Strona 2 z 3

: czw lut 02, 2006 15:18
autor: solowa123
więc ta żarówka nie musi już mieć innego zasilania
tylko ciągnie z tej kostki?

czy osobno musi być jeszcze zasilanie do tej żarówki?

: czw lut 02, 2006 15:34
autor: micab
nie no w tej głównej kostce musisz mieć zasilanie, żarówkę tylko wkładasz i musi świecić, przecież każdy włącznik w mk3 ma podświetlenie.......

tylko że w ASO ta żarówka jest dość droga........napewno coś ponad 10zl ;)

: czw lut 02, 2006 15:38
autor: Rydzu
krisszyb,
Jak wyciągniesz na 1cm z obudowy środek, to musisz złapać palcem za płytkę ( z prawej strony patrząc od tyłu) i cały czarny plastik i pociągnąć do tyłu. Trzyma się to troszeczkę ciaśniej ale wychodzi więc bez obaw.
solowa123,
Zarówka jest zrobiona na tej samej zasadzie co żaróki w poświetleniu licznika, po zamontowaniu w obudowie styki dotykają płytki drukowanej włącznika i z niej biorą zasilanie.
Zasilanie do podświetlenia idzie w całej wiązce kabli wpinanej do włącznika świateł

: czw lut 02, 2006 15:45
autor: solowa123
dzieki wkońcu wiem już o co chodzi.

: czw lut 02, 2006 15:54
autor: Rydzu
Cieszę się że mogłem być pomocny :-)

: czw lut 02, 2006 17:26
autor: djtom
BTW: Śliczne masz te zegary @rydzu :P

: pt lut 03, 2006 08:57
autor: Rydzu
Będę mało skromny i powiem: Wiem :-)
Swoją drogą dziękuję za uznanie mojej pracy :pub:

: wt lut 07, 2006 11:25
autor: solowa123
:okej:
JEDNAK żarówki sie spaliły


By zmienić żarówke do podświetlenia kontrolek przłącznika swiateł
nie trzeba otwierać całego przełącznika zmiany swiateł,
:rock:
Wystarczy odpiąc podłączone kostki i styłu jest dziura taka okrągła
tam włożyłem śrubokręt i przekręciłem w lewo i sama żarówka wypadła
(ale zanim do tego doszłem to i tak rozpołowiałem cały przełącznik)

Żarówka kosztuje 25zł w serwisie bo nigdzie nie mogłem dostać (

Wiec postanowiłem kupić zaróke podobną za 60gr tyle że z krutkimi
biegunami.(ale bez plastikowej obudowy. w orginale jest z plastikową obudową)

Zarówkę rozbroiłem tak:
1 od spodu całej żarówki(z tym plastikiem) są dwa styki (takie blaszki powyginane)
do których lekko przylutowane były bieguny, lekko nożem przyciołem
i już mogłem wyciągnąć spaloną żarówke
2 styki lekko podważając wyciągnołem by potem przełożyć bieguny
żarówki
3 zrogiłem przedłużenia biegunów żaróki z małych drucików mosiężnuch
i przyinstalowałem żarowkę
4 bieguny zaś przycisnąłem tymi stykami które wcześniej wyciągnąłem

TAKIM sposobem zaoszczędziłem 24zł 40gr

Mam nadzieje że komuś pomoże takie rozwiązanie. pozdr,
:pub:

: wt lut 07, 2006 12:14
autor: djtom
Stary - wczoraj pół wieczoru straciłem szukając na mieście takiej żarówki :) Już lecę po zwykłą. :) Tylko nie bardzo wiem jak zrobić te przedłuzenia nzek - nie mam lutownicy..

: wt lut 07, 2006 12:35
autor: solowa123
ja zrobiłe bez lutownicy.

poprostu umiejetnie trzeba zkręcić te druciki (najlepiej przy samym szkle żarówki), bez zadnej izolacji bo nie wejdą w kanaliki do tego plastiku,

druciki do przedłuzenia nie mogą być zbyt grube

POWODZENIA

: wt lut 07, 2006 12:37
autor: djtom
A z czego zrobiłes przedłuzenia?

: wt lut 07, 2006 12:41
autor: solowa123
kilka pojedyńczych drucików z kabla do głośników

tylko potem też dobrze musi stykać z tymi blaszkami co są u podstawy
tego plastiku

: wt lut 07, 2006 12:44
autor: djtom
A na wybojach nic sie nie dzieje? No to supa - zaraz ruszam na zakupy wiec od razu kupie sobie ta zaroweczke :)

Maskownica tylnej wycieraczki zamowiona, naklejki vwgolf.pl beda pod koniec tygodnia, dwa ostatnie egzaminy w sesji w niedzieje, prognozy coraz lepsze :))) Az chce sie zyc :)))

: wt lut 07, 2006 12:51
autor: solowa123
Już moja fyra tak jeździ pare dni i wszystko gra

a wczoraj tak u braciuka zainstalowaliśmy

KUP sobie na wszelki wypadek ze trzy takie żaróweczki
bo mocno rzeźbiąc można pourywać te nużki żarówki