problem z klaksonem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 31, 2006 22:28

Ja bym zaczął od sprawdzenie obu tych krótkich kabelków. Kiedyś z tym walczyłem. Okazało się że jeden z nich jest tak przełamany w izolacji że po wyciągnięciu włącznika klaksonu przewodził normalnie, a po włożeniu z powrotem nie przewodził. Też mi rózne rzeczy już do głowy przychodziły.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 22:32

Paweł Marek pisze:Ja bym zaczął od sprawdzenie obu tych krótkich kabelków. Kiedyś z tym walczyłem. Okazało się że jeden z nich jest tak przełamany w izolacji że po wyciągnięciu włącznika klaksonu przewodził normalnie, a po włożeniu z powrotem nie przewodził. Też mi rózne rzeczy już do głowy przychodziły.
ja też miałem takie problemy i posprawdzałem wszystko i problem tkwił w tym miejscu(foto)


:-k ...

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sty 31, 2006 22:50

kesier dobrze pisze tam nie ma plusa.

Klakson jest sterowany masą. Jeśli na wieloklinie zanika masa bądź jest za słaba nie ma wtedy wystarczającego prądu żeby zasilić klakson mimo że według wskazań woltomierza na klaksonie pojawia się napięcie.

Ja problem rozwiązałem w taki skosób że przed klaksonem dałem przekażnik który nie potrzebuje dużego prądu żeby zadziałać. główne zasilanie klaksonu bierzemy wtedy z akumulatora.
Ja osobiście dałem przekażnik który sterowany masą podaje + z orginalnej instalacji klaksonu natomiast masę bierze z zewnątrz (np. prosto z akumulatora) nie pamiętam dokładnie jak to było teraz jutro jak zejde do samochodu to postaram się rozrysować schemat


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 22:57

dobra to do czego służy ta blaszka na styku kołowym pod kierą(dla ozdoby?)i jak według was działa klakson na fabrycznej instalacji (skoro producent auta podaje symbole biegunowości na kierownicy- foto wyżej)


:-k ...

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » wt sty 31, 2006 23:01

Może tu jest problem z przekaźnikiem? W kierownicy nie ma plusa!



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 23:08

BeBe_1 pisze:Może tu jest problem z przekaźnikiem? W kierownicy nie ma plusa!
może mieć zamiast przekażnika mostek na stykach 1 do 3

[ Dodano: 06-01-31, 22:11 ]
BeBe_1 pisze:W kierownicy nie ma plusa!
weż sobie próbnik i sprawdż


:-k ...

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sty 31, 2006 23:12

wybacz jakośc ale to tak na szybko



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 23:16

to co narysowałes jest godne pożałowania(nie chodzi o jakość) tylko że pomyliłeś + z - wstyd mi za ciebie, gdybyś zamienił + z - było by tak ja jest naprawdę

[ Dodano: 06-01-31, 22:18 ]
o ile dobrze zrozumiałem twój rys.


:-k ...

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sty 31, 2006 23:22

Jeśli by było odwrotnie to na wieloklinie musiałby być plus a to raczej nie możliwe


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » wt sty 31, 2006 23:22

Może, chociaż mam schemat i na nim trzeba mostkować 2 i 4.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 23:31

ten rys jest dobrze narsowany tylko w rzeczywistości przy wieloklinie styk kołowy nie styka się z wieloklinem, do styku po włączeniu zapłonu idzie + i poprzez guzik na kierownicy prąd idzie na wieloklin

[ Dodano: 06-01-31, 22:34 ]
BeBe_1 pisze:Może, chociaż mam schemat i na nim trzeba mostkować 2 i 4.
a to schemat z 2 czy z 3


:-k ...

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » wt sty 31, 2006 23:42

Chyba fabryczne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt sty 31, 2006 23:42

Jakbyś na wieloklin podał + to by się zrobiło zwarcie, jutro jak zejde do samochodu to wszystko dokładnie sprawdze teraz nie chce już się spierać

A Schematy u góry dokładnie pokazują że sterowanie odbywa się przy pomocy masy (z wieloklinu)



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » śr lut 01, 2006 00:01

I tu jest właśnie problem z wytłumaczeniem ludziom że można sterować urządzenia masą a nie plusem.To się chyba bierze ze szkoły podstawowej jeszcze jak pani na fizyce mówiła :" podłączamy plus i świeci "
:bigok: :bigok: :bigok: :bigok:


A wszystko przez kobiete....:D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 121 gości