Strona 2 z 2

: ndz sty 29, 2006 17:47
autor: stonefree
Alez mnie koledzy zarzucily odpowiedziamy!Co do Dawania w *#cenzura#* na zimnym i nie gaszenia po ostrym to temat jest mi znany i oczywisty.Moje zdziwienie wynika ino z tego,że nie gwizdało,a zaczęło,choć rzeczywiście jakby od 2000 obr. głośniej,chociaż przy delikatnej jeździe też śwista.P.S.Skąd by tu skołowac manometr do zbadania tego ciśnienia?Metodę pomiaru już obmyslałem,tylko tego zegara nie mam .POZDRO

: ndz sty 29, 2006 19:05
autor: zaprzal
albo kupić na allegro wskaźnik "boost" albo wskaźnik ciśnienia z Kujawskiej Fabryki Manometrów - model z tylnym króćcem do montowania w tablicach i wypełniony jakimś płynem zapobiegającym drganiom wskazówki. Wychodzi minimalnie taniej

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 6:08 pm ]
jak chcesz to Ci dam namiary gdzie w Bialymstoku dostac bo sie dowiadywalem

: ndz sty 29, 2006 19:54
autor: naum
Zwyczajny manometr możesz kupić w sklepie motoryzacyjnym, jeśli chcesz sprawdzić tylko ciśnienie. Ja taki kupiłem po cenie 15zł.

: ndz sty 29, 2006 20:09
autor: zaprzal
naum, 15zl? co to za manometr?

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 7:11 pm ]
http://allegro.pl/show_item.php?item=83271932 cos takiego poszukaj tylko z tylnym mocowaniem jesli chcesz tanio i jednorazowo ;)

jak chcesz do auta to dobrze, zeby byl wypelniony gliceryna

: ndz sty 29, 2006 20:19
autor: naum
Napisałem, że jeśli tylko jest potrzeba zmierzyć ciśnienie to wystarczy taki - to nie jest jakieś skomplikowane urzadzenie. Miał nalepkę z gazety Auto Świat - 1 miejsce w teście manometrów. A jeśli ktoś chce zamontować na stałe manometr w swojej gablocie to fakt, trzeb kupić taki w rodzaju jak podałeś w linku. Sam zamierzam taki kupić (-:

: pn sty 30, 2006 13:07
autor: homsky
golfir pisze:no tak wszystko sie zgadza troche sie nie zgadalismy a co do SB to mozna wyłaczac podobno od razu bo turbo jest chlodzone ciecza i pompka wymusza obieg ale jakos mi sie w to za bardzo nie chce wierzyc co o tym myslisz?
Koledzy to że nie wolno odrazu dawac ognia turbodieslem zanim sie silnik nie zagrzeje to 1-wsze przykazanie! Po ostrej jeździe trzeba dać silnikowi troszke spokojnie pochodzic na wolnych obrotach zanim sie go zgasi - a wynika to z tego że turbo jest smarowane olejem pod cisnieniem, po ostrej jeździe turbo ma kilkadziesiat tysięcy obrotów i gdy odrazu się zgasi motor to rozpedzona turbina chodzi wtedy na "sucho" , ta chwila pracy na wolnych pozwala turbinie zwolnic obroty przy zachowaniu smarowania olejem, po tej chwili na wolnych obrotach turbina ma juz na tyle małe obroty że mozna spokojnie zgasić silnik bez obaw że bedzie sie jeszcze długo kręciła bez oleju!

: pn sty 30, 2006 13:48
autor: TUTENHAMON
To że wywaliłes kata nie ma nic tu do rzeczy bedzie mniej palił to że gwiżdze to tak ma być to zalezy jakie to gwizdanie być może łopatki już siadają ale ogólnie turbinka im wyższe obroty tym głosniej gwiżdze możesz mieć też nieszczelność na róże dolotowej od filtra

: pn sty 30, 2006 14:12
autor: icemaster
sprawdz czy na elastycznym elemencie wydechu nie masz dziury, ja mialem ,swistalo, wymienilm przestalo

: pn sty 30, 2006 22:44
autor: euglen
stonefree nie masz się co martwić, wszystko jest w najlepszym porządku :) też usunąłem katalizator i róznież zaraz zaczęło "świstać"... :grin:

: pn sty 30, 2006 23:17
autor: Corvax
po wywaleniu kata bedzie głośniej gwizdac - u mnie jest to samo, żaluje że go wcześniej nie wybebeszylem :P Na V praktycznie słychac tylko sprężarkę :)

: wt sty 31, 2006 00:03
autor: twardy
U mnie raz słychać a raz nie , na początku trochę się tym martwiłem teraz wiem że nie zawsze musi być gwizdać .