Strona 2 z 4

: ndz sty 29, 2006 01:06
autor: Red Spider
Im szybciej termostat sie otworzy tym szybciej uruchomisz "większy" obieg chłodzenia a co za tym idzie szybciej sie schłodzi silnik - więc czemu kupiłeś termostat który otwiera sie w wyzszej temp???

Sprawdz jeszcze droznosć układu chłodzenia !!!

A termostat da sie zamontować odwtotnie ??? Hmmm jakos chyba nie !!!

Co do korka to jezdziłem bez niego 2 tygodnie (zgubiłem i nie było czasu kupić) zakleiłem taśmą i jezdziłem - nic dziwnego mi sie nie działo z silnikiem !!!

Pozdro !!!

: ndz sty 29, 2006 11:06
autor: GPwariat
waz dolni mam zimny!!nawet nie letni pompa powinna byc dobra jak zaplielm auto po posklandniu odrazu ciagnie plyn!!!wczroja zalatwilem orginalny niemiecki termostat uzywanu ale sprawny jutro zaloze : ) no i zobaczymy co bedzie POZDR

: ndz sty 29, 2006 11:40
autor: Per
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka: 120 do 150 hPa
Jeżeli był odkręcony to tak jakbyś ciągle odpowietrzał układ
Tylko cyrkulacja płynu jest gorsza, gdyż ciśnienie jakie wytważa pompa uchodzi przez nieszczelny korek
Ciśnienie pompy ma pokonać opory przepływu.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 10:51 ]
Znane prawidło z hydrauliki: strata ciśnienia w przewodzie to różnica ciśnień końca i początku ( przewód jest szczelny)
brak korka -kiepska cyrkulacja płynu
Gdyba tak niebyło to poco gwint na korku wtedy korek wyglądał by jak w zbiorniku do spryskiwaczy ludzie troche logiki!!!!

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 12:54 ]
Jeśli masz nadciśnienie to ok.
Termostat do sprawdzenia musi mieć odpowiednią: temperature początku otwarcia, tempe...końca otwarcia i skok otwarcia

Sprawdzenie pozostałych elementów teraz w okresie mrozów jest raczej niekonieczne
nochyba że jezdzisz jak rajdowiec

Zbyt wysoka temp. otwarcia powaoduje że w układzie tzw. małym czyli w silniku temp.
jest wysoka a dolny wąż zimny
Jednym słowem odpowiedni termostat i to na tyle
Odpisz co po wymianie termostatu

: ndz sty 29, 2006 20:02
autor: SCRASH
Sprawdzilem dzisiaj po odkreceniu korka (na cieplym silniku) przez ten cienki wezyk od chlodnicy leje sie plyn do zbiorniczka. Im wiecej dodam gazu tym szybciej leci plyn czyli pompa powinna byc dobra ???? i na pewno padl mi termostat ???
Poza tym dolny waz od chlodnicy (na przegrzanym juz silniku) jest calkiem zimny a gorny goracy. (termostat mam w pompie)

: ndz sty 29, 2006 20:08
autor: Paweł Marek
SCRASH pisze:Sprawdzilem dzisiaj po odkreceniu korka (na cieplym silniku) przez ten cienki wezyk od chlodnicy leje sie plyn do zbiorniczka. Im wiecej dodam gazu tym szybciej leci plyn czyli pompa powinna byc dobra ???? i na pewno padl mi termostat ???
Poza tym dolny waz od chlodnicy (na przegrzanym juz silniku) jest calkiem zimny a gorny goracy. (termostat mam w pompie)
wg tego co piszesz to wszystko masz sprawne, a dolny waż zimny bo za mało zagrzałeś żeby sie termsotat otworzył.

: ndz sty 29, 2006 20:18
autor: SCRASH
No wlasnie problem w tym ze wydaje mi sie ze go przegrzalem bo temperatura na wskazniku jest wyzsza niz poprzednio jest prawie przy koncu ale silnik dalej klekocze jakby byl zimny.Co najgorsze i auto dziwnie szybko sie zagrzewa. Przy -3 stopniach odpalilem i od razu pojechalem.Zrobilem jakies 5 km i temperatura prawie na full a gorny waz chlodnicy bardzo cieply a dolny lodowaty.

: ndz sty 29, 2006 20:25
autor: Paweł Marek
a to inna sprawa. Czasem sie termostat zawiesza w pozycji zamknietej. Może to. Grzeje auto w środku?

: ndz sty 29, 2006 20:44
autor: SCRASH
heh niewiem bo wylaczylem ogrzewanie w srodku.Jutro pojezdze i dam znac

[ Dodano: 29-01-2006, 19:50 ]
A jak sie zawiesil to da sie go jakos odwiesic bez wyciagania go czy juz po termostacie ???

: ndz sty 29, 2006 20:54
autor: Paweł Marek
SCRASH pisze: czy juz po termostacie
wymiana. Kumpel właśnie wczoraj się z tym bawił. Taka właśnie awaria. Rozsypał sie termostacik.

: ndz sty 29, 2006 21:09
autor: SCRASH
No to dzieki wielkie.Juz sie zalamalem ze pompa lub uszczelka pod glowica (bez wyciekow) siadla. Dopiero po 10-tym wymienie bo z kasa teraz krucho.
Martwi mnie tylko ten klekot na cieplym silniku

: ndz sty 29, 2006 21:13
autor: GPwariat
mam dokladnie to samo co Scrash : ( identycznie : ((( gorny waz goracy dolni zimny i rozgrzany jak diabli : (( jutro wymieniam na orginalny teromstat i sprzawdze wszystkie przewody czy sa drozne POZDR

: ndz sty 29, 2006 21:25
autor: giorgio
jeżeli ci się przegrzewa silnik możesz spr jak się bedzie zachowywal bez termostatu,
spr czy nie jest walnięta uszczelka pod głowicą - jakiś tłuste plamy w płynie, spr odmę,
jeżeli jest dobre ciśnienie pompa jest okej jak nie proponuje wymianę- to że pły się przelewa nie oznacza jescze że pompa ma właściwą wydajność, kiedy wymieniałeś pompę??? może już czas, spr jakie są węże twarde czy miękkie???

: ndz sty 29, 2006 21:29
autor: presario
ile kosztuje oryginalny termostat do golfa 3 ??? mam tak samo...gorny cieply...dolny zimny..i chocbym nie wiem ile jezdzil temp. do 80 w trasie..a w miescie dochodzi do 90...jezdzac po np. parkingu podziemny przekroczyla 95 i wlaczyl sie wentylator....ale czytam ze temp. powinna byc caly czas 90 ...czyli w trasie cos mi oklamuje :/