Chłodnica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 26, 2006 23:01

Morał jest jeden taki, że należy czytać ogłoszenia na naklejkach i na korkach, i korek odkręcać tylko w celu dolania płynu ale na wyłączonym silniku


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 23:09

Adamtd pisze: korek odkręcać tylko w celu dolania płynu
to akurat nie ma nic do tego


:-k ...

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 26, 2006 23:13

to akurat nie ma nic do tego
Jak to nie ma?? To znaczy do czego nie ma, bo się troszkę straciłem :grin: ?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 26, 2006 23:20

Przyczyną takiego gwałtownego wywalania płynu po odkręceniu korka może być też złe odpowietrzenia układu, albo za dużo wody w układzie. W obu przypadkach mamy do czynienia z obecnością gazowych( powietrznych lub z pary wodnej) przestrzeni w układzie chłodzenia. To one przy zakręconym korku sa ściśnięte z powodu dużego ciśnienia w układzie chłodzącym, a po odkręceniu gwałtownie sie rozszerzaja i wywalają płyn.

[ Dodano: Czw Sty 26, 2006 10:21 pm ]
Nieraz odkręcam korek na gorącym silniku, wydobywa sie tylko syknięcia i parę ml płynu i inic więcej sie nie dzieje. I tak ma być.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 23:22

układ diała w ukłacie ciś. czyli jeżeli woda ma ponad 100stC wytważa się ciś. jak masz korek nie zakręcony to woda z ukłedu ci się wychlapie po przez zbiornik( jak w pełnym czajniku), a jak masz korek zam. to woda może dojść nawet do 120 stC i Ci nie odparuje( im wyższe ciś. tym wyrzsza tem. wżenie--zasada termodynamiki), więc jeżeli miał korek odkręcony i mało wody to poprostu się wygotowałwa woda( jak w czajniku)


:-k ...

Awatar użytkownika
mACK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: mACK » czw sty 26, 2006 23:34

Paweł Marek pisze: [ Dodano: Czw Sty 26, 2006 10:21 pm ]
Nieraz odkręcam korek na gorącym silniku, wydobywa sie tylko syknięcia i parę ml płynu i inic więcej sie nie dzieje. I tak ma być.
A ja jak odkręciłem korek to nie wiedzialem gdzie uciekac :)
Wiec mysle takich rad chyba na forum nie powinienes udzielac, bo jeszcze komus sie nie uda .



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 26, 2006 23:39

To nie jest żadna rada, tylko próba wyjaśnienia dlaczego pytającemu gwaltownie płyn wywala. Bo nie jest to normalne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 26, 2006 23:40

mACK pisze:A ja jak odkręciłem korek to nie wiedzialem gdzie uciekac
to proponuję wymienić korek, jest nie dopuszcalne żeby po odkreceniu korka mieć gejzer(odpowietrznik Ci nie działa)więc dowiedz się więcej o zasadzie dziełanie ukł. chłod. w samochodach


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 26, 2006 23:45

misiek10111 pisze:est nie dopuszcalne żeby po odkreceniu korka mieć gejze
No własnie. Z zatkanym odpowietrznikiem już historyjkę przeżyłem i tak właśnie się mi działo


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

vwfun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob paź 29, 2005 00:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: vwfun » pt sty 27, 2006 11:21

ja ostatnio kupowalem oryginalny korek do zbiorniczka wyrownawczego w ASO zaplacilem 35zl



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 27, 2006 19:05

Gratulacje i dzięki za info. To jest ten własnie odpowietrznik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 27, 2006 19:43

Paweł Marek pisze:Gratulacje i dzięki za info. To jest ten własnie odpowietrznik.
odpowietrznik jest w korku, radzę się przyjrzeć są tam od dołu dwa kółeczka(to są zaworki ciśnieniowe), Rafał G2 gratuluję rozwiązania problemu, znowu się wszyscy czegoś nauczyliśmy


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 27, 2006 19:49

W korku jest zawór upustowy na wypadek nadmiernego ciśnienia w układzie, do odpowietrzania służy własnie ten wężyk. Ale pies go zwał, ważne że się udało.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt sty 27, 2006 22:54

Ten nieszczęsny wężyk to jest wężyk przelewowy i do dopowietrzania chłodnicy.jak misiek10111 napisał to im wyższe ciśnienie w układzie tym wyższa temperatura wrzenia a wrzenie płynu jest zawsze przyczyną wywalania płynu z układu do czego niepowinien dopuszczać termostat, pompa wody i korek w zbiorniczku .jak te urządzenia działają dobrze to zawsze będzie ok (oczywiście pomijamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i wiele innych) Także panowie ten korek w zbiorniczku jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie najlepszego dla silnika.Mam rację ? Myślę że tak.Debata była ostra i każdy ma swoje racje ale czasami trzeba sie zastanowić nad wypowiedziami innych a nuż kolega ma rację i sie czasami zgodzić no i konsultować ale bez nerwów i złości Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 435 gości