Strona 2 z 2

: sob sty 28, 2006 01:58
autor: Adamtd
krzysiek_morski pisze:Wentylator a dlaczego buczy jak jadąc zgasze silnik j.w. to mnie zastanawia
Wentylator pracuje niezależnie od silnika - wyłącza się dopiero jak ciecz ma odpowiednia temp.

: sob sty 28, 2006 02:01
autor: krzysiek_morski
Na forum tyle się naczytałem o działaniu termostatów że nie wiem co myśleć.
Aha nie zrobiłem jeszcze próby z dolnym wężem do chłodnicy czy jest na początku jazdy czyli ok 1km zmny.
jutro zrobie te próby i się odezwe

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 01:06 ]
Jak jest -25stopni to się chyba nie powinien włączać wentylator - wskażnik temp. ani drgnie a buczy powyżej 60km/h jadąc rano do pracy

: sob sty 28, 2006 06:55
autor: bodzio_j
krzysiek_morski, Nie wiem jak to jest u Ciebie, ale wentylatory mają chyba 2 prędkości. Możesz mieć "uwalony" wyłącznik termiczny wentyla i załącza go kiedy chce.Na mniejszej prędkości wiatraka nic nie słychać, a jak się włączy szybszy bieg to buczy. To tylko kolejna teoria, pewności nie mam. Kłopot z diagnozą jest jeszcze w tym, że my nie słyszeliśmy tego buczenia.

: sob sty 28, 2006 09:55
autor: boberro
Pamietaj jak to bedzie wentylator to kliknij pomógl :metal:

: sob sty 28, 2006 11:36
autor: krzysiek_morski
Dzisiaj rano odłączyłem wentylator na chwile ibyło to samo. Dolny wąż do chłodnicy był zimny,temp. poszła lekko do góry czyli teoria z termostatem chyba odpada. A co do "buczenia" to trudno je określić można to raczej nazwać buczenie/gwizdanie tak jakby jakiś zowór nie domykał Aha korek ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego też na chwile odkręciłm i to samo.

: sob sty 28, 2006 11:44
autor: Adamtd
Posłuchaj jeszcze okolice rozrządu, pompy wody, alternatora i pompy wspomagania bo tam jest siedlisko najbardziej spotykanych hałasow, które potrafia promieniowac na caly silnik

: sob sty 28, 2006 11:48
autor: bodzio_j
Adamtd pisze:Posłuchaj jeszcze okolice rozrządu, pompy wody, alternatora i pompy wspomagania bo tam jest siedlisko najbardziej spotykanych hałasow, które potrafia promieniowac na caly silnik
Zwróć szczególną uwagę na alternator, może wentylator alternatora poluzował się, plus łożyska i może dać taki efekt.

: sob sty 28, 2006 11:59
autor: krzysiek_morski
Całkiem możliwe. Tylko zastanawia mnie dlaczego ma to duży związek z temp silnika o czym pisałem wcześniej....latem 10sekund na początku jazdy patem temp 90stopni i jechałem 600km bez tego dzwięku? Zima...j.w.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2006 11:00 ]
j.w. czytaj poprzedni posty

: sob sty 28, 2006 13:17
autor: bodzio_j
Posty czytam, ale wiem też, że są usterki które pojawiają się i znikają, są one najtrudniejsze do zlokalizowania. Jeśli coś występuje cały czas to metodą prób i błędów (np. wyłączenie wentyla) eliminujesz je, ale są też takie które objawiają się bez wyraźnej przyczyny. I chyba z czymś takim mamy tutaj do czynienia.

: ndz sty 29, 2006 01:22
autor: krzysiek_morski
No właśnie. Nie tak do końca. Zima to się dzieje caly czas .........aż się silnik rozgrzeje

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 00:25 ]
ZAPRASZAM WSZYSTKICH CHĘTNYCH DO "USŁYSZENIA" buczo/gwizdu.!!!!!!!!!!

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 01:16 ]
PROSZĘ o pomoc??? DDDZZZIWNE ????? ODGŁOSY? BUCZ/GWIZD?????

[ Dodano: Nie Lip 09, 2006 01:26 ]
Jeśli ktoś pamięta te posty..............i chce wiedzieć co dalej????????????

[ Dodano: Nie Lip 09, 2006 01:39 ]
pamiętacie ten temat? i co dalej?