Strona 2 z 2

: ndz sty 29, 2006 11:13
autor: zaprzal
inek01, ja mam prehistorycznego golfa 2 i mi szyby nie paruja, nie woze tak czesto kompletu :p
kazdy robi to co lubi, ja nie wlaczam na poczatku ogrzewania, dmuchawa na 0, szyby sie odparowuja widocznie od pedu powietrza i nie widze problemu
jak zaczna parowac to proste i logiczne, ze sie wlacza ogrzewanie, mialem tylko na mysli to, zeby nie dawac od razu na maxa nagrzewnicy i wentylatora na 3 jesli ktos nie zrozumial :)


jajko pisze:zaprzal napisał/a:
przez pierwsze kilometry wylaczone ogrzewanie i wylaczona dmuchawa

Tu się nie do końca zgodzę, znam przypadki, gdzie po nagrzaniu silnika, puszczeniu gorącego powietrza na szybę spowodowało szok termiczny i szyba pękła. Czyli sposób w miarę ok, ale ciepłe powietrze kierować do kabiny i na nogi, dopiero później na szybę.
Nic takiego nie napisałem :D Coprawda też słyszałem o takim przypadku, ale w jakiejś słabszej skodzie :p poza tym i tak nie daje od razu max ogrzewania bo w takich temperaturach silnik sie wychładza

mozna wlaczyc dodatkowe odbiorniki prądu żeby było większe obciążenie

Gdy alternator jest zimny? Chyba tylko po to żeby go szybciej zniszczyć. Z włączaniem odbiorników prądu też trzeba trochę poczekać, nie tak długo jak na silnik, ale trochę trzeba.
oczywiscie. alternator rozgrzewa się, zanim jeszcze ruszę. nie ma w nim 5 litrow oleju który miałby się rozgrzewać. a mówiąc odbiorniki prądu, miałem na myśli w przypadku mojego wypasionego mk2: światła i ew. ogrzewanie tylnej szyby na kilka chwil :) jeśli samochód ruszy i tak wyłączam zbędne odbiorniki prądu bo to niewiele zmienia

bongo102, u Ciebie jest troche inaczej, bo chyba nie masz turbo i nie ma az takiej strasznej tragedii. napewno warto jechac delikatnie bo mimo wszystko olej nie ma takich wlasciwosci smarujacych

: ndz sty 29, 2006 14:36
autor: inek01
zaprzal pisze:szyby sie odparowuja widocznie od pedu powietrza i nie widze problemu
Moze jak ruszysz od razu w trase to i wystarczy sam ped, ale na miescie trzeba sobie raczej pomoc dmuchawa.

: ndz sty 29, 2006 14:43
autor: zaprzal
lub uchylonym okienkiem. jak kto woli, rozne sa sposoby

: ndz sty 29, 2006 14:51
autor: inek01
Od "okienka" to moj kumpel mial kiedys chore zatoki, ale jak mowisz.. jak kto woli :pub:

: ndz sty 29, 2006 19:38
autor: pajakgdynia
Jest jeszcze jedna możliwość o której nikt nie wspomniał.
Ogrzewanie elektryczne. Grzałka w blok i olej w misce robi się jak napędowy! Nie ma "uuuu-uuuu-uuuu-uuuu-rrrrr" (tylko tyk-tyk-rrrrrrr) ;) Idealne na "poranne" problemy. Koszt grzałka ~100zł, dobre gniazdko na zderzak ~100 (można dodać farelkę do środka i do pracy w koszulce!)
A w golfach >II jest dodatkowy termostat do nagrzewnicy. Nie puści płynu na nagrzewnicę gdy temperatura jest "poniżej" normy, nawiew można spokojnie rozwalić nawet na maksa (szyby nie zaparują). Oczywiście jeżeli wcześniej nie zotał usunięty..