problem z klaksonem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ja bym zaczął od sprawdzenie obu tych krótkich kabelków. Kiedyś z tym walczyłem. Okazało się że jeden z nich jest tak przełamany w izolacji że po wyciągnięciu włącznika klaksonu przewodził normalnie, a po włożeniu z powrotem nie przewodził. Też mi rózne rzeczy już do głowy przychodziły.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
ja też miałem takie problemy i posprawdzałem wszystko i problem tkwił w tym miejscu(foto)Paweł Marek pisze:Ja bym zaczął od sprawdzenie obu tych krótkich kabelków. Kiedyś z tym walczyłem. Okazało się że jeden z nich jest tak przełamany w izolacji że po wyciągnięciu włącznika klaksonu przewodził normalnie, a po włożeniu z powrotem nie przewodził. Też mi rózne rzeczy już do głowy przychodziły.
...
kesier dobrze pisze tam nie ma plusa.
Klakson jest sterowany masą. Jeśli na wieloklinie zanika masa bądź jest za słaba nie ma wtedy wystarczającego prądu żeby zasilić klakson mimo że według wskazań woltomierza na klaksonie pojawia się napięcie.
Ja problem rozwiązałem w taki skosób że przed klaksonem dałem przekażnik który nie potrzebuje dużego prądu żeby zadziałać. główne zasilanie klaksonu bierzemy wtedy z akumulatora.
Ja osobiście dałem przekażnik który sterowany masą podaje + z orginalnej instalacji klaksonu natomiast masę bierze z zewnątrz (np. prosto z akumulatora) nie pamiętam dokładnie jak to było teraz jutro jak zejde do samochodu to postaram się rozrysować schemat
Klakson jest sterowany masą. Jeśli na wieloklinie zanika masa bądź jest za słaba nie ma wtedy wystarczającego prądu żeby zasilić klakson mimo że według wskazań woltomierza na klaksonie pojawia się napięcie.
Ja problem rozwiązałem w taki skosób że przed klaksonem dałem przekażnik który nie potrzebuje dużego prądu żeby zadziałać. główne zasilanie klaksonu bierzemy wtedy z akumulatora.
Ja osobiście dałem przekażnik który sterowany masą podaje + z orginalnej instalacji klaksonu natomiast masę bierze z zewnątrz (np. prosto z akumulatora) nie pamiętam dokładnie jak to było teraz jutro jak zejde do samochodu to postaram się rozrysować schemat
ten rys jest dobrze narsowany tylko w rzeczywistości przy wieloklinie styk kołowy nie styka się z wieloklinem, do styku po włączeniu zapłonu idzie + i poprzez guzik na kierownicy prąd idzie na wieloklin
[ Dodano: 06-01-31, 22:34 ]
[ Dodano: 06-01-31, 22:34 ]
a to schemat z 2 czy z 3BeBe_1 pisze:Może, chociaż mam schemat i na nim trzeba mostkować 2 i 4.
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 121 gości