wymiana łożysk kół na tyle

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin21c
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 00:18
Lokalizacja: skierniewice
Kontakt:

Post autor: marcin21c » pn sty 30, 2006 20:05

UWAGA BEDĘ PISAŁ heheh :)

tak powinno się dokręcać nakrętkę napinającą łożyska na tyle,

dokręcamy nakrętkę palcami, poczym dokręcamy nakrętkę kluczem dość mocno, następnie luzujemy nakretkę, czynność powtarzamy 2x, na sam koniec nakrętka powinna być tak dokręcona żeby podkłądkę znajdującą się podnią można było przesunąć (srubokrętem) lecz żeby niebyła zupełnie lużna (nakrętka musi stykać się oczywiście z podkładką)

pozdrawiam :okej:


GOLFIK 1,3 NZ '91 de best kar

RomK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 26, 2006 10:48
Lokalizacja: Cisownica

Post autor: RomK » wt sty 31, 2006 10:51

Tak kolega pisał dokręć nakrętkę tak abyś nie mógł obrócić kołem a potam odkręć o 1/4 obrotu. Robie tak przy każdej wymianie łożysk w kołach i jest OK.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Re: wymiana łożysk kół na tyle

Post autor: misiek » wt sty 31, 2006 11:25

QBAelectric pisze:...prosze o porade w dociagnięciu łozysk na tyle w trójce......jedni mówią że koło musi mieć minimalny luz po dociągnięciu...jedni że nie.....więc jak jest najlepiej?
Tu będzie cytat z książki serwisowej:
Lekko poluzować nakrętkę 6-kątną i znów dokręcić. Luz łożysk kół jest prawidłowo wyregulowany, gdy podkładka naciskowa daje się jeszcze przesunąć za pomocą wkrętaka pod naciskiem palca - strzałka(foto). W żadnym przypadku wkrętaka nie nalezy przy tym obracać lib podwazac.
Uwaga: Przy dokręcaniu nakretek obracać koło, by zapobiec zakleszczeniu się łożyska.
Założyć zabezpieczenie koronowe, zawleczkę i kapturek. koniec cytatu.
Mam nadzieję że Ci to pomoże


:-k ...

Awatar użytkownika
zex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 26, 2005 09:53
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zex » wt sty 31, 2006 17:25

krótko i zwięźle: bierzesz klucz dokręcasz tak troche mocniej później odpuszczasz i jednym palcem dosłownie dociskasz klucz do pierwszego większego oporu, sprawdzasz luz jeżeli jest minimalny to ok

POZDRO :pub:


Golfik Golfik Golfik

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 300 gości