Jak działa oświetlenie rejestracji na klapie bagażnika???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pt gru 17, 2004 01:13

igor002 pisze:na 100 procent to nie jest usterka, spraedziłem ciagłość przewodów wszystkich przy otwartej i zamknietej klapie i wszystko gra, jest jak trzeba, połaczenia swiatełek no wszystko gra, jestem po elektronice i sie troche na tym znam, bawiłem sie z tym podczas naprawy wycieraczki tylnej, cała klapa była wybebeszona z kabelków praktycznie, tylko za cholere nie zwróciłem wtedy uwagi na taki przełacznik, wtedy o tym nie myslalem ale juz wtedy sie tak działo.

Pozdrawiam i czekam na dalsze propozycje, jeszcze lookne na schematy...
przy otwartej klapie nie swieci, wiec zbadaj w ktorym miejscu obwodu konczy sie napiecie? dokad tylko dochodzi?


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pt gru 17, 2004 01:16

sprawdzal juz 2 razy, przeciez pisal a w dodoatku jest elektronikiem to wie co robi, sprawdze u siebie moze tez tak mam :D



Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » pt gru 17, 2004 01:19

MaLiBU pisze:ok, momi zdaniem na 99,9% sa to kabelki w laczniku, dobrze je sprawdziles? gdzie sie podpinales badajac ciaglosc obwodu? jest mozliwe ze sa pekniete w sorodku a izolacja na zewenatrz wyglada jak nienaruszona.... jedyny fabryczny przelacznik ktory byl montowany w mk2 to od oswietlenia bagaznika, znajduje sie na lewym parapecie z tyłu. Moze w tamtym miejscu ktos cos pokombinowal i dopil tam mase ale to totalnie NIE MA SENSU, po co wylaczac oswietlenie tablicy rejestracyjnej? przeciez to nie halogeny i po oczach nie daja IMHO. Sprawdz jeszcze raz dokladnie te przewody, na 99,9% tu jest przyczyna
swiatelka po oczach nie daja, ale ja bym np. nie chcial, zeby mi wycieraczka chlapnela po dersiku....
a kolega mowi, ze wycieraczka tez przestaje dzialac. to tyle jezeli chodzi o sens czegos takiego. a dlaczego tak jest, to zupelnie inna sprawa!


Just passing trough...

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pt gru 17, 2004 01:28

jazel pisze:
MaLiBU pisze:ok, momi zdaniem na 99,9% sa to kabelki w laczniku, dobrze je sprawdziles? gdzie sie podpinales badajac ciaglosc obwodu? jest mozliwe ze sa pekniete w sorodku a izolacja na zewenatrz wyglada jak nienaruszona.... jedyny fabryczny przelacznik ktory byl montowany w mk2 to od oswietlenia bagaznika, znajduje sie na lewym parapecie z tyłu. Moze w tamtym miejscu ktos cos pokombinowal i dopil tam mase ale to totalnie NIE MA SENSU, po co wylaczac oswietlenie tablicy rejestracyjnej? przeciez to nie halogeny i po oczach nie daja IMHO. Sprawdz jeszcze raz dokladnie te przewody, na 99,9% tu jest przyczyna
swiatelka po oczach nie daja, ale ja bym np. nie chcial, zeby mi wycieraczka chlapnela po dersiku....
a kolega mowi, ze wycieraczka tez przestaje dzialac. to tyle jezeli chodzi o sens czegos takiego. a dlaczego tak jest, to zupelnie inna sprawa!
Ok, ale troszke wypasow w mk2 sie naogladalem i o czyms takim w zyciue nie slyszalem. Co do wycieraczki ktora dresik ma schlapac - teoretycznie nie powinienes klapy otwierca jako kierowca kiedy masz wlaczony samochod wiec to mozna wykluczyc. Przy wylaczonym wycieraczka nie dziala no chyba ze kluczyk bedzie przekrecony.

IMHO takie cos nie moglo wyjsc spod desek kreslarskich,
np.: wiezesz cos wystajacego poza samochod z otwarta lapa, np. dywan, i masz klape uchylona i co wtedy? rejestracja nie podswietlona?


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pt gru 17, 2004 01:31

daaroo pisze:sprawdzal juz 2 razy, przeciez pisal a w dodoatku jest elektronikiem to wie co robi, sprawdze u siebie moze tez tak mam :D
ok, ale moze np. kable sa naprezone i badajac ciaglosc obwodu np. przy podsufitce w rogu obwod jest ciagly, a moze gdzies nizej sie odlacza bo jest np. przerwane. Tak jak pisalem jedyny wlacznik ktory moglby to odlaczac to ten od swiatelka w bagazniku i jezeli tam nie jest cos pokombinowane to przeciez samo sie nie wylacza :crazy:


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » pt gru 17, 2004 01:40

MaLiBU pisze:
Ok, ale troszke wypasow w mk2 sie naogladalem i o czyms takim w zyciue nie slyszalem. Co do wycieraczki ktora dresik ma schlapac - teoretycznie nie powinienes klapy otwierca jako kierowca kiedy masz wlaczony samochod wiec to mozna wykluczyc. Przy wylaczonym wycieraczka nie dziala no chyba ze kluczyk bedzie przekrecony.

IMHO takie cos nie moglo wyjsc spod desek kreslarskich,
np.: wiezesz cos wystajacego poza samochod z otwarta lapa, np. dywan, i masz klape uchylona i co wtedy? rejestracja nie podswietlona?
Dobra, zalozmy, ze chodzi o dresik dziewczyny (ile razy jest tak, ze kogos podwoaze, otwieram bagaznik, wyjmuje z niego cos i podaje (kulturka, co?) a samochod caly czas chodzi?).
Nie - ja osobiscie widze sens takiego rozwiazania (tymbardziej, ze podobno jest cos takiego w wypasionej merei i kto wie w jakich innych autach?). Kwestia sporna pozostaje tylko pytanie, czy jest to przypadek, ze cos takiego wystepuje, czy faktycznie chlopak ma cos czego nie maja inni!

Poza tym, ja na elektryce sie nie znam, potrafie podpiac akumulator, zmienic zarowke, albo bezpoiecznik, ale slabo mi sie chce wierzyc, ze za kazdym razem te kabelki sie rozchodza (ze przestaje dzialac), a potem trafiaja na to samo miejsce, ze wszystko elegancko dziala. I co nie ma zadnych spiec, nic sie nie przepala? nie chce mi sie wierzyc!


Just passing trough...

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pt gru 17, 2004 01:49

:panna: ok, poddaje sie...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » pt gru 17, 2004 10:46

no wiec...
tak powinno byc:
swiatla sie pala, wycieraczka chodzi, spryskiwacz chodzi, ogrzewanie chodzi...
i to wszystko musi dzialac czy jest otwarte zamkniete....
no sorry ale nima bata MUSI!!!!

w takie bajery nie chce mi sie wierzyc bo:
...jaki bylby motyw powstania takiego bajeru??????
zeby sie tam powiedzmy odrozniac od reszty swiata mozna sobie zrobic tam taki trik ze wrzucam lewy kierunek i mruga mi np. lewa lampka od rejestracji
ale ze np. swiatla gasna przy podniesieniu klapy??? eee no nawet nikt tego niezauwazy
....a moze mase (-) gdzies gubi sa 2 kable i moze byc ze na koncu wykazuje ci ze masz (-) ale idzie np tylko z jednego kabla....

wiesz co... wez odepnij sobie gumke to jest dokladnie 2 minuty wyciagnii kabelki tyle ile sie da z karoserii i popatrz dokladnie...
moga miec peknieta izolacje... i jak sa zgiete nie zobaczysz tego ale wystarczy je lekko wyprostowac i zobacz pekniecie izolacji pod spodem
dotknie ci do blachy i masz zwarcie gotowe....

kurde bo stwierdze ze nawet tu nauka radziecka nie pomoze...
pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » pt gru 17, 2004 10:51

king66 pisze:no wiec...
tak powinno byc:
swiatla sie pala, wycieraczka chodzi, spryskiwacz chodzi, ogrzewanie chodzi...
i to wszystko musi dzialac czy jest otwarte zamkniete....
no sorry ale nima bata MUSI!!!!

w takie bajery nie chce mi sie wierzyc bo:
...jaki bylby motyw powstania takiego bajeru??????
zeby sie tam powiedzmy odrozniac od reszty swiata mozna sobie zrobic tam taki trik ze wrzucam lewy kierunek i mruga mi np. lewa lampka od rejestracji
ale ze np. swiatla gasna przy podniesieniu klapy??? eee no nawet nikt tego niezauwazy
....a moze mase (-) gdzies gubi sa 2 kable i moze byc ze na koncu wykazuje ci ze masz (-) ale idzie np tylko z jednego kabla....

wiesz co... wez odepnij sobie gumke to jest dokladnie 2 minuty wyciagnii kabelki tyle ile sie da z karoserii i popatrz dokladnie...
moga miec peknieta izolacje... i jak sa zgiete nie zobaczysz tego ale wystarczy je lekko wyprostowac i zobacz pekniecie izolacji pod spodem
dotknie ci do blachy i masz zwarcie gotowe....

kurde bo stwierdze ze nawet tu nauka radziecka nie pomoze...
pozdro :helm:

wrescie jakies rozsadny głos....
=D>


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob gru 18, 2004 01:12

w przewody sie podpinałem w kabinie sprawdzałem które to, bo niechciałem boków rozbierać, sciągnełem dywanik itp. wbijam szpilke rpzez przewód i jedna koncówka miernika, potem w klapie i pikam drugim koncem czy jest przejście, i tak wszystkie sprawdziłem łącznie zmasą itp.

p.s.
wyłancza sie to oświetlenie i to wszystko jak sie uniesie klape na jakieś 30 cm do góry, przy lekko uchylonej nie, opiero kiedy tak jak b z tyłu juz z poziomu innych kierowców nie było widac rejestracji, no prawie, ale wtedy juz bardzie światełka świecą w naszą strone niż widzimy rejestracje.

po drugie ile razy mam mówić ze sprawdzałem wszystkie rpzejscia:(, masy itp:(

po trzecie, nie mam oswietlenia w bagażniku:| i też niemam tam wyłacznika na lewym parapecie, wogule tam niemam.



po zwarte, ale sie zrobiła rozkmina i zamiesznaie z tym wszystkim:)


Mk3 GTI 16V ABF

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » sob gru 18, 2004 02:05

po trzecie, nie mam oswietlenia w bagażniku:| i też niemam tam wyłacznika na lewym parapecie, wogule tam niemam.
no i to jest odpowiedz na twoje pytanie, jak nie ma pstryczka elektryczka to tak samo z siebie nie bedzie sie wylaczac... IMHO,
cos jest nie tete

pozdrawiam


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » sob gru 18, 2004 03:30

no to sie chyba poddac nalezy...

tylko ze nie ma takiej mozliwosci ze jak jest napiecie masa to swiatelka nie swieca...
no facet chyba prądy błądzące masz w aucie albo juz nie wiem co...

dobra tyle ile moglem wymyslec w tej kwestii to powiedzialem ameryki tu sie na da odkryc temat bardzo podobny przerabialem w zeszlym tygodniu...
logicznie i statystycznie to wychodzi na peknieta izolacje kabli w gumie... ale :grin:
jak widac nauka radziecka wzbogaci sie o nowy przypadek...
wystepowanie pradow bladzacych tylko w przypadku lekkiego unoszenia klapy
...no bo skoro prad jest to MUSI!!!! swiecic

pozdro :helm:
ja sie poddaje :PUB:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

raph

Post autor: raph » sob gru 18, 2004 19:52

Ja mam juz z 5 lat golfa mkII 1.3i i mam takie samo rozwiazanie - na poczatku mnie to intrygowalo ale potem moj brat elektronik przebadal sprawe i uznal ze tak jest zrobione. Ijezdze juz 5 rok i nic sie nie dzieje bo gdyby byly przewody gdzies uszkodzone to przez piec lat to by juz chyba dawno strzelily. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » sob gru 18, 2004 20:52

raph pisze:Ja mam juz z 5 lat golfa mkII 1.3i i mam takie samo rozwiazanie - na poczatku mnie to intrygowalo ale potem moj brat elektronik przebadal sprawe i uznal ze tak jest zrobione. Ijezdze juz 5 rok i nic sie nie dzieje bo gdyby byly przewody gdzies uszkodzone to przez piec lat to by juz chyba dawno strzelily. Pozdrawiam
i bardzo dobrze, ze o tym piszesz. i co? dla mnie to od razu mialo sens. a skoro juz 2 golfy w polsce to maja, to znaczy, ze to nie przypadek!

dla mnie sprawa zamknieta!


Just passing trough...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 168 gości