Strona 2 z 2

: pt gru 17, 2004 01:18
autor: MAREK 74
sama chłodnica kosztuje jakieś osiem dych
do chłodnicy powietrznej trza mieć postawe filra oleju
w jedynkach GTI były chłodnice powietrzne a w np dwójkach 16V wodna
trudno orzec która lepsza

: pt gru 17, 2004 11:57
autor: Trochim
ja mam podstawę od jedyneczki gti. Też się zastanawiam czy nie zamontowac tego do swojego td, narazie jedynym problemem będzie dorobienie trójnika co bym mógł zostawić czujnik ciśnienia oleju.

: pt gru 17, 2004 12:06
autor: Borys
MAREK 74 pisze:sama chłodnica kosztuje jakieś osiem dych
do chłodnicy powietrznej trza mieć postawe filra oleju
w jedynkach GTI były chłodnice powietrzne a w np dwójkach 16V wodna
trudno orzec która lepsza
dlatego bede miał 2 :helm: i wodna i powietrzną

Re: nie wiem Borys jaka zakupiles

: pt gru 17, 2004 12:10
autor: Borys
[quote="MaLiBU"]ale qpel w corsie ma dostawiona chlodnice oleum i normalnie jest w niej termostat, wiec nie ma ryzyka wychlodzenia zbytniego




własnie pogadałem z EDKIEM i w chłodniczce z MKI tez jest cos takiego jak termostat,

: pt gru 17, 2004 12:40
autor: DTaras
gość w turboD ma chłodnicę cieczą
ja też mam
normalna temp pracy oleju to ok 80 do 100 stopni
w chłodzeniu cieczą gdzie temp utrzymywana jest ok 85 stopni olej seryjnego silnika się nie przegrzewa
daj spokój z przeróbką weź lepiej kupuj dobre oleje z normą C a nie zamienne S/C. Oleje do dizli musza być zaje***ście odporne na zwiazki siarki i substancje smolne te od benzyniaków są niewłaściwe (S). Oczywiście pozostaje jeszcze wymiana co 7000 km jak to VW zaleca
Ja mam zamiar wypróbować oleje przznaczone do aut ciężarowych (jak Castrol Tection) te sie wymienia co 30000 km w zwyż. Jest co prawda w tamtych silnikach oleju objętościowo więcej ale mimo wszystko muszą one być sporo odporniejsze

: pt gru 17, 2004 14:46
autor: Krzylu
ja jezdze na takim oleju zalatwiam sobie z servisu Mana ale nie wymieniam co 30000km tylko staqndardowo co 7000km drogo mnie to nie kosztuje dlatego sobie wymieniam standardowo olej to Valvoline cos tam dokladnie niewiem i musze przyznac ze jak wymienialem olej to nie byl taki zasyfialy jak zwykle do osobowek dotychczas jezdzilem na Elf TurboDiesel
skoro jest chlodnica oleju wodna to mysle ze mozna to zostawic tak jak jest

Ktos mi moze powiedziec jak podlaczyc wskaznik temperatury oleju????bo na elektryce to ja zielonego pojecia niemam

: pt gru 17, 2004 14:49
autor: DTaras
ale chcesz sobie dorobić czy masz problem ze starym?? bo w VW to chyba takowych nie montowali oryginalnie

: pt gru 17, 2004 15:04
autor: Krzylu
do diesli napewno nie montowali ale ja chce sobie zamontowac

: pt gru 17, 2004 15:10
autor: DTaras
bierz zegar i czujnik
wstaw zegar i czujnik
jeśli masz zegar zasilany 12 volt to niema problemu - wszystko idzie w szeregu zasilanie->zegar->czujnik->zasilanie
jeżeli zegar jest z VW i jest zasilany ze stabilizatora w liczniku to juz musisz zamiast zasilania użyć ścieżki ze stabilizowanym napięciem a reszta tak samo.
Natomiast jeśli chciałbyś wstawiac ekonomizer ze ścierki to już wyższa szkoła jazdy :)

: pt maja 29, 2009 21:37
autor: Amanda
Borys pisze:
daaroo pisze:mam RP ale nie przypominam sobie zeby byla tam chlodnica oleju, jutro jeszcze zerkne :D
ja u siebie dostawialem chlodnice oleju

Obrazek
Jaki jest numer katalogowy węża (pompa-chłodnica oleju-króciec/głowica), ew od jakiego to silnika?

Zamierzam też założyć chłodnicę do swojego ABS'a i nie mogę dojść jaki kupić wąż tak by dojście do króćca w głowicy było z boku, tak jak mam w ABSie. Przewody oferowane przez sprzedawców są chyba od diesli i mają dojście do króćca od dołu (inny króciec)