własny pasek, a w części dotyczącej elektryki jest obrazek pokazujący jeden pasek na pompę i alternator. Może jakiś właściel GTD powie jak u niego jest, bo ja mam rozterkę. A w dodatku mechanik zwrócił uwagę że na wale korbowym są dwa koła, i założył że jedno z nich, niewykorzystane, jest na pompę wspomagania.

: ndz lut 05, 2006 00:37
autor: pajakgdynia
są dwie wersje (jeden lub dwa paski). Fabryczna kombinacja ;)

: ndz lut 05, 2006 01:09
autor: CYBER
1. IMHO paski z zebami maja ciut lepsze parametry uzytkowania.
2. sprawdz czy przypadkiem kolo napedzajace i kolo napedzane znaduja sie w jednej plaszczyznie ...

pzdr

: ndz lut 05, 2006 06:36
autor: bodzio_j
pajakgdynia pisze:piter13,
Faktycznie w poldkach było napinanie przez podkładki
A ten znowu o podkładkach w poldku. Podkładki były w malcach, a w poldkach na łon.
peter13 cora bardziej skłaniam się do wersji z nieprawidłowo założonymi kołami. Np. jedno z nich może być lekko pod kątem w stosunku do drugiego i bedzie wyrywało zęby. Jeśli założysz pasek bez tych zębów prawdopodobnie będzie go wycierało z jednej strony. Jak masz jeszcze te stare paski to popatrz czy przypadkiem z jednej strony nie widać śladów wytarcia.

: ndz lut 05, 2006 16:50
autor: piter13
Wawro pisze:W moim JR jeden pasek napędza alternator i pompę wody. Jest to właściwe?Mam kombinowane w tym aucie z tym silnikiem. Czyżbym aż tak miał zakombinowane ?

u ciebie jest pewnie ok, ja mam jeszcze klimatyzacje i to wlasnie z nia chodzi mi alternator

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 15:53 ]
a jak dokladnie zobaczyc czy kola chodza w rowno w plaszczyznie , bo na oko to tak nie dojrze raczej?

: ndz lut 05, 2006 19:24
autor: CYBER
jesli kolo ma bicie promieniowe (bije na boki) to latwo mozna to sprawdzic niestety wsadzajac tam lape z kawalkiem kredy gdy toto sie radosnie kreci. na tokarce tak sie ustawia wirujace czesci. osadzasz lape zeby nie drgala, opierasz na czyms i delikatnie dosuwasz krede do rantu kola. na tyle delikatnie ze jesli kolo bije to zostawi bialy slad na czesci swojego obwodu. na tokarce sie bierze dalej mlotek i zalatwia sprawe wycentrowania przedmiotu. tutaj nic nie sugeruje ;) przy okazji dotykajac kreda kola bedziesz czul czy ci udeza w ta krede czy rowno pracuje.

jak juz sprawdzisz kola to niestety trzeba jeszcze zerknac na to czy plaszczysnzna jednego kola pokrywa sie z plaszczyzna drugiego. mozesz to zrobic przy dobrym swietle na oko albo uzyc jakiegos linialu przylozonego do krawedzi bocznej kol. co jeszcze ... nie wiem. wogole dziwna sprawa z tymi zebami.

pzdr

: ndz lut 05, 2006 19:49
autor: bodzio_j
piter13 pisze:a jak dokladnie zobaczyc czy kola chodza w rowno w plaszczyznie , bo na oko to tak nie dojrze raczej?
Możesz też założyć nowy pasek, niech popracuje trochę i obejrzeć czy nie jest gdzieś za bardzo wytarty.

: ndz lut 05, 2006 21:36
autor: piter13
dzieki chlopaki ,narazie mam nowy pasek i zobacze po jakims czasie jak bedzie go wycierało i wtedy cos popatrze na te koła